ANAF informează contribuabilii – instituţii publice/autorităţi publice care au personal plătit din fonduri publice că în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 991 din 8 decembrie 2016, a fost publicat Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 2263/2016 privind procedura de transmitere a datelor în registrul public, dat in baza prevederilor art. III alin. (1) lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 877/2016.
Potrivit acestui ordin, instituţii publice/autorităţi publice care au personal plătit din fonduri publice, personal care exercită o funcţie în baza unui contract individual de muncă şi/sau de serviciu, a unui act administrativ de numire ori a unui altfel de act emis în condiţiile legii, au obligaţia, incepând cu luna noiembrie 2016, de a transmite datele cu privire la toate categoriile de personal plătit din fonduri publice, prin intermediul formularului M500.
Transmiterea datelor se realizează LUNAR, până la data de 25 (inclusiv) a lunii următoare pentru luna anterioară.
Prin excepţie, pentru luna noiembrie 2016, termenul pentru transmitere a formularului M500 este de 10 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Ordinului ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 2263/2016 privind procedura de transmitere a datelor în registrul public, respectiv 19 decembrie 2016.
M500 – formular aferent procedurii de transmitere a datelor în registrul public (PDF inteligent oficial) – click aici (rulati in jos pana la versiunea cea mai noua)
Instituţiilor/Autorităţilor publice le revine obligaţia de a depune formularul M500 prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, prin utilizarea serviciului de depunere a declaraţiilor online, existent pe portalul e-guvernare.ro, la secţiunea „Acces rapid”, subsecţiunea „Depunere declaraţii”.
Formularul M500, în format electronic, precum şi „Ghidul de completare a formularului M500”, pot fi descărcate de pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (https://www.anaf.ro/), la secţiunea Servicii online>Declaraţii electronice>Descărcare declaraţii sau la adresa https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/declaratii_electronice/descarcare_declaratii.
Sursa (cu multumiri) – Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Galaţi
NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOK – CLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Abonează-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOK – CLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUS – CLICK AICI.
ITM comunica – Atentie autoritati/institutii publice
Vă reamintim că în Monitorul Oficial, partea I, nr. 991 din 08 decembrie 2016 a fost publicat Ordinul ministrului muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice nr. 2263/2016 privind procedura de transmitere a datelor în registrul public.
Având în vedere că termenul prevăzut pentru transmiterea datelor, respectiv 10 zile de la data publicării ordinului în Monitorul Oficial al României, se apropie, recomandăm recitirea actului normativ și a respectării datei de transmitere a datelor.
Extras ….
„ART. 1
(1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentului ordin, institutiile/autoritatile publice transmit datele cu privire la toate categoriile de personal platit din fonduri publice, potrivit prevederilor art. III alin. (1) lit. a) din Hotararea Guvernului nr. 877/2016, prin intermediul formularului M500.
(2) Transmiterea datelor se realizeaza lunar, pana la data de 25 (inclusiv) a lunii urmatoare pentru luna anterioara, in conformitate cu procedura de transmitere a datelor in registrul public, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
ART. 3
(1) Institutiile/Autoritatile publice prevazute la art. 2 alin. (1) au obligatia de a accesa pe pagina de internet a Autoritatii Nationale de Administrare Fiscala (https://www.anaf.ro/), la sectiunea ANAF>Servicii online>Declaratii electronice>Descarcare declaratii (https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/declaratii_electronice/descarcare_declaratii), de unde vor descarca formularul M500 in format electronic (fisier PDF).
(2) Institutiile/Autoritatile publice prevazute la art. 2 alin. (1) pot obtine informatiile necesare pentru completarea formularului M500 consultand fisierul in format electronic numit „Ghidul_cu_instructiunile_de_completare_a_formularului_M500_06122016.PDF”, in format PDF, existent pe pagina de internet www.anaf.ro la sectiunea „Descarcare declaratii”: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/declaratii_electronice/descarcare_declaratii.
(3) Dupa ce formularul a fost completat, se va trece la autentificarea pe portalul e-guvernare.ro, sectiunea „Depunere declaratii”, prin utilizarea tokenului detinut, urmand a se incarca si a se transmite fisierul pdf cu xml atasat obtinut in urma validarii si semnarii cu certificat digital calificat, similar cu procedura de depunere a declaratiei ANAF 112.
(4) in conformitate cu prevederile art. 1 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, cu modificarile si completarile ulterioare, Agentia Nationala de Administrare Fiscala va transmite datele colectate la Inspectia Muncii.
M500 – formular aferent procedurii de transmitere a datelor în registrul public (PDF inteligent oficial) – click aici (rulati in jos pana la versiunea cea mai noua)
ART. 4
In conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, cu modificarile si completarile ulterioare, atat pentru angajatorii persoane fizice sau juridice de drept privat, cat si pentru institutiile/autoritatile publice se aplica in continuare prevederile legale cu privire la obligatia de completare si transmitere catre inspectoratele teritoriale de munca a datelor in Revisal, conform Ordinului ministrului muncii, familiei si protectiei sociale nr. 1.918/2011 pentru aprobarea procedurii si actelor pe care angajatorii sunt obligati sa le prezinte la inspectoratul teritorial de munca pentru obtinerea parolei, precum si a procedurii privind transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic, cu modificarile ulterioare. “
Alt link-uri de descarcare a declaratiei :
https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/AplicatiiDec/M500_091216.pdf
https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/500.html
Sursa (cu multumiri) – ITM Harghita
programul revisal pt institutii publice este acelasi cu cel pt institutii private? Eu nu am gasit nimic nicaieri, am descarcat de pe itm versiunea 606 si nu zice nimic in legatura cu inst.publice.Multumesc.
Din punctul meu de vedere tot ce este functionar platit din fondrui publice trebuie sa fie in REVISAL. Dl. Pislaru fostul ministru al muncii a spus ca tocamai din aceasta cauza la nivel national nu se stie care este fondul de salarii pentru functionarii platiti din fonduri publice deoarece a disparut cu desavarsire evidenta salariilor, resursele umaonteazane nu mai emite decizii si cei care deservesc acest serviciu de resurse umane au inteles ca nu este treaba lor sa tian evidenta salariatilor, nu este treaba lor sa faca dosarele profesionale si sa aive o evidenta a salariilor personalului bugetar si, se cer bani de la stat pentru cheltuielile de personal,fara a se avea vreo baza si apoi, la sfarsitul anului pentru ca domniile lor au facut econimii la fondul de salarii primesc un premiu de 2% din acesti bani pe care si-i impart dumnealor. Asa este in tenis, unii primesc salatasi altii doar salatiera goala. REVISAL este pentru tot anagajtul.
Persoanele care sunt in concediu fara plata sau in ingrijire copil se trec? Multumesc!.