Conform Reglementărilor contabile privind situaţiile financiare anuale individuale şi situaţiile financiare anuale consolidate, subunităţile fără personalitate juridică, care aparţin persoanelor juridice cu sediul în România, organizează şi conduc evidenţă contabilă proprie, astfel încât aceasta să permită determinarea informaţiilor şi a obligaţiilor prevăzute de lege, iar persoanele juridice cărora le aparţin să poată întocmi situaţii financiare anuale.
Din punct de vedere al reglementărilor contabile, pentru verificarea înregistrării corecte în contabilitate a operaţiunilor efectuate, obligativitatea întocmirii balanţei de verificare revine persoanei juridice cu sediul în România căreia îi aparţine subunitatea fără personalitate juridică, iar nu subunităţii fără personalitate juridică.
IMPORTANT – CLICK PE CLOPOTELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STANGA JOS) – SI ABONEAZA-TE LA NOTIFICARI. DE CATE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECAT LA CEI CARE NU SUNT ABONATI.
Cu toate acestea, pentru necesităţile proprii de informare sau pentru a îndeplini alte cerinţe legale, entitatea cu personalitate juridică poate impune subunităţilor fără personalitate juridică aparţinând acesteia întocmirea balanţei de verificare, în condiţiile şi la termenele stabilite.
Baza legala
Legea nr 82 / 1991 articolul art. 1 al. 3 şi art. 22
Ordinul ministrului finantelor publice nr 1802 / 2014 articolul 3 al. 1
Sursa – anaf.ro – Speta publicata la data 28.09.2017 (Acesta nu reprezinta un act administrativ fiscal in sensul art. 41 din Codul de Procedura Fiscala sau un act administrativ de autoritate in sensul art. 1 din legea 554/2004 a contenciosului administrativ si nu este opozabil tertilor)
„CabinetExpert.ro foloseste, dar va si recomanda cu incredere – cel mai bun program de facturare, gestiune si contabilitate primara – Smart Bill”