ANAF propune cadrul normativ pentru implementarea unui Registru național electronic de evidențã a tuturor caselor de marcat instalate, care va permite identificarea fiecãrui aparat de marcat electronic fiscal (AMEF).
Registrul va permite acces în timp real la fiecare AMEF și istoricul sãu, corelate cu locația și identitatea operatorului economic, care livreazã legal bunuri cu amãnuntul și/sau presteazã legal servicii direct cãtre populație. Procedura de autentificare în Registru este securizatã prin utilizarea unui certificat digital.
Propunerea ANAF privind introducerea Registrului național electronic de evidențã a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate pe teritoriul României contribuie semnificativ la reducerea birocrației și a costurilor de administrare prin comunicarea electronicã a informațiilor, simplificarea procedurilor administrative de instalare a AMEF și degrevarea de sarcini a utilizatorilor finali în legătură cu declararea și înregistrarea AMEF.
NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOK – CLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOK – CLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUS – CLICK AICI.
Implementarea Registrului național electronic de evidențã a tuturor caselor de marcat instalate reduce posibilitatea de a utiliza un aparat de marcat electronic nefiscalizat și limiteazã subdeclararea sau nedeclararea veniturilor, fapt care contribuie la prevenirea și combaterea evaziunii fiscale și determinã diminuarea numãrului de controale la contribuabilii corecți.
Soluția identificatã a fost elaboratã în urma consultãrilor purtate cu factorii interesați/decidenți, inclusiv cu asociațiile profesionale reprezentative din domeniul caselor de marcat și este procedurã subsecventã prevederilor legale de nivel primar în vigoare.
Sursa – ANAF