AcasăLegislatie actualizataCorectarea erorilor din documentele de plată - info noi modificari (OMFP 164/2017)

Corectarea erorilor din documentele de plată – info noi modificari (OMFP 164/2017)

ANAF aduce la cunoştinţa contribuabililor faptul că, în Monitorul Oficial al României nr. 108/8.02.2017 a fost publicat OMFP nr. 164/ 2017 pentru aprobarea Procedurii de îndreptare a erorilor din documentele de plată întocmite de debitori privind obligaţiile fiscale .

Actul normativ menţionat a intrat în vigoare la momentul publicării şi abrogă vechile reglementări.

În conformitate cu prevederile acestui OMFP, există trei situaţii în care pot fi îndreptate erorile din documentele de plată întocmite de către debitor, şi anume :

– plata obligaţiilor fiscale s-a efectuat în alt cont bugetar decât cel corespunzător, ori s-a utilizat un cod de identificare fiscală eronat;
– în contul bugetar, inclusiv în contul unic, au fost achitate şi alte obligaţii fiscale decât cele prevăzute a se achita în contul respectiv;
– plata obligaţiilor fiscale s-a efectuat într-un cont bugetar corespunzător unui alt buget decât cel al cărui venit este obligaţia fiscală plătită.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

Pentru îndreptarea unei erori materiale, contribuabilul trebuie să depună la organul fiscal pe raza căruia este înregistrat fiscal, o cerere, care va cuprinde următoarele elemente:

– datele de identificare ale contribuabilului;
– indicarea erorii ce urmează a fi îndreptată;
– modul în care va fi reconsiderată această plată;
– numărul şi data documentelor prin care s-au stabilit ori s-au individualizat sumele de plată (titlurile de creanţă, respectiv numărul şi data D 112) pentru care se solicită corectarea erorii materiale din documentul de plată;
– numărul şi data documentului prin care s-a efectuat plata iniţială;
– suma totală achitată prin documentul de plată iniţial;
– data plăţii.

Această cerere va fi însoţită de următoarele documente:

– o copie a ordinului de plată;
– o copie a extrasului de cont în care este înregistrată plata eronată;
– copii de pe titlurile de creanţă (formularul 112).

Potrivit reglementărilor Codului de procedură fiscală, termenul de soluţionare a cererilor de îndreptare a erorilor materiale din documentele de plată este de 45 de zile de la înregistrarea acestora. Acest termen se poate prelungi, în situaţia în care sunt necesare obţinerea de date relevante pentru luarea deciziei.

După aprobarea cererii şi efectuarea operaţiunii de corecţie, debitorul va fi înştiinţat printr-o notă despre acest lucru.

Sursa (cu multumiri) – Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Galaţi

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!