Avand in vedere ca finalul de an se apropie cu pasi repezi, va propunem in cele ce urmeaza, trecerea in revista a celor mai importante activitati cu privire la inventarierea anuala la 31.12.2018, inventariere care este obligatorie din punct de vedere legal si care daca nu este realizata poate atrage o serie de sanctiuni sau amenzi din partea organelor fiscale.
IN CONCLUZIE, TREBUIE RETINUTE URMATOARELE:
– Comisiile de inventariere sunt coordonate, acolo unde este cazul, de catre o comisie centrala, numita prin decizie scrisa – MODEL DECIZIE 2018 IN CURAND – emisa de administratorul, ordonatorul de credite sau alte persoane care au obligatia gestionarii entitatii.
– Comisia centrala de inventariere are sarcina sa organizeze, sa instruiasca, sa supravegheze si sa controleze modul de efectuare a operatiunilor de inventariere.
– Comisia centrala de inventariere raspunde de efectuarea tuturor lucrarilor de inventariere, potrivit prevederilor legale.
IMPORTANT – CLICK PE CLOPOTELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STANGA JOS) – SI ABONEAZA-TE LA NOTIFICARI. DE CATE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECAT LA CEI CARE NU SUNT ABONATI.
– Pentru desfasurarea în bune conditii a operatiunilor de inventariere, în comisiile de inventariere vor fi numite persoane cu pregatire corespunzatoare economica si tehnica, care sa asigure efectuarea corecta si la timp a inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, inclusiv evaluarea lor conform reglementarilor contabile aplicabile.
– Inventarierea si evaluarea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se pot efectua atât cu salariati proprii, cât si pe baza de contracte de prestari de servicii încheiate cu persoane juridice sau fizice cu pregatire corespunzatoare.
NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOK – CLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOK – CLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUS – CLICK AICI.
– Din comisia de inventariere nu pot face parte gestionarii depozitelor supuse inventarierii, contabilii care tin evidenta gestiunii respective si nici auditori interni sau statutari. Prin proceduri interne, entitatile pot stabili ca la efectuarea operatiunilor de inventariere sa participe si contabilii care tin evidenta gestiunii respective, fara ca acestia sa faca parte din comisie.
– Membrii comisiilor de inventariere nu pot fi înlocuiti decât în cazuri bine justificate si numai prin decizie scrisa, emisa de catre cei care i-au numit.
– În conditiile în care entitatile nu au niciun salariat care sa poata efectua operatiunea de inventariere, aceasta se efectueaza de catre administratori.
– Pe toata durata inventarierii, programul si perioada inventarierii se afiseaza la loc vizibil.
– Pentru desfasurarea corespunzatoare a inventarierii este indicat, daca este posibil, sa se sisteze operatiunile de intrare-iesire a bunurilor supuse inventarierii, luându-se din timp masurile corespunzatoare pentru a nu se stânjeni procesul normal de livrare sau de primire a bunurilor.
– Inventarierea imobilizarilor necorporale se efectueaza prin constatarea existentei si apartenentei acestora la entitatile detinatoare, iar în cazul brevetelor, licentelor, marcilor de fabricz si al altor imobilizari necorporale este necesara dovedirea existentei acestora pe baza titlurilor de proprietate sau a altor documente juridice de atestare a unor drepturi legale.
IMPORTANT – CLICK PE CLOPOTELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STANGA JOS) – SI ABONEAZA-TE LA NOTIFICARI. DE CATE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECAT LA CEI CARE NU SUNT ABONATI.
BAZA LEGISLATIVA – reglementari OMFP nr. 2861/09.10.2009 – text integral – pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii (publicat in Monitorul Oficial nr. 704/20.10.2009) o serie de aspecte pe care le consideram de avut in vedere pentru buna desfasurare a inventarierii anuale.
„CabinetExpert.ro foloseste, dar va si recomanda cu incredere – cel mai bun program de facturare, gestiune si contabilitate primara – Smart Bill”
[…] – informații utile cu privire la aspectele importante de care trebuie ținut cont – click aici – Comisia de inventariere la 31.12.2018 – ce condiții corespunzătoare de lucru trebuie […]
[…] – informații utile cu privire la aspectele importante de care trebuie ținut cont – click aici – Comisia de inventariere la 31.12.2018 – ce condiții corespunzătoare de lucru trebuie […]
[…] – informații utile cu privire la aspectele importante de care trebuie ținut cont – click aici – Comisia de inventariere la 31.12.2018 – ce condiții corespunzătoare de lucru trebuie […]
[…] – informații utile cu privire la aspectele importante de care trebuie ținut cont – click aici – Comisia de inventariere la 31.12.2018 – ce condiții corespunzătoare de lucru trebuie […]
[…] – informații utile cu privire la aspectele importante de care trebuie ținut cont – click aici – Comisia de inventariere la 31.12.2018 – ce condiții corespunzătoare de lucru trebuie […]
[…] – informații utile cu privire la aspectele importante de care trebuie ținut cont – click aici – Comisia de inventariere la 31.12.2018 – ce condiții corespunzătoare de lucru trebuie […]
[…] – informații utile cu privire la aspectele importante de care trebuie ținut cont – click aici – Comisia de inventariere la 31.12.2018 – ce condiții corespunzătoare de lucru trebuie […]
[…] – informații utile cu privire la aspectele importante de care trebuie ținut cont – click aici – Comisia de inventariere la 31.12.2018 – ce condiții corespunzătoare de lucru trebuie […]
[…] – informații utile cu privire la aspectele importante de care trebuie ținut cont – click aici – Comisia de inventariere la 31.12.2018 – ce condiții corespunzătoare de lucru trebuie […]
[…] – informații utile cu privire la aspectele importante de care trebuie ținut cont – click aici – Comisia de inventariere la 31.12.2018 – ce condiții corespunzătoare de lucru trebuie […]
Buna seara!
Sunt angajata intr-o bibliotca judeteana, sunt personal contractual si gestionar al unui fond de carte. Va rog sa imi spuneti daca pot fi membru in trei comisii de inventariere in acelasi timp. Am decizie de membru in comisia de inventariere a mijloacelor fixe si a obiectelor de inventar. Nu s-a finalizat acest inventar, eu impreuna cu un alt membru al acestei comisii am primit decizie pentru a face parte din comisia de inventariere a corespondentei, aceasta avand termen de finalizare in 11.02.2019. In data de 07.02.2019 am primit decizie de inventariere a fondului de carte unde sunt gestionara (acest fond a fost inventariat in aprlilie 2018 la termenul stabilit de legea 334/2002). Va multumesc!
[…] – informații utile cu privire la aspectele importante de care trebuie ținut cont – click aici – Comisia de inventariere la 31.12.2018 – ce condiții corespunzătoare de lucru trebuie […]