Senatul a aprobat, miercuri, propunerea legislativa privind inregistrarea operatiunilor comerciale dintre agentii economici prin mijloace electronice. Astfel, dupa publicarea deciziei in Monitorul Oficial, factura emisa electronic va fi valabila si recunoscuta de organele de control fiscal. In total, legea are 34 de articole si reglementeaza utilizarea formatului electronic in tranzactiile comerciale dintre agentii economici pentru aproape toate documentele utilizate. Prin adoptarea acestei legi initiatorii spera ca vor „creea instrumente rentabile necesare schimbului rapid de documente intre agentii economici”. Astfel, o factura data pe email va fi la fel de valabila ca una prinsa in dosarul de contabilitate al oricarui agent economic. Legea 135/2007 stabileste regimul juridic aplicabil crearii, conservarii, consultarii si utilizarii documentelor in forma electronica arhivate. Obligatiile furnizorului se tot adauga intr-o lista destul de lunga. Acestea au in vedere, printre altele:
- Fisa atasata fiecarui document in format electronic;
- Constituirea registrului care tine evidenta tuturor documentelor din arhiva;
- Masurile asiguratorii care trebuie luate pentru acoperirea posibilelor prejudicii;
- Pastrarea codului-sursa al programelor utilizate pentru construirea si exploatarea arhivei;
- Crearea arhivei electronice de siguranta;
- Autorizarea centrelor de date unde sunt depozitate arhivele.
sursa – www.adrese-utile.ro