Contribuabilii organizaţi sub forma asocierilor fără personalitate juridică trebuie sa stie ca au o serie de obligaţii în legătură cu distribuirea între asociaţi a veniturilor şi cheltuielilor, iar in acest sens va redam in continuare un info oficial pe aceasta tema.
Obligaţie
Obligaţia se îndeplineşte utilizând formularul 104 „Declaraţie privind distribuirea între asociaţi a veniturilor şi cheltuielilor”, cod 14.13.01.01/dv.
Declaraţia se completează de:
– asocierile cu sau fără personalitate juridică, constituite între contribuabilii persoane juridice străine şi persoane fizice nerezidente care desfăşoară activitate în România;
– asocierile fără personalitate juridică constituite între persoanele fizice rezidente şi persoane juridice române, pentru veniturile realizate atât în România, cât şi în străinătate.
Termen, depunere
Declaraţia se depune trimestrial, până la 25 iulie a.c. de către persoana responsabilă, desemnată potrivit legii (asociatul desemnat prin contract pentru îndeplinirea obligaţiilor ce îi revin fiecărui asociat), persoană juridică străină sau persoană fizică.
NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE – CLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”.
Formularul 104 se depune la unitatea în a cărei evidenţă fiscală este înregistrată asocierea, în format electronic, pe suport magnetic.
Important! În cazul asocierilor pentru care, potrivit legii, nu există obligaţia înregistrării fiscale, declaraţia se depune la organul fiscal în a cărui evidenţă fiscală este înregistrată persoana desemnată, potrivit legii, pentru îndeplinirea obligaţiilor fiscale pentru fiecare asociat.
Formatul electronic se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor Publice, care este pus la dispoziţia contribuabililor, gratuit, de unităţile fiscale sau poate fi descărcat de pe websiteurile – ANAF, de la adresa www.anaf.ro, secţiunea Asistenţă contribuabili/ Programe utile/ Declaraţii fiscale – LINK DIRECT;
Formatul electronic va fi însoţit de formularul editat în două exemplare, semnat şi ştampilat, conform legii.
Corectarea declaraţiei
Corectarea declaraţiei se face prin depunerea unei declaraţii rectificative, situaţie în care se va înscrie „X” în căsuţa prevăzută în acest scop.
Baza legală: Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 101/2008 privind aprobarea modelului şi conţinutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor şi contribuţiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reţinere la sursă, cu modificările şi completările ulterioare.
Sursa – www.finantevalcea.ro