Intrebare – În situaţia în care în documentele de autorizare nu este specificat caracterul sezonier al activității, (de ex. terasele care funcţionează pe perioada verii) se poate face o recalculare a impozitului specific în conformitate cu prevederile art.5, alin. (5) din Legea nr.170/2016 privind impozitul specific unor activităţi şi art. 5 din Ordinul nr. 264/464/2017 din 14 martie 2017 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activităţi pentru aprobarea, Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.170/2016 privind impozitul specific unor activităţi?
Raspuns
Potrivit art. 5 alin. (2) din Anexa la Ordinul nr. 264/464/2017 al ministrului turismului și ministrului finanțelor publice, pentru structurile de primire turistice cu funcţiune de cazare şi alimentaţie publică de pe litoralul românesc, clasificate, potrivit legii, ca desfăşurând activitate sezonieră, impozitul specific aferent perioadei din anul calendaristic pentru care contribuabilul a desfăşurat activitate se determină prin împărţirea impozitului specific anual la 365 de zile calendaristice şi înmulţirea cu numărul de zile aferent perioadei din anul calendaristic în care contribuabilul a desfăşurat activitatea, perioadă menţionată în certificatul de clasificare/autorizaţia de funcţionare.
Activitatea turistică sezonieră este definită astfel de Normele metodologice ale Legii nr. 170/2016 doar pentru zona de litoral, iar pentru restul teritoriului național se consideră că activitatea turistică se desfășoară 365 zile/an.
În ceea ce privește recalcularea impozitului specific reglementată la alin. (5) al art. 5 din Legea nr. 170/2016, evidențiem că aceasta vizează situaţia în care intervin modificări datorate începerii/încetării unei activităţi corespunzătoare codurilor CAEN prevăzute la art. 1 sau intervine modificarea suprafeţelor aferente desfăşurării fiecărei activităţi.
NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOK – CLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOK – CLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUS – CLICK AICI.
La alin. (1) al art. 5 din Anexa la Ordinul nr. 264/464/2017 al ministrului turismului și ministrului finanțelor publice, s-a prevăzut că în aplicarea art. 5 alin. (5) din lege, prin începerea/încetarea unei activităţi se înţelege începerea/încetarea exploatării economice a unei structuri de primire turistice sau unităţi de alimentaţie publică de tip restaurant, bar sau a unei părţi a acesteia. Închiderea structurii/unităţii şi predarea certificatului de clasificare în vederea radierii, după caz, se consideră încetarea exploatării unei structuri de primire turistice cu funcţiune de cazare, de alimentaţie publică sau a unei unităţi de alimentaţie publică de către un contribuabil. Modificarea suprafeţei/numărului locurilor de cazare se realizează în următoarele situaţii, fără a se limita la acestea: închiderea activităţii unei terase pe timpul iernii, închiderea activităţii unui bar în extrasezon, scoaterea din circuitul turistic a unui număr de camere, introducerea de camere în circuitul turistic prin modificarea anexei la certificatul de clasificare sau a autorizaţiei de funcţionare.
Actul normativ indicat la paragraful precedent, statuează la alin. (3) de la art. 5 că prevederile alin. (1) se aplică şi în cazul încetării voluntare temporare a exploatării structurii de primire turistice sau a unităţii de alimentaţie publică, caz în care operatorul structurii de primire turistice/alimentaţie publică solicită autorităţii centrale pentru turism/autorităţii care a emis certificatul de clasificare/autorizaţia de funcţionare suspendarea certificatului de clasificare/autorizaţiei de funcţionare pentru o perioadă determinată. Suspendarea certificatului de clasificare/autorizaţiei de funcţionare va înceta, fără nicio notificare, la data precizată în cererea de suspendare, în perioada de valabilitate a acestuia/acesteia. Valabilitatea certificatului de clasificare/autorizaţiei de funcţionare nu se va prelungi cu perioada de suspendare temporară a activităţii.
Având în vedere acest cadru legal, precum și faptul că nu au fost prezentate elemente care să susțină ideea că situația este de natura celor astfel reglementate, recalcularea impozitului specific nu poate fi luată în calcul.
Baza legala
– Ordinul ministrului finantelor publice nr 464 / 2017 articolul 5
– Legea nr 170 / 2016 articolul 5
Sursa – anaf.ro – Speta publicata la data 22.08.2017 (Acesta nu reprezinta un act administrativ fiscal in sensul art. 41 din Codul de Procedura Fiscala sau un act administrativ de autoritate in sensul art. 1 din legea 554/2004 a contenciosului administrativ si nu este opozabil tertilor)
„CabinetExpert.ro foloseste, dar va si recomanda cu incredere – cel mai bun program de facturare, gestiune si contabilitate primara – Smart Bill”
[…] – Impozit specific – în documentele de autorizare nu este specificat caracterul sezonier al activității (speța ANAF) – CLICK AICI […]