AcasăTVA - modificari si noutatiCe aduce nou OPANAF nr. 2856/2017 (stabilire criterii de evaluare risc fiscal...

Ce aduce nou OPANAF nr. 2856/2017 (stabilire criterii de evaluare risc fiscal pentru TVA) – info util

Dupa cum stiti (de ieri), in Monitorul Oficial nr. 780 din 3 octombrie 2017, a fost publicat Ordinul preşedintelui ANAF nr. 2856 din 2 octombrie 2017 privind stabilirea criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal în cazul înregistrării şi anulării înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, pentru aprobarea Procedurii privind evaluarea riscului fiscal pentru persoanele impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de taxă pe valoarea adăugată potrivit art. 316 alin. (1) lit. a) şi c) şi alin. (12) lit e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, pentru aprobarea Procedurii de înregistrare, la cerere, în scopuri de taxă pe valoarea adăugată potrivit art. 316 alin. (12) lit e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi pentru aprobarea Procedurii de anulare, din oficiu, a înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a persoanelor impozabile care prezintă risc fiscal ridicat potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Iata noutatile aduse – text integral ordin aici:

– Evaluarea riscului fiscal din perspectiva taxei pe valoarea adăugată se efectuează la analiza cererii de înregistrare în scopuri de TVA depusă de societăţile comerciale:

a) înainte de desfăşurarea de operaţiuni impozabile (înregistrare obligatorie – dacă se declară că cifra de afaceri va depăşi 220.000 lei sau înregistrare opţională dacă se declară că cifra de afaceri nu va depăşi 220.000 lei, conform art. 316, alin. 1, lit. a);
b) în cursul desfăşurării de operaţiuni impozabile (înregistrare prin opţiune, cifra de afacei fiind sub plafonul de 220.000 lei, conform art. 316, alin. 1, lit. c);
c)după anularea din oficiu a înregistrării în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) (reînregistrare prin opţiune conform art. 316 alin. 12 lit. e).

– Evaluarea riscului fiscal din perspectiva taxei pe valoarea adăugată se mai efectuează şi în cadrul procedurii de anulare din oficiu a înregistrării în scopuri de TVA, conform art. 316 alin. (11) lit. h).

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Abonează-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

– Criteriile pentru evaluarea riscului fiscal sunt legate de:

a) locaţia sediului şi modalitatea de deţinere;
b) istoricul privind deţinerea de alte societăţi care au fost supuse procedurii insolvenţei/falimentului în ultimii 5 ani;
c) istoricul privind deţinerea de alte societăţi care au fost declarate inactive fiscal în ultimii 5 ani;
d) istoricul privind deţinerea de alte persoane impozabile care nu au fost reactivate după expirarea perioadei de suspendare;
e) istoricul privind deţinerea de alte persoane impozabile pentru care a fost anulată din oficiu înregistrarea în scopuri de TVA în ultimii 5 ani;
f) obligaţiile fiscale restante ale persoanelor impozabile deţinute în prezent şi în trecut de administratorii/asociaţii persoanei analizate;
g) înscrierea de contravenţii şi/sau infracţiuni în cazierul fiscal;
h) veniturile administratorilor/asociaţilor;
i) rezidenţa fiscală a administratorilor;
j) deţinerea de cont bancar;
k) locul de desfăşurare a activităţii;
l) modalitatea de ţinere a contabilităţii;
m) desfăşurarea activităţii cu salariaţi sau nu.

Sursa (cu multe multumiri de la noi) – A.J.F.P. Dambovita

„CabinetExpert.ro foloseste, dar va si recomanda cu incredere – cel mai bun program de facturare, gestiune si contabilitate primara – Smart Bill

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!