AcasăTVA - modificari si noutatiFormularul 088 intră în vigoare de la 1 august 2016, in baza...

Formularul 088 intră în vigoare de la 1 august 2016, in baza OPANAF 2048/2016 – precizări oficiale ANAF

Potrivit ANAF – privita in ansamblu, procedura de completare a formularului 088, este una simplificata si putin mai clara fata de acum. Raman in continuare discutabile criteriile in functie de care o societate poate fi incadrata la corespunzatoare sau la necorespunzatoare, intrucat ordinul nu aduce vreun punctaj de la care societatea sa stie ca se califica sau nu.

Ramane in continuare discutabila intreaga procedura de inregistrare in scopuri de TVA, in contextul jurisprudentei comunitare, ce nu accepta restrangerea dreptului de a fi platitor de TVA pentru societatile mici la inceputul activitatii.

Reamintim ca de la 01 august 2016 (15 zile de la publicarea in Monitorul oficial), intra in vigoare noua procedura de completare si depunere a formularului 088 Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si-a capacitatii de-a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA, opozabil societatilor infiintate conform Legii nr. 31/1990.

Legiuitorul mentine obligatia depunerii acestui formular, atat in cazul in care societatea depaseste plafonul cifrei de afaceri de 220.000 le i/an si este obligata sa se inregistreze in scopuri de TVA, dar si in cazul in care societatea nu atinge acest plafon, insa doreste sa se inregistreze in scopuri de TVA la infiintare sau ulterior, prin optiune.

Analizata ca structura de ansamblu, observam o imbunatatire a conditiilor solicitate societatii, o simplificare privind documentele justificative, in acelasi timp eliminandu-se unele situatii cand se solicita
depunerea formularului, aparand insa si altele noi.

Formularul nu se mai solicita si nu se mai depune pentru societatile deja inregistrate in scopuri de TVA, cand se modifica actionarii sau asociatii, respectiv cand societatea isi schimba sediul. In ultimul timp, aceste situatii au condus la incadrarea formularului in pozitia de „inamicul public numarul 1”;. Aceste situatii au fost eliminate.

Se va solicita depunerea formularului 088 si ulterior inregistrarii in scopuri de TVA, daca respectiva societate prezinta risc fiscal, stabilit de sistemul informatic central al ANAF. Aceasta noua situatie este un risc fiscal pentru societate deoarece va fi obligata la depunerea formularului pentru situatii externe acesteia, cum ar fi cazul in care furnizorii sau clientii nu raporteaza facturile in declaratia informativa 394.

Tot cu aceasta ocazie, din perspectiva actului normativ analizat, mentionam ca se reduc la un numar de 12 intrebarile /solicitarile punctuale din rubricatia formularului, fata de 20 cat sunt in prezent. Unele criterii sunt obiective, altele pot suporta in continuare o discutie asupra scopului solicitarii.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

Care sunt cele 12 criterii:

1. Prezentarea obiectului principal de activitate, a modului de detinere a spatiului destinat activitatii economice, proprietarul spatiului. Se impune prezentarea detaliata a locatiilor folosite de societate, a autorizarilor la Registrul Comertului. Se va prezenta activitatea societatii, pe cat posibil clientii sau furnizorii.

2. Prezentarea asociatilor si administratorilor avuti de societate si-a modului in care acestia s-au comportat fiscal in ultimii 5 ani. Se va prezenta daca acestia au mai fost administratori la alte societati,
impotriva carora s-a deschis insolventa sau se afla in inactivitate temporara. Se va descrie de asemeni, daca administratorii /asociatii au fost titularii unor intreprinderi individuale sau PFA si au solicitat insolventa /suspendarea temporara a acestor entitati.

3. Pentru cetatenii non UE, se va prezenta tipul de viza detinut. Societatea prezinta documente ce atesta tipul de sedere (pasaport, permis de sedere etc.).

4. Prezentarea conturilor bancare din tara sau strainatate. Societatea va indica conturile bancare detinute deschise la momentul depunerii formularului 088. Trebuie sa se prezinte beneficiarul real al fondurilor.

5. Organizarea si conducerea contabilitatii. Societatea trebuie sa prezinte modul de conducere a contabilitatii, avand in vedere conducerea interna sau externa a acestei activitati. Se prezinta fie contractul de munca al directorului economic /contabilului sef, fie contractul de prestari servicii cu un membru CECCAR.

6. Identificarea persoanei ce depune declaratiile fiscale, fie la registratura organului fiscal, fie in mod electronic. Societatea prezinta datele de identificare ale persoanei fizice ce transmite declaratiile fiscale.

7. Prezentarea numarului de contracte individuale de munca. Societatea prezinta contractele de munca inregistrate. In caz particular, prezinta daca beneficiaza de agenti de munca temporara sau prezinta ca nu sunt necesare contracte de munca.

8. Prezentarea veniturilor brute realizate de asociati si administratori. Asociatii si administratorii ce realizeaza venituri din Romania sau din afara Romaniei vor prezenta veniturile brute obtinute din salarii si pensii, pentru o perioada de 12 luni anterioara depunerii formularului 088. Daca persoanele fizice au realizat si alte tipuri de venituri, acestea se vor prezenta avand in vedere sumele incasate in exercitiul fiscal anterior.

9. Prezentarea studiilor /profesiilor administratorilor. Societatea va prezenta studiile si profesiile administratorilor exercitate in ultimele 12 luni anterioare depunerii formularului 088.

10. Prezentarea activelor societatii. Societatea va prezenta activele detinute, folosite in obiectul preponderent de activitate.

11. Prezentarea activitatilor intracomunitare. Societatea va prezenta daca intentioneaza in urmatoarele 12 luni sa efectueze livrari de bunuri sau prestari de servicii intracomunitare sau intentioneaza sa efectueze achizitii intracomunitare.

12. Prezentarea creditarilor facute de asociati/administratori. Societatea trebuie sa prezinte pentru ultimii 5 ani creditarile asociatilor sau administratorilor, acordate atat acestei societati, cat si la alte entitati la care acestia au mai avut calitate de asociat/administrator.

Sursa – AJFP Arges, AJFP Maramures (cu multumiri de la noi)

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!