Reluam precizarile facute in anii trecuti, cu privire la faptul ca in vederea unei bune desfasurari a operatiunilor de inventariere, administratorii, ordonatorii de credite sau alte persoane care au obligatia gestionarii entitatii trebuie sa ia masuri pentru crearea conditiilor corespunzatoare de lucru comisiei de inventariere.
Astfel, masurile pentru crearea conditiilor corespunzatoare de lucru se realizeaza prin:
– organizarea depozitarii bunurilor grupate pe sorto-tipodimensiuni, codificarea acestora si întocmirea etichetelor de raft;
– tinerea la zi a evidentei tehnico-operative la gestiuni si a celei contabile si efectuarea confruntarii datelor din aceste evidente;
– participarea întregii comisii de inventariere la lucrarile de inventariere;
– asigurarea personalului necesar pentru manipularea bunurilor care se inventariaza, respectiv pentru sortare, asezare, cântarire, masurare, numarare etc.;
NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE – CLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”.
– asigurarea participarii la identificarea bunurilor inventariate (calitate, sort, pret etc.) si la evaluarea lor, conform reglementarilor contabile aplicabile, a unor specialisti din entitate sau din afara acesteia, la solicitarea presedintelui comisiei de inventariere. Aceste persoane au obligatia de a semna listele de inventariere pentru atestarea datelor înscrise;
– dotarea gestiunii cu aparate si instrumente adecvate si în numar suficient pentru masurare, cântarire, cu cititoare de coduri de bare etc., cu mijloace de identificare (cataloage, mostre, sonde etc.), precum si cu birotica necesara;
– dotarea comisiei de inventariere cu mijloace tehnice de calcul si de sigilare a spatiilor inventariate;
– asigurarea protectiei membrilor comisiei de inventariere în conformitate cu normele de protectie a muncii;
– asigurarea securitatii usilor, ferestrelor, portilor etc. de la magazine, depozite, gestiuni etc.
ALTE ARTICOLE UTILE PE SUBIECTUL INVENTARIERII ANUALE LA 31.12.2013:
– Decizie privind desemnarea comisiei pentru efectuarea inventarului anual – la 31.12.2013 (model) – CLICK AICI
– Inventarierea patrimoniului la 31.12.2013 – info util inainte de inceperea procedurilor – CLICK AICI
– Model proceduri inventariere la 31.12.2013 – document obligatoriu pentru orice contribuabil – CLICK AICI
– Grafic program si perioada inventariere la 31.12.2013 – model (obligatorie afisarea) – CLICK AICI
– Declaratie data de gestionar inaintea inceperii inventarului la 31.12.2013 (model) – CLICK AICI
– Listă de inventariere – pentru inventarierea la 31.12.2013 (model formular) – CLICK AICI
– Proces-Verbal de inventariere a numerarului din casierie – model util (inventariere 2013) – CLICK AICI
– Inventar la 31.12.2013 – model extras de cont privind confirmare sold – CLICK AICI
– Model Proces-Verbal de sigilare – pentru inventar anual la 31.12.2013 – CLICK AICI
– ATENTIE – gestionarul trebuie sa dea o declaratie dupa efectuarea procesului de inventariere anual (model) – CLICK AICI
– Proces-Verbal privind rezultatele inventarierii anuale la 31.12.2013 – continut obligatoriu (info) – CLICK AICI
– Proces-Verbal cu privire la rezultatele inventarierii anuale la 31.12.2013 (model) – CLICK AICI
– Model Proces-Verbal de valorificare a rezultatelor inventarierii la 31.12.2013 (util) – CLICK AICI