AcasăTVA - modificari si noutatiOPANAF 3159/2017 - procedura de soluționare a cererilor de rambursare a TVA...

OPANAF 3159/2017 – procedura de soluționare a cererilor de rambursare a TVA (persoane impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze)

Va informam pe aceasta cale ca, in Monitorul Oficial nr. 892 din 14 noiembrie 2017, a fost publicat Ordinul preşedintelui ANAF nr. 3159 din 1 noiembrie 2017 pentru aprobarea Procedurii de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoane impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene, precum şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare.

Precizări suplimentare – via AJFP Dambovita (institutie caruia ii multumim pentru posibilitatea preluarii):

– Potrivit prevederilor art. 302 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, persoana impozabilă neînregistrată şi care nu este obligată să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilită pe teritoriul Uniunii Europene, poate solicita rambursarea TVA aferente importurilor şi achiziţiilor de bunuri/servicii efectuate în România, dacă, în conformitate cu legile ţării unde este stabilită, o persoană impozabilă stabilită în România ar avea acelaşi drept de rambursare în ceea ce priveşte TVA sau alte impozite/taxe similare aplicate în ţara respectivă;

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

– TVA se rambursează de către România, dacă persoana respectivă îndeplineşte următoarele condiţii:

a) pe parcursul perioadei de rambursare nu a avut în România sediul activităţii sale economice de la care să fi efectuat operaţiuni economice;
b) pe parcursul perioadei de rambursare nu a livrat bunuri şi nu a prestat servicii considerate ca fiind livrate/prestate pe teritoriul României, cu anumite excepţii (ex. servicii electronice).

– Pentru a beneficia de rambursare, persoana impozabilă trebuie să îşi desemneze un reprezentant fiscal care va efectua demersurile de înregistrare fiscală a persoanei non-UE; codul de înregistrare atribuit reprezentantului va fi utilizat numai în cadrul procedurii de rambursare a TVA-ului.

– După înregistrare, reprezentantul va depune Cererea de rambursare (313), în format electronic, la care va ataşa documentele justificative (facturi, documente de import etc).

– După analizarea tuturor condiţiilor organul fiscal va emite decizia de rambursare.

PENTRU A DESCARCA TEXTUL OPANAF 3159/2017 – CLICK AICI

„CabinetExpert.ro foloseste, dar va si recomanda cu incredere – cel mai bun program de facturare, gestiune si contabilitate primara – Smart Bill

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!