La reluarea activităţii în unităţile de frizerie, coafură şi cosmetică trebuie respectate măsurile pentru asigurarea securităţii şi sănătăţii lucrătorilor şi a clienţilor şi trebuie luate măsuri suplimentare pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus (SARS-CoV-2), cum ar fi:
MĂSURI GENERALE
✅ Elaborarea planului propriu de urgenţă pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus (SARS-CoV-2) urmărind recomandările autorităţilor medicale competente;
✅ Stabilirea măsurilor pentru limitarea numărului de persoane aflate în unitate (spre ex: program de lucru în schimburi pentru lucrători, programarea clienţilor astfel încât să se evite aşteptarea în interiorul unităţii, desfiinţarea zonelor de aşteptare);
IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI
✅ Stabilirea unui program în care se oferă servicii persoanelor care au peste 65 de ani;
✅ Reorganizarea locului de muncă astfel încât să se asigure o distanţă de siguranţă de 2 metri între lucrători, precum şi între clienţi (spre ex: lăsarea unui post de lucru gol între două posturi ocupate, instalarea ecranelor de separare între posturile de lucru, marcarea solului cu autocolante);
✅ Dotarea fiecărui lucrător cu ustensilele și materialele necesare activității care să fie lavabile sau de unică folosință (spre ex: prosoape de hârtie);
✅ Elaborarea unui plan pentru curăţarea şi dezinfectarea spaţiilor de lucru, a echipamentelor de muncă, a echipamentelor individuale de protecţie, a suprafeţelor obiectelor atinse frecvent (spre ex: mese, scaune, robinete, mânere, butoane, telefoane etc.);
✅ Informarea şi instruirea lucrătorilor privind măsurile de prevenire şi protecţie pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus;
Afișe prevenire COVID-19 – începând cu starea de alertă (după 18.05.2020) – CLCIK AICI
✅ Asigurarea echipamentelor individuale de protecţie (spre ex: măşti, viziere, ochelari de protecţie, mănuşi) şi a materialelor de curăţare şi dezinfectare;
✅ Comunicarea regulilor și informațiilor privind accesul în unitate (măsurarea temperaturii lucrătorilor și clienților la intrare), privind igiena respiratorie în unitate (spre ex: utilizarea măștilor), precum și privind respectarea regulilor de distanțare socială;
✅ Dacă este posibil, menţinerea uşilor deschise astfel încât să se evite atingerea mânerelor/clanţelor şi, dacă nu este posibil, dezinfectarea acestora după utilizare;
Îndepărtarea obiectelor care nu sunt necesare în desfăşurarea activităţii, ale căror suprafeţe pot fi contaminate (ex: ziare, reviste, broşuri, cataloage etc.);
✅ Stabilirea măsurilor specifice pentru clienţi şi informarea acestora;
✅ Utilizarea ustensilelor şi a materialelor de lucru (ex: piepteni, perii, mostre de culori, mașini de tuns, foarfeci, uscător de păr etc.) se va face numai de către lucrători;
✅ Amplasarea unor recipiente cu substanţe dezinfectante pentru uzul clienţilor, în special în zona de acces în unitate;
✅ Efectuarea plăţilor utilizând mijloace electronice (ex: card, mobil). În situaţia când nu este posibil, utilizarea unei cutii în care clienţii să depună banii datoraţi pentru serviciile primite.
UTIL – OFICIAL – declarația pe proprie răspundere (stare de alertă) – direct de pe telefon (cu semnătură olografă aplicată) – CLICK AICI
MĂSURI SPECIFICE PENTRU LUCRĂTORI
✅ Utilizarea echipamentelor individuale de protecţie (spre ex: măşti, viziere, ochelari de protecţie, mănuşi);
✅ Folosirea încălţămintei şi a hainelor de lucru exclusiv în interiorul unităţii. Spălarea zilnică a hainelor de lucru;
✅ Nepurtarea în timpul programului de lucru de accesorii (spre ex: inele, brăţări, ceasuri) care împiedică igienizarea corectă a mâinilor. Din acelaşi considerent, se recomandă evitarea unghiilor lungi;
✅ Utilizarea materialelor igienico-sanitare puse la dispoziţie de către angajator;
✅ Spălarea frecventă a mâinilor sau dezinfectarea după terminarea fiecărei activităţi, între clienţi, după atingerea banilor sau a cardurilor de credit, înainte şi după schimbarea mănuşilor/luarea mesei/utilizarea toaletei. Igienizarea mâinilor se va realiza în faţa clienţilor, ori de câte ori este posibil, astfel încât aceştia să conştientizeze că igiena reprezintă o prioritate a unităţii;
✅ Respectarea indicaţiilor autorităţilor medicale privind modul corect de spălare a mâinilor;
✅ Respectarea instrucţiunilor angajatorului şi a indicaţiilor autorităţilor medicale privind igiena respiraţiei (spre ex: utilizarea şi îndepărtarea corectă a măştilor, utilizarea instalaţiilor de aer condiţionat, conform instrucţiunilor primite de la angajator, aerisirea frecventă a spaţiilor de lucru, evitarea contactului cu persoane care suferă de infecţii respiratorii acute):
OUG nr. 69/2020 – modificări Cod Fiscal (bonificații DU, prorogare termen DU la 30.06.2020, amnistie fiscală accesorii) – CLICK AICI
✅ Păstrarea echipamentelor individuale de protecţie în stare de curăţenie şi igienă, conform instrucţiunilor primite de la angajator;
✅ Respectarea regulilor stabilite de angajator în vederea evitării sau reducerii frecvenţei interacţiunii între lucrători, precum şi între lucrători şi clienţi;
✅ Respectarea programului de lucru stabilit de angajator pentru reducerea numărului de lucrători prezenţi în acelaşi timp la locul de muncă;
✅ Respectarea modului de organizare a activităţii stabilit de angajator pentru reducerea cât mai mult a contactului între lucrători sau între aceştia şi clienţi;
✅ Păstrarea distanţei faţă de alţi lucrători sau clienţi, conform instrucţiunilor angajatorului sau recomandărilor autorităţilor medicale;
✅ Utilizarea numai a ustensilelor din dotarea proprie (spre ex: nu se poate împrumuta de la alt lucrător ustensile cum ar fi: perii, foarfece etc.), curățarea și igienizarea periodică a acestora;
NOU – OUG nr. 70/2020 – prelungire șomaj tehnic, indemnizații (PFA , II, profesii liberale), zile libere pentru părinti (pana la 31.05.2020) – CLICK AICI
✅ Utilizarea ustensilelor la alt client numai după ce au fost curățate și igienizate în prealabil (de exemplu: piepteni, foarfece, mașini de tuns, mașini de ras);
✅ În cazul produselor lichide, utilizarea dozatoarelor pentru evitarea îndepărtării surplusului cu mâinile;
✅ Evitarea folosirii ustensilelor pe fața clientului dacă nu este absolut necesar (spre ex: pentru îndepărtarea părului după tundere). Ustensilele care ating fața clientului trebuie să fie corect curățate și igienizate înainte și după utilizare;
✅ Evitarea deplasărilor de la locul de muncă în alte zone ale unităţii sau înafara acesteia, dacă acestea nu sunt absolut necesare;
✅ Evitarea staţionării mult timp în zonele în care se află mai mulţi lucrători sau mulţi clienţi (spre ex: în locurile de fumat, locurile de luat masa);
✅ Evitarea oricărui contact fizic cu alţi lucrători, precum şi cu clienţii (spre ex: strângeri de mână, îmbrăţişări, sărutări);
✅ Anunţarea imediată a angajatorului despre orice situaţie legată de noul coronavirus.
OMEEMA nr. 1731/2020 și Ordin MS nr. 806/2020 – condiții pentru birouri open-space, structuri cazare, îngrijire personală, dar și restricții – click aici
MĂSURI SPECIFICE PENTRU CLIENȚI
✅ Respectarea regulilor stabilite de unitate;
✅ Spălarea mâinilor cu săpun și apă sau dezinfectarea acestora cu soluția pusă la dispoziție în zona de acces în unitate, la intrare și la ieșire;
✅ Purtarea unei măști pe toată durata efectuării serviciilor (spre ex: manichiură, pedichiură), cu excepția situațiilor în care se lucrează asupra feței (spre ex: tratamente cosmetice, ras barbă);
✅ Evitarea atingerii inutile a suprafețelor și obiectelor;
✅ Evitarea efectuării plății în bani atunci când este posibilă utilizarea cardului. Dacă plata se poate face numai în numerar, efectuarea plății cu suma potrivită și dezinfectarea mâinilor după atingerea banilor;
✅ Evitarea staționării în unitate după efectuarea plății;
✅ Evitarea frecventării spațiilor publice atunci când sunt semne sau simptome ale COVID-19.
OMMPS nr. 3577/2020 – măsurile pentru prevenirea contaminării și asigurare desfășurare muncă în condiții de SSM – click aici
Sursa (cu multumiri) – click aici