Incadrarea in munca a somerilor care in termen de 3 ani de la data angajarii indeplinesc conditiile de pensie (art. 85 alin. 5 din Legea76/2002 modificata si completata) aduce o serie de avantaje pentru angajatori. Iata in continuare detalii utile despre acestea.
1. Beneficiari : Angajatorii care incadreaza in munca someri si daca acestia in termen de 3 ani de la data angajarii, indeplinesc, conform legii, conditiile pentru a solicita pensie anticipata partiala sau de acordare a pensiei pentru limita de varsta, daca nu indeplinesc conditiile de a solicita pensie anticipata partiala, primesc lunar pe perioada angajarii pana la data indeplinirii conditiilor respective, o suma egala cu un salariu de baza minim brut pe tara in vigoare.
Incadrarea in munca a persoanelor cu handicap (art. 85 alin 2 din Legea 76/2002 modificata si completata) – beneficii – click aici
2. Subventia : Este o suma lunara reprezentand un salariu minim brut pe tara in vigoare in luna pentru care se face plata, acordata pentru fiecare persoana incadrata pana la indeplinirea conditiilor de pensionare de mai sus. Subventia se acorda incepand cu data incheierii conventiei. Angajatorul este scutit pe aceeasi perioada de 12 luni, de plata contributiei datorate la bugetul asigurarilor pentru somaj, aferenta persoanelor incadrate din aceasta categorie. Conventia cu AJOFM se incheie dupa ce au fost incadrate in munca persoanele. Suma lunara se acorda angajatorilor proportional cu timpul efectiv lucrat de catre pers. incadrate. Pentru perioada in care raporturile de munca sunt suspendate, subventia nu se acorda.
Facilitati din partea ANOFM la incadrarea in munca a somerilor care sunt parinti unici sustinatori ai familiilor monoparentale – click aici
3. Acte necesare pentru acordarea subventiei:
– copie dupa contractul de munca vizat la ITM (daca este cazul)
– carnetul de munca in original si copie integrala
– buletinul de identitate original si copie; copia buletinului de identitate va fi vizata “pentru conformitate cu originalul”
– formularul tip de conventie – Anexa 8 – complectat in 3 ex.
– formularul tip – tabel anexa la conventie, cu persoanele incadrate in 3 ex.
– certificatul privind stagiul de cotizare in sistemul asigurarilor sociale de stat realizat pana la data angajarii
– actul eliberat de angajator cu privire la incadrarea locului de munca in conditii deosebite sau speciale – daca este cazul
– actul emis de angajator din care sa reiasa datele la care persoana indeplineste conditiile pentru a solicita pensie anticipata partiala sau de acordare a pensiei pentru limita de varsta, precum si modul in care au fost calculate
– copia dupa dispozitia de repartizare eliberata de catre AJOFM
– dosar cu sina
Beneficii pentru companii la incadrarea in munca a persoanelor de peste 45 de ani – click aici
4. Obligatiile beneficiarilor de subventii :
– angajatorii vor depune lunar pana in data de 25 a fiecarei luni, la AJOFM Gorj, odata cu declaratia lunara privind obligatiile de plata catre bugetul asigurarilor de somaj si un tabel nominal intocmit conform modelului prevazut in anexa 9 din Normele Metodologice de aplicare a Legii 76/2002 impreuna cu o copie dupa statele de plata si foaia lunara de prezenta
– sa comunice agentiei, orice modificare a conditiilor care au condus la incheierea conventiei, derularea acesteia si acordarea sumelor cuvenite conform prevederilor legale.
Facilitati pentru angajatori in cazul incadrarii in munca a absolventilor institutiilor de invatamant – click aici
Atentie ! Nu beneficiaza de aceasta subventie angajatorul care in ultimii 2 ani a mai fost in raporturi de munca sau de serviciu cu persoanele angajate.