Costurile aferente înregistrării în registrul comerţului a menţiunii de suspendare a activităţii sunt de aproximativ 250 de lei, astfel:
TAXELE DE REGISTRU:
– taxa de menţiune (30 de lei),
– comision transmitere declaraţie-tip pe propria răspundere (10 lei),
– taxă depunere declaraţie (30 de lei),
– taxa certificat constatator (30 lei /certificat eliberat conform Legii nr. 359/2004, pentru fiecare certificat listat,
– comision transmitere spre publicare în Monitorul Oficial (10 lei);
TAXE DATORATE ALTOR AUTORITATI:
– 20% ( se virează la fondul de lichidare gestionat de Uniunea Naţională a Practicienilor în Insolvenţă ),
– 5% ( se virează fond pentru Buletinul Procedurilor de Insolvenţă ),
– tariful pentru publicarea în Monitorul Oficial a actelor pentru care legea prevede obligativitatea publicării în valoare de 100 lei/pagina conţinând 2000 de semne incluzând şi spaţiile (se virează la Regia Autonomă Monitorul Oficial ),
– taxa judiciară de timbru de 39 de lei (se constituie venit la bugetele locale),
– timbrul judiciar în valoare de 0,3 lei.
IMPORTANT:
Pentru suspendarea activităţii unei societăţi comerciale, la registrul comerţului se depune:
– cerere de înregistrare – model si ghid completare
– hotărârea adunării generale a asociaţilor/acţionarilor/decizia asociatului unic privind suspendarea temporară a activităţii societăţii comerciale (original) – link
– certificatele constatatoare emise în baza declaraţiilor-tip pe propria răspundere pentru autorizarea activităţii, conform Legii nr. 359/2004 (acolo unde este cazul), declaraţia-tip pe propria răspundere din care să rezulte că persoana juridică nu desfăşoară la sediul social sau la sediile secundare ori în afara acestora activităţile declarate o perioadă de maxim 3 ani – link
PS – detalii despre procedura integrala de suspendare a unei firme – click aici
Sursa – onrc.ro
Difera de la caz la caz; pe mine m-a costat in jur de 350 lei si n-am inteles de ce. Apoi mai trebuia sa astept si vreo 6 zile, dupa care sa merg cu acea hotarare la Administratia Financiara. Daca asa se misca lucrurile in tara asta, nu-i de mirare de ce s-a ajuns aici si n-am niciun dubiu in privinta directiei in care se indreapta.
@Vasile – pai tu ai asteptat putin, ca eu am trebuit sa astept 1 luna de zile ca sa iau actele de la ONRC. 🙂
Suntem o tara in deriva, pe marginea colapsului. Aceste formalitati nu trebuiau sa coste nimic iar „instiintarea” diverselor institutii ale putregaiului asta numit statul roman trebuia sa se faca online. Asta inseamna progres, nu sufocarea in hartii si drumuri de la o usa la alta.
Buna ziua!
Va rog sa ma ajutati si pe mine daca se poate. Va scriu in calitate de salariat al unui srl ce urmeaza a se desfiinta. Firma are ca asociat unic o societate straina si administrator o persoana fizica, cetatean strain, si pentru ca este situatia cu virusul, doresc sa inchida firma pt ca nu „merge treaba”!.
Vom incepe procedura de dizolvare in cateva zile, insa ma lovesc de anumite „probleme” si nu stiu cum sa le pun cap la cap.
1. Sediul firmei expira la data de 30.06.2020- moment in care actele de dizolvare vor fi deja depuse la Registrul Comertului. Din ce am citit, la momentul cand se vor depune actele pt radiere o sa fie nevoie de la ANAF de un Certificat fiscal. Daca expira sediul intre timp, mai pot scoate acest certificat fiscal? Nu o sa am probleme la ANAF?!
2.Cand este mai bine sa inceteze CIM ul meu? Am gasit tot felul de opinii! Firma doreste sa fiu angajata pana la final, intrucat eu ma voi ocupa de toata procedura de inchidere a firmei. Mai vorbim aici de termenul de preaviz de 20 de zile? sau in momentul in care avem rezolutia de radiere se incheie si contractul meu?!
3. Acum daca CIM merge pana la final automat trebuiesc platite si taxele catre bugetul de stat, cum voi putea fi pe 0 cand depun de radiere- stiu ca trebuie depus bilantul de lichidare pe 0? sau pana cand platesc catre stat?
In speranta ca ma puteti ajuta cu niste indrumari, va multumesc anticipat!
O zi frumoasa!
te rog sa pui intreb pe grup – https://www.facebook.com/groups/637998762957345/?fref=ts – sunt multi specialisti in salarizare aoclo.
Multumesc mult! Asa am sa fac! O zi buna!