Dupa cum stiti (din ultima perioada), in Monitorul Oficial nr. 442 din 25.05.2018, a fost publicata Hotărârea Guvernului României nr. 354 din 16 Mai 2018 – text integral – pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016.
AVAND IN VEDERE CELE DE MAI SUS, va supunem atentiei cateva precizări suplimentare – via AJFP Dambovita (institutie careia ii multumim pentru posibilitatea reluarii informatiilor). Modificările şi completările aduse la Normele metodologice, pentru cele mentionate in titlu, vizează următoarele aspecte principale:
IMPOZITUL PE VENITURILE OBŢINUTE DE NEREZIDENŢI
– utilizarea terminologiei generice ”declaraţie” în locul terminologiei ”declaraţia de venit sau la declaraţia privind impozitul pe profit”.
– abrogarea din normele metodologice de aplicare a Codului Fiscal a referinţelor la stabilirea impozitului pe reprezentanţă întrucât aceste prevederi au fost preluate în Codul Fiscal .
Impozit pe profit, impozit venituri microîntreprinderi – info oficial modificări și completări aduse normelor Codului Fiscal de HG 354/2018 – click aici
TAXA PE VALOAREA ADĂUGATĂ
– se detaliază regulile aplicabile din punct de vedere al includerii în sfera TVA şi al exercitării dreptului de deducere a taxei pentru operaţiunile de cercetare – dezvoltare, având în vedere pricipalele situaţii ce se pot întâlni în practică.
– se introduc prevederi din care rezultă cu claritate faptul că organismele de gestiune colectivă a drepturilor de autor şi a drepturilor conexe sunt persoane impozabile din perspectiva TVA.
– ca urmare a necesităţii respectării jurisprudenţei europene în ceea ce priveşte regimul TVA aferent colectării remuneraţiei compensatorii pentru copia privată, se clarifică regulile aplicabile, atât pe relaţia titularii de drepturi de autor – organism de gestiune colectivă, cât şi pe relaţia organism de gestiune colectivă – utilizator de drepturi de autori, în sensul că această remuneraţie nu reprezintă contrapartida unei prestări de servicii în sfera TVA. De asemenea, având în vedere principalele situaţii ce se pot întâlni în practică, în ceea ce priveşte comisionul pe care organismul de gestiune colectivă îl încasează de la titularii de drepturi, se clarifică că acesta reprezintă contravaloarea unui serviciu taxabil efectuat în beneficiul titularilor de drepturi.
Impozitul pe venit – info oficial modificări și completări aduse normelor Codului Fiscal de HG 354/2018 – click aici
ACCIZE
– corelarea prevederilor din Normele metodologice cu cele ale Codului fiscal, în sensul stabilirii modalităţilor şi condiţiilor de acordare a restituirii accizelor plătite la bugetul de stat în România pentru produsele din tutun încălzit supuse accizelor nearmonizate, fabricate în antrepozitele fiscale din România şi care ulterior fac obiectul unei livrări intracomunitare sau la export.
Contribuții sociale obligatorii – ce modificări și completări a adus HG 354/2018 normelor Codului Fiscal (oficial) – click aici
IMPOZITE ŞI TAXE LOCALE
– pentru acordarea scutirii impozitului pe clădirile clasate ca monumente istorice, de arhitectură sau arheologice, indiferent de titularul dreptului de proprietate sau de administrare, care au faţada stradală şi/sau principală renovată sau reabilitată, au fost stabilite documentele care se depun la organul fiscal local, respectiv:
a) autorizaţia de construire, eliberată cu respectarea prevederilor Legii nr.422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată,.
b) procesul verbal de receptie privind lucrările executate.
c) actul prin care se face regularizarea taxei pentru autorizaţia de construire.
IMPORTANT – CLICK PE CLOPOTELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STANGA JOS) – SI ABONEAZA-TE LA NOTIFICARI. DE CATE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECAT LA CEI CARE NU SUNT ABONATI.
– au fost refăcute exemplele de calcul a impozitului pe teren, ca urmare a abrogării impozitării suprafeţelor de teren , înregistrate în registrul agricol la categoria de folosinţă terenuri cu construcţii, precum şi terenuri înregistrate în registrul agricol la altă categorie de de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii, în suprafaţa de până la 400 m2 .
– a fost precizat, în cazul taxei speciale pentru promovarea turistică a localităţii instituită la nivelul municipiului Bucureşti, că aceasta se face venit la bugetul local al municipiului Bucureşti.
„CabinetExpert.ro foloseste, dar va si recomanda cu incredere – cel mai bun program de facturare, gestiune si contabilitate primara – Smart Bill”