Pe websiteul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), la adresa www.anaf.ro, categoria Legislaţie/ Transparenţă decizională, a fost publicat Proiectul de Ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului 311 „Declaraţie privind taxa pe valoarea adăugată datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) – e) din Codul Fiscal”.
Prin dispoziţiile art. I pct. 5 şi pct. 69 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 125/2011 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal au fost modificate şi completate prevederile art. 11 din Codul Fiscal, precum şi prevederile art. 156 indice 3 din Codul Fiscal, cu intrare în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2012.
Astfel, potrivit dispoziţiilor art. 11 alin. (1 indice 1) şi alin. (1 indice 3), contribuabilii cărora li s-a anulat înregistrarea în scopuri de TVA conform prevederilor art.153 alin. (9) lit. a) – e) nu beneficiază de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată aferente achiziţiilor efectuate în perioada în care codul de înregistrare în scopuri de TVA a fost anulat, dar sunt supuşi obligaţiei de plată a TVA colectate, aferentă operaţiunilor impozabile desfăşurate în perioada respectivă.
De asemenea, potrivit art. 156 indice 3 alin. (10), persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de TVA a fost anulat conform prevederilor art.153 alin. (9) lit. a) – e) din Codul Fiscal şi care desfăşoară activităţi economice în perioada în care nu au cod valabil de TVA, sunt obligate să depună o declaraţie privind taxa pe valoarea adăugată de plată.
Pentru a asigura suportul declarativ necesar aplicării noilor prevederi legale, ANAF propune aprobarea unui nou formular, formularului 311 „Declaraţie privind taxa pe valoarea adăugată datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art.153 alin. (9) lit. a) – e) din Codul Fiscal”, precum şi a instrucţiunilor de completare a acestora.
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise în scris la Direcţia de comunicare, relaţii publice şi mass-media, cu menţiunea „Conf. Legii nr. 52/2003”:
– prin scrisori, la adresa: ANAF – Direcţia de comunicare, relaţii publice şi mass-media, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucureşti, cod poştal 050741;
– electronic, la adresa de e-mail [email protected];
– prin fax, la numărul: 0213.199.857.
Sursa – www.finantevalcea.ro
[…] a semnalizarii cu privire la proiectul de instituire a noii Declaratii 311 – detalii aici – iata ca în data de 19.03.2012, a fost aprobat Ordinul preşedintelui ANAF nr. 418/2012 […]