Va readucem aminte ca – raspunderea pentru buna organizare a lucrarilor de inventariere, potrivit prevederilor Legii nr. 82/1991, republicata – text actualizat aici – si în conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii entitatii.
Pentru efectuarea inventarierii, aceste persoane aproba proceduri scrise, adaptate specificului activitatii, pe care le transmit comisiilor de inventariere. Cateva precizari utile despre inventarierea patrimoniului la 31.12.2015 – gasiti si aici – LINK.
Ca si in ceilalti ani, va supunem atentiri un model de proceduri, care sunt pasul initial inainte de adoptarea la nivelul fiecarei entitati a deciziei de numire a comisiei ce efectueaza inventarierea anuala (la 31.12.2015) – model actualizat al deciziei in curand pe acest site.
PENTRU A DESCARCA MODELUL DE MANUAL CU PROCEDURI PENTRU INVENTARIEREA LA 31.12.2015 – CLICK AICI
Problematica procedurilor si a inventarierii este reglementata de OMFP nr. 2861/09.10.2009 – text integral – pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii (publicat in Monitorul Oficial nr. 704/20.10.2009).
ALTE RESURSE UTILE PE SUBIECTUL INVENTARIERII ANUALE LA 31.12.2015:
– Aspecte importante cu privire la inventarierea patrimoniului la 31.12.2015 – info util – click aici
– Crearea condițiilor corespunzătoare de lucru pentru comisia de inventariere (la 31.12.2015) – ce trebuie făcut ! – click aici