Ministerul Finantelor Publice a elaborat un proiect de act normativ care prevede înființarea Autorității Vamale Române, ca instituție de specialitate a administraţiei publice centrale în domeniul vamal, cu personalitate juridică.
Scopul proiectului de act normativ este de a consolida autoritatea vamală și de a asigura îndeplinirea misiunii acesteia stabilită la nivelul Uniunii Europene, în condițiile în care România gestionează a doua cea mai mare frontieră externă a UE, iar tendinţele fenomenelor infracţionale transfrontraliere sunt în continuă creștere, se impune reorganizarea activității vamale.
Acest demers vizează eficientizarea și coordonarea integrată şi unitară a activității structurilor vamale în acţiunea de combatere a traficului ilegal cu mărfuri la frontiera României şi a Uniunii Europene, în regim de maximă urgență.
IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI
Autoritatea va asigura administrarea impozitelor, taxelor şi altor venituri bugetare date prin lege în competenţa sa, aplicarea politicii şi legislaţiei vamale, va exercita atribuţiile de autoritate vamală. Va asigura control operativ şi inopinat privind prevenirea, descoperirea şi combaterea oricăror acte şi fapte care au ca efect frauda vamală, precum şi a altor fapte date prin lege în competenţa sa.
De asemenea, Autoritatea va prelua atribuțiile, activitatea, posturile şi personalul structurilor vamale din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi a unităţilor subordonate acesteia, respectiv Direcţia Generală a Vămilor din cadrul aparatului propriu al Agenţiei, direcţiile regionale vamale şi birourile vamale de interior şi de frontieră din cadrul direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice.
Atribuțiile privind verificarea respectării condițiilor de preautorizare a antrepozitarilor autorizați revine structurii specializate din cadrul Autorității Vamale Romane.
Atribuțiile privind autorizarea operatorilor economici care desfășoară activități în domeniul produselor accizabile revine Comisiilor de autorizare constituite la nivelul ANAF- DGRFP.
GRATUIT – Notificare către Trezorerie – prin care firma optează pentru modalitatea de primire pe hârtie a extraselor de cont (model) – click aici
Atribuțiile privind verificarea respectării condițiilor de postautorizare a antrepozitarilor autorizați revine structurii specializate din cadrul ANAF- DGAF.
Atribuțiile privind constituirea, gestionarea și executarea garanțiilor depuse de operatorii economici care desfășoară activitate în domeniul produselor accizabile revin structurilor specializate din cadrul ANAF- DGRFP.
Atribuțiile privind suspendarea autorizațiilor pentru neplata accizelor revin structurilor specializate din cadrul ANAF- DGRFP.
Autoritatea Vamală Română va fi condusă de un preşedinte, cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului finanțelor publice.
Autoritatea va avea un secretar general, înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii, care îndeplineşte atribuţiile prevăzute la art. 61 alin. (1) şi (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ.
DE VAZUT – Vizualizarea on-line a extrasului de cont de la Trezorerie (și descărcarea) – info oficial cu privire la OMFP 2425/2019 – click aici
Proiectul de act normativ este publicat pe site-ul MPF la rubrica Transparență decizională.