In data de 22.12.2010 a fost postat pe site-ul oficial al Ministerului Finantelor Publice un proiect ordonanţă de urgenţă pentru modificarea şi completarea Legii contabilităţii nr. 82/1991 – text integral – care vine dupa intentiile de modificarea a Codului Fiscal.
La finalul articolului gasiti si textul integral al proiectului propus. Intre schimbările preconizate sunt specificate:
– introducerea obligativităţii depunerii situaţiilor financiare anuale şi a situaţiilor financiare consolidate de către societăţile comerciale numai la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 90/2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale;
– reglementarea responsabilităţii persoanelor care organizează şi conduc contabilitatea;
– separarea prevederilor referitoare la organizarea şi conducerea contabilităţii, de cele referitoare la semnarea situaţiilor financiare anuale;
– stipularea în mod expres că, în toate situaţiile şi pentru toate categoriile de entităţi, înregistrarea, evaluarea şi prezentarea elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii se efectuează conform reglementărilor contabile aplicabile;
– stabilirea persoanelor care răspund de arhivarea documentelor justificative şi a registrelor de contabilitate în cazul operaţiunilor de reorganizare;
– introducerea de prevederi privind întocmirea, auditarea şi depunerea situaţiilor financiare anuale de către subunităţile înregistrate în România, care aparţin unor persoane juridice cu sediul în străinătate;
– completarea categoriilor de entităţi cuprinse în definiţia persoanelor juridice de interes public, entităţi ale căror situaţii financiare sunt supuse auditului statutar;
– introducerea de prevederi referitoare la situaţia când exerciţiul financiar diferă de anul calendaristic, pentru anumite categorii de entităţi;
– introducerea de prevederi referitoare la depunerea la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, a situaţiilor financiare anuale întocmite cu ocazia fuziunii sau divizării;
– abrogarea prevederilor referitoare la contabilitatea destinată analizării costurilor programelor aprobate, până când abordarea bugetară va fi aceeaşi cu cea contabilă;
– introducerea posibilităţii ca situaţiile financiare anuale ale persoanelor juridice care au înregistrat o cifră de afaceri sub plafonul stabilit prin ordin al ministrului finanţelor publice să fie semnate de administratori, în scopul reducerii costurilor administrative ale acestora;
– clarificarea unor aspecte legate de întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare;
– actualizarea prevederilor privind contravenţiile prevăzute în lege şi sancţionarea acestora.
Detalii proiect – click aici