Intrebare – Cum se pot corecta erorile materiale din decontul de TVA ?
Raspuns
Potrivit procedurii aprobate prin ordin al președintelui A.N.A.F, erorile materiale din decontul de taxă pe valoarea adăugată se pot corecta, la solicitarea persoanei impozabile sau din iniţiativa organului fiscal, pe perioada termenului de prescripție a dreptului organului fiscal de a stabili creanțe fiscale.
✅ ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici
Astfel, persoana impozabilă care solicită corectarea erorilor materiale din decontul de taxă pe valoarea adăugată depune solicitarea de corectare a erorilor materiale însoţită de documentele necesare justificării erorilor, la registratura organului fiscal competent sau la poştă, prin scrisoare recomandată.
Dacă, din analiza documentelor prezentate de persoana impozabilă se justifică solicitarea de corectare a erorilor materiale din decontul de TVA, organul fiscal întocmește Decizia de corectare a erorilor materiale din decontul de taxă pe valoarea adăugată. În caz contrar, organul fiscal întocmește Decizia privind respingerea solicitării de corectare a erorilor materiale din decontul de taxă pe valoarea adăugată, care va conţine, în mod obligatoriu, şi motivaţia respingerii.
IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI
Decizia se întocmeşte în două exemplare. Un exemplar se comunică persoanei impozabile, iar al doilea se arhivează la dosarul fiscal al acesteia.
Baza legala
– Legea nr 207 / 2015 articolul 105
– Ordinul preşedintelui ANAF nr 3604 / 2015 articolul 1, Anexa 1
Speta publicata la data 30.07.2020
🎯 UTIL – TOATE SPETELE RECENTE DE LA ANAF – CLICK AICI 🎯
MULTUMESC FRUMOS!