ANAF informează contribuabilii interesaţi că în conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3/2010 persoanele impozabile stabilite în România, care efectuează importuri şi achiziţii de bunuri/servicii în alt stat membru al Uniunii Europene că au posibilitatea solicitării rambursării taxei pe valoarea adaugată achitată.
Cine poate depune formularul
Persoanele impozabile stabilite în România, care efectuează importuri şi achiziţii de bunuri/servicii în alt stat membru al Uniunii Europene, pot solicita rambursarea taxei pe valoare adăugată achitată, prin completarea şi depunerea formularului 318 “Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile stabilite în România, depusă potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal”.
Modul de depunere şi transmitere
Pentru a obţine o rambursare a taxei pe valoarea adăugată în statul membru de rambursare, persoana impozabilă stabilită în România completează şi transmite, pe cale electronică statului membru respectiv, formularul 318 prin intermediul portalului electronic pus la dispoziţie de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.
Formularul 318 împreună cu instrucţiunile de completare ale acestuia sunt afişate pe site-ul ANAF secţiunea SERVICII ONLINE / Rambursare TVA din UE şi poate fi accesat la link –ul : https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/info_ue/rambursare_tva_ue/ unde poate fi consultat de asemenea şi Ghidul privind recuperarea TVA achitată în alt stat membru al Uniunii Europene.
NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOK – CLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOK – CLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUS – CLICK AICI.
Termenul de depunere
Formularul 318 se depune/transmite în format electronic până la data de 30 septembrie a anului calendaristic care urmează perioadei de rambursare.
Condiţiile necesare transmiterii cererii autorităţii competente din statul membru de rambursare
– în perioada de rambursare înscrisă în cerere, solicitantul a fost persoană înregistrată în scopuri de TVA, potrivit art. 153 din Codul fiscal;
– documentele înscrise în secţiunea „Lista operaţiunilor pentru care se solicit rambursarea TVA” sunt emise în perioada de validitate a codului de înregistrare în scopuri de TVA al persoanei impozabile stabilite în România.
Perioada pentru care se poate solicita rambursarea
Perioada de rambursare este de maximum un an calendaristic şi de minimum 3 luni calendaristice. Cererile de rambursare pot viza o perioadă mai mică de 3 luni, în cazul în care aceasta reprezintă perioadă rămasă până la sfârşitul anului calendaristic.
În cazul în care cererea de rambursare vizează o perioadă de rambursare mai mică de un an calendaristic, dar mai mare de 3 luni, cuantumul TVA pentru care se solicită o rambursare nu poate fi mai mic de 400 euro sau echivalentul acestei sume în moneda naţională a statului de rambursare.
În cazul în care cererea de rambursare se referă la o perioadă de rambursare de un an calendaristic sau la o perioadă rămasă dintr-un an calendaristic, cuantumul TVA nu poate fi mai mic de 50 euro sau echivalentul acestei sume în moneda naţională a statului de rambursare.
Sursa (cu multumiri) – Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Galaţi