AcasăReglementari contabilePrincipale modificări şi completări aduse Codului de Procedură Fiscală de OUG 40/2014

Principale modificări şi completări aduse Codului de Procedură Fiscală de OUG 40/2014

Dupa cum stiti, în Monitorul Oficial nr. 455/23.06.2014 a fost publicată OUG 40/2014text integral aici – pentru modificarea şi completarea unor acte normative precum şi pentru reglementarea unor măsuri fiscale.

Actul normativ aduce o serie de modificări şi completări Codului de Procedură Fiscală şi OG 29/2011 privind reglementarea eşalonărilor la plată. De asemenea ordonanta de urgentă reglementează modul de impozitare a veniturilor din activităti agricole în caz de calamitate şi aduce precizări referitoare la plătile efectuate in baza art. 19 din Legea 146/1997 privind taxele judiciare de timbru cu modificările şi completările ulterioare.

Principale modificări şi completări aduse Codului de Procedură Fiscală:

1. Actul administrativ se emite în scris, pe suport de hârtie sau în formă electronică. Până la aparitia OUG 40/2014 actul administrativ se emitea numai în formă scrisă.

Actul administrativ emis de organele fiscale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscală în formă electronică se semnează cu semnătură electronic extinsă a Ministerului Finantelor Publice, bazată pe un certificat calificat.

2. Comunicarea actelor administrative fiscale electronice se va realiza prin mijloace electronice de transmitere la distanta ori de cate ori contribuabilul va opta pentru aceasta modalitate de comunicare.

În situatia în care comunicarea prin mijloace electronice nu a fost posibilă, atunci aceasta se va realiza prin publicitate. Comunicarea prin publicitate se va face, prin afişarea, concomitent, la sediul organului fiscal emitent şi pe pagina de internet a ANAF, a unui anunt în care se va mentiona ca a fost emis actul administrativ fiscal pe numele contribuabilului. Actul administrativ fiscal se va considera comunicat in termen de 15 zile de la data afişării anuntului.
Mijloacele electronice de transmitere la distantă, procedura de comunicare a actelor administrative fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distantă, precum şi conditiile în care aceasta se realizează se va aproba prin ordin al ministrului finantelor publice.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

3. Contribuabilii vor putea transmite organului fiscal competent cereri, înscrisuri sau orice alte documente şi prin mijloace electronice de transmitere la distantă.

Data depunerii cererii, înscrisului sau documentului va fi data înregistrarii acesteia/acestuia, astfel cum rezută din mesajul electronic transmis de registratura electronică a Ministerului Finantelor Publice. Prin registratura electronică se intelege sistemul electronic de înregistrare şi tranzactionare a documentelor şi a informatiilor primite sau emise de organul fiscal prin mijloace electronice.

4. Contribuabilii care vor depune cereri, înscrisuri sau documente la organul fiscal, prin mijloace electronice de transmitere la distantă se vor identifica în relatia cu organul fiscal astfel:

– persoanele juridice, asocierile şi alte entitati fără personalitate juridică, precum şi persoanele fizice care desfăşoară activităti economice în mod independent ori exercită profesii libere se identifică numai cu certificate digitale calificate.
– persoanele fizice, altele decât cele mentionate anterior, se vor identifica prin intermediul furnizorilor de servicii publice de autentificare electronică autorizati potrivit legii sau prin diverse dispozitive, cum ar fi certificat digital calificat, credentiale de tip utilizator/parola însotite de liste de coduri de autentificare de unică folosintă, telefon mobil, digipass sau alte dispozitive stabilite prin ordin al MFP. In acest caz, cererile, inscrisurile sau documentele se vor considera semnate daca vor fi îndeplinite toate conditiile privind procedura de transmitere.

Modul de impozitare a veniturilor din activităti agricole în caz de calamitate

Impozitul pe veniturile din activităti agricole datorat pentru anul 2013 de contribuabilii care au desfăşurat activităti agricole individual sau în asociere se anulează, propotional cu gradul de calamitate al productiei agricole dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele conditii:

– impozitul a fost stabilit pe bază de norme de venit;
– pentru productia agricolă nu au fost încheiate polite de asigurare – productia a fost calamitată în proportie de peste 30%.

Gradul de calamitate se dovedeşte cu procesele –verbale de constatare a pagubelor, pentru fiecare producător agricol şi unitate/subdiviziune administrativ – teritorială, întocmite de către comisiile locale pentru situatii de urgentă constituite prin ordin al prefectului.

Contribuabilii care au efectuat plata creantelor fiscale anulate au dreptul la restituirea sumelor anulate în conditiile art. 117 din Codul de Procedură Fiscală.

Procedura de anulare a impozitului pe veniturile din activităti agricole, inclusiv a obligatiilor fiscale accesorii aferente acestuia se va stabili prin ordin al ministrului finantelor publice, la propunerea Agentiei Nationale de Administrare Fiscală.

Sursa (cu multumiri din partea noastre) – AJFP Vrancea

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!