Instructiuni pentru completarea formularului 392 A – „Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2011” (platitori TVA).
Formularul 392 A – „Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2011” se completeaza de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, potrivit dispozitiilor art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, a caror cifra de afaceri, efectiv realizata la finele anului calendaristic, este inferioara sumei de 35.000 de euro, calculata in echivalent lei, potrivit legii, respectiv inferioara sumei de 119.000 lei.
Formularul 392 A – „Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2011” se depune la organul fiscal competent, pana la data de 25 februarie, inclusiv, a anului urmator celui de raportare.
Formularul 392 A – „Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2011” se depune, in format electronic, astfel:
– la registratura organului fiscal competent;
– la posta, prin scrisoare recomandata.
Formatul electronic depus pe suport electronic va fi insotit de formularul editat de persoana impozabila cu ajutorul programului de asistenta, semnat si stampilat, conform legii. Formularul se editeaza in doua exemplare:
– 1 exemplar se depune la unitatea fiscala, impreuna cu suportul electronic;
– 1 exemplar se pastreaza de catre persoana impozabila.
Formatul electronic al formularului 392 A – „Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2011” se obtine prin folosirea programului de asistenta. Programul de asistenta este pus la dispozitia contribuabililor gratuit de unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Declaratia informativa 392 (pentru an 2011) – aplicatie noua pentru generarea ei, din 09.01.2012 – click aici
Completarea formularului 392 A se face astfel:
– Sectiunea „Date de identificare a persoanei impozabile inregistrate in scopuri de TVA”
Caseta „Cod de identificare fiscala” se completeaza prin inscrierea codului de inregistrare in scopuri de TVA (codul de identificare fiscala precedat de prefixul RO).
Înscrierea cifrelor in caseta se face cu aliniere la dreapta.
Caseta „Denumire/Nume, prenume” se completeaza cu denumirea persoanei juridice, asociatiei sau a entitatii fara personalitate juridica, ori cu numele si prenumele persoanei fizice, dupa caz.
Caseta „Domiciliul fiscal” se completeaza cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupa caz) al persoanei impozabile.
– Sectiunea „Date de identificare a reprezentantului fiscal”
Se completeaza doar in cazul in care depunerea declaratiei informative se realizeaza prin reprezentantul fiscal desemnat potrivit legii.
-Denumirea/ Nume, prenume – se inscriu denumirea/numele si prenumele persoanei impozabile care a fost desemnata ca reprezentant fiscal de catre persoana impozabila straina.
-Cod de identificare fiscala – se inscrie codul de inregistrare in scopuri de TVA atribuit reprezentantului fiscal pentru activitatea proprie.
-Domiciliul fiscal se completeaza cu datele privind adresa domiciliului fiscal al reprezentantului desemnat de persoana impozabila.
– Sectiunea „Cifra de afaceri”
Se inscrie cifra de afaceri realizata la finele anului de raportare, care trebuie sa fie inferioara sumei de 35.000 de euro, calculata in echivalent lei, potrivit legii, respectiv inferioara sumei de 119.000 lei.
– Sectiunea „Livrari de bunuri si prestari de servicii catre:”
Randul 1 – Coloana „Valoare” se completeaza cu baza de impozitare inscrisa in „Jurnalul pentru vanzari”, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA.
Randul 1 – Coloana „TVA” se completeaza cu valoarea TVA inscrisa in „Jurnalul pentru vanzari”, pentru livrarile de bunuri, prestarile de servicii efectuate catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA.
Randul 2 – Coloana „Valoare” se completeaza cu baza de impozitare inscrisa in „Jurnalul pentru vanzari”, pentru livrarile de bunuri, prestarile de servicii efectuate catre persoanele neinregistrate in scopuri de TVA.
Randul 2 – Coloana „TVA” se completeaza cu valoarea TVA inscrisa in „Jurnalul pentru vanzari”, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate catre persoane neinregistrate in scopuri de TVA.
Termen depunere Declaratia 392 in anul 2012 (pentru anul precedent – 2011) – click aici
Instructiuni pentru completarea formularului (392 B) – „Declaratie informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile efectuate in anul 2011” (neplatitori TVA).
Formularul 392 B – „Declaratie informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile efectuate in anul 2011” se completeaza de catre persoanele impozabile neinregistrate in scopuri de TVA, potrivit dispozitiilor art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, a caror cifra de afaceri realizata la finele anului calendaristic, excluzand veniturile obtinute din vanzarea de bilete de transport international rutier de persoane, este inferioara sumei de 35.000 de euro, calculata in echivalent lei, potrivit legii, respectiv inferioara sumei de 119.000 lei.
Formularul 392 B – „Declaratie informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile efectuate in anul 2011” se depune la organul fiscal competent, pana la data de 25 februarie, inclusiv, a anului urmator celui de raportare.
Formularul „Declaratie informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile efectuate in anul 2011” se depune, in format electronic, astfel:
– la registratura organului fiscal competent;
– la posta, prin scrisoare recomandata.
Formatul electronic depus pe suport electronic va fi insotit de formularul editat de persoana impozabila cu ajutorul programului de asistenta, semnat si stampilat, conform legii. Formularul se editeaza in doua exemplare:
– 1 exemplar se depune la unitatea fiscala, impreuna cu suportul electronic;
– 1 exemplar se pastreaza de catre persoana impozabila.
Formatul electronic al formularului 392 B – „Declaratie informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile efectuate in anul 2011” se obtine prin folosirea programului de asistenta. Programul de asistenta este pus la dispozitia contribuabililor gratuit de unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau direct de pe legatura mentionata de noi mai sus.
Completarea formularului se face astfel:
– Sectiunea „Date de identificare a persoanei impozabile neinregistrate in scopuri de TVA”
Caseta „Cod de identificare fiscala” se completeaza prin inscrierea codului de identificare fiscala al persoanei impozabile.
Înscrierea cifrelor in caseta se face cu aliniere la dreapta.
Caseta „Denumire/Nume, prenume” se completeaza cu denumirea persoanei juridice, asociatiei sau a entitatii fara personalitate juridica, ori cu numele si prenumele persoanei fizice, dupa caz.
Caseta „Domiciliul fiscal” se completeaza cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupa caz, al persoanei impozabile).
– Sectiunea „Date de identificare a imputernicitului”
Se completeaza doar in cazul in care depunerea declaratiei informative se realizeaza printr-un imputernicit desemnat in conditiile art. 18 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
– Denumirea/ Nume, prenume – se inscriu denumirea/numele si prenumele persoanei impozabile care a fost imputernicita de persoana impozabila neinregistrata in scopuri de TVA;
– Cod de identificare fiscala – se inscrie codul de identificare fiscala al persoanei imputernicite;
– Domiciliul fiscal – se inscriu datele privind adresa domiciliului fiscal al imputernicitului desemnat;
– Nr. act imputernicire si data – se inscriu datele privind numarul si data actului de imputernicire.
Sectiunea „Cifra de afaceri”
Se inscrie cifra de afaceri realizata la finele anului de raportare, care trebuie sa fie inferioara sumei de 35.000 de euro, calculata in echivalent lei, potrivit legii, respectiv inferioara sumei de 119.000 lei.
– Sectiunea „Livrari de bunuri si prestari de servicii catre:”
Randul 1 – Coloana „Valoare” se completeaza cu baza de impozitare inscrisa in „Jurnalul pentru vanzari”, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA.
Randul 2 – Coloana „Valoare” se completeaza cu baza de impozitare inscrisa in „Jurnalul pentru vanzari”, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate catre persoane neinregistrate in scopuri de TVA .
– Sectiunea „Achizitii de la:”
Randul 1 – Coloana „Valoare” se completeaza cu baza de impozitare inscrisa in „Jurnalul pentru cumparari”, pentru achizitii efectuate de la persoane inregistrate in scopuri de TVA.
Randul 1 – Coloana „TVA” se completeaza cu valoarea TVA inscrisa in „Jurnalul pentru cumparari”, pentru achizitiile efectuate de la persoane inregistrate in scopuri de TVA.
Randul 2 – Coloana „Valoare” se completeaza baza de impozitare inscrisa in „Jurnalul pentru cumparari”, pentru achizitii efectuate de la persoane neinregistrate in scopuri de TVA.
Randul 2 – Coloana „TVA” nu se completeaza.
la declaratia 392b, la rubrica achizitii de la persoane inregistrate in scopuri de tva evidentiez tva-ul in conditiile in care firma nu este platitoare de tva? practic tva-ul din facturile de achizitie este inclus in costul produsului/serviciului achizitionat
[…] pentru completarea formularului 392 A si 392 B (pentru anul fiscal 2011) – click aici Declaratia informativa 392 (pentru an 2011) – aplicatie noua pentru generarea ei, din 09.01.2012 […]
[…] Instructiuni pentru completarea formularului 392 A si 392 B (pentru anul fiscal 2011) – click aici – Declaratia informativa 392 (pentru an 2011) – aplicatie noua pentru generarea ei, din […]
Buna seara,
Am gasit site-ul dvs. cautand cateva informatii referiotoare la declaratia 392. As vrea sa aflu daca trebuie sa depun si eu aceasta declaratie, avand in vedere ca am gasit la instructiuni de completare, pe un alt site, urmatoarea mentiune: ”declaratia se completeaza de persoanele impozabile neinregistrate in scopuri TVA, a caror cifra de afaceri este cuprinsa intre 10.000 de euro si 35.000 de euro”. Nu ma incadrez in aceasta categorie si as vrea sa va rog sa ma ajutati in acest sens – daca trebuie sa depun sau nu declaratia.
Va multumesc frumos.
@mona – in prezent reglem. cu privire la CA se aplica la tot ce este sub 35000 euro. detalii si aici – https://cabinetexpert.ro/2012-01-12/termen-depunere-declaratia-392-in-anul-2012-pentru-anul-precedent-2011.html
@irina – instructiunile asa zic.
Sunt un Cab medical individual medic de famili si dupa cum bine stiti sunt scutita de TVA ,am o cifra de afaceri mai mare de 119.000 si probabil ca trebuie sa depun acesata declaratie , eu am activitate medicala platita de casa de sanatate , nu fac incasari cu chitanta de la pacienti , ce declar la capitolul vinzari sau prestari serviciu ca pacientii sunt ……..
@carmen – declari ce treci in reg. de incas si plati la incasari
Daca am o firma cu activitate suspendata, care nu a avut deloc activitate, neplatitoare de TVA, trebuie sa depun 392B pe 0, nu-i asa?
@madalina – da
DACA in anul 2011 pana la 30.07.2011 am fost neplatitoare de tva si din 01.08.2011 am trecut prin optiune la platitor de tva, care din 392 trebuie depusa? daca depun 392A la „valoare” voi scrie doar sumele din jurnalele de vanzari din 01.08 -31.12.2011? sau si cele de dinainte,pe care le`am facturat fireste, catre platitori de tva si catre neplatitori ,doar ca le`am facturat fara tva.
Buna seara. Daca sunt apicultor pfa, apicultura este scutita de impozit prin lege, trebuie sa depunem acest formulat 392b?
Sunteti o persoana fizica autorizata – PFA, aveti codul CAEN 0149 – cresterea altor animale – apicultura, desi apicultura este scutita de impozitare declaratia 392b trebuie depusa la termen alaturi de declaratia 200 privind veniturile realizate in anul precedent.
@RADU VANCEA – multumim pentru .informatii
@somesan – http://finance.groups.yahoo.com/group/contacafe_club/
am fost platitoare de TVA in luna ian.2011, dupa care am optat ca neplatitor de tva.cARE dintre declaratii le depun
@sanda – suntem de parere ca depui 392b, insa pune te rog intreb. si pe grup – http://finance.groups.yahoo.com/group/contacafe_club/ – pentru mai multe opinii
[…] Instructiuni pentru completarea formularului 392 A si 392 B (pentru anul fiscal 2011) – click aici […]
[…] Instructiuni pentru completarea formularului 392 A si 392 B (pentru anul fiscal 2011) – click aici – Declaratia informativa 392 (pentru an 2011) – aplicatie noua pentru generarea ei, din […]
Sunt PFA agentie imobiliara , /sistem real/ neplatitor de tva , as vrea sa stiu daca am inteles bine cum se completeaza aceasta declaratie 392B
1 cifra de afaceri este vebitul net
2 Livrari de bunuri si prestari de servicii- trec suma incasari (nuumerar si bancar) din registrul jurnal icasari si plati?
3Achizitii de la trec suma de la plati numerar si bancar din acelasi jurnal?
multumesc
@artemie – CA si livrari trebuie sa fie egale. atentie la achiz, ca trebuie se detaliezi de unde iei – de la platit. de TVA si de la neplatitori
Buna ziua.
admin says:
25 February 2013 at 10:21
@artemie – CA si livrari trebuie sa fie egale. atentie la achiz, ca trebuie se detaliezi de unde iei – de la platit. de TVA si de la neplatitori
Doresc sa va supun atentiei urmatoarea situatie:firma mea nu mai realizeaza venituri decat din chirii,care sunt scutite de tva.Deci cifra mea de afaceri este obtinuta numai din sume incasate fara tva.”Livrarile” pe care le fac-cu TVA sunt refacturarile facturilor de utilitati.Si atunci cum sa fie cifra de afaceri egala cu livrarile,cand cifra de afaceri,repet,e obtinuta din sume scutite de tva?Si mai am o intrebare:oare pe nimeni nu intereseaza cat incaseaza firmele fara tva,numai tva-ul conteaza?cum poate fi verificata incrucisat firma mea cu chiriasii mei,daca o multime de facturi emise de mine-fara tva-nici nu sunt luate in seama?
In speranta unui raspuns competent,va multumesc.