AcasăGeneralimportant - cu privire la contractele de inchiriere

important – cu privire la contractele de inchiriere

Închirierea proprietăţii, fie ea construcţie, teren, autoturism sau orice alt bun, se face, legal, printr-un contract în formă scrisă. Acesta trebuie înregistrat în maximum 15 zile la administraţia fiscală de care proprietarul aparţine cu domiciliul, indiferent de locul unde se află proprietatea închiriată.
Dacă proprietarul bunului nu are domiciliul în România, contractul de închiriere se înregistrează la administraţia fiscală unde se află proprietarul.
Pentru înregistrarea actului la Fisc sunt necesare originalul şi două copii ale contractului de închiriere încheiat între părţi şi dovada deţinerii proprietăţii, adică titlul de proprietate, în cazul construcţiilor şi terenurilor, cartea de identitate în cazul autoturismului sau actul de achiziţie, pentru orice alt tip de bun ce face obiectul închirierii.
Atunci când locuinţa se închiriază unei societăţi comerciale, proprietarul bunului va trebui să prezinte, la solicitarea administraţiei fiscale, şi acordul asociaţiei de proprietari sau locatari.
Pentru înregistrarea contractului de închiriere, atunci când există mai mulţi proprietari este obligatoriu ca fiecare dintre aceştia să se prezinte la administraţia fiscală de care aparţine cu domiciliul. În baza unei împuterniciri notariale primită de la celelalte părţi, se poate însă ca doar unul dintre proprietari să facă demersurile necesare. La administraţia fiscală se va prezenta, în acest caz, doar proprietarul împuternicit.
În cazul prelungirii contractului de închiriere, proprietarul bunului trebuie să prezinte la administraţia financiară actul adiţional încheiat cu chiriaşul.
Acelaşi lucru trebuie să-l facă însă şi în cazul în care terminarea contractului este convenită de comun acord. Orice modificare a condiţiilor contractuale trebuie anunţată, în termen de 15 zile, administraţiei financiare.
Potrivit legislaţiei în vigoare în acest moment, 25% din veniturile din chirii nu se impozitează, fiind denumite cheltuieli forfetare. Impozitul de 16% pe care proprietarul bunului închiriat este obligat să-l achite se calculează astfel la 75% din veniturile obţinute.

sursa – www.adevarulonline.ro

5 COMENTARII

  1. bai fratilor hotarati-va.
    pe un site e cu adm de la domiciliul proprietarului iar pe altul e invers cu adresa imobilului.

    panaramelor

  2. Sunt mai multi proprietari ai aceluiasi imobil. La Directia de Finante s-a inregistrat un contract de inchiriere in care apar doar doi, cu semnatura unuia falsificata. Unde se precizeaza (lege, ordonanta etc) cum se inregistreaza contractul de inchiriere la Directia de Finante si cum poate fi anulat acel contract?

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!