Inspectorii Antifraudă din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) vor monitoriza tranzacțiile on line de Black Friday, din acest weekend, precum și obligațiile fiscale care se vor naște în această perioadă de reduceri, care conduc la volume foarte mari de vânzări.
În acest context, Direcția Generală Antifraudă Fiscală reamintește și firmelor de curierat că au obligația legală a verificării identității reale a vânzătorilor cu care încheie contracte pentru livrarea mărfurilor.
✅ ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM!
Totodată, ANAF încurajează conformarea voluntară și reamintește tuturor persoanelor și firmelor care au avut venituri din vânzări online că pot accesa facilitățile fiscale privind plata obligațiilor bugetare.
De la începutul operațiunii ”Mercur”, inspectorii ANAF au verificat clienți ai firmelor de curierat rapid cu cel mai mare volum de livrări cu plata ”ramburs”, fără plata obligațiilor fiscale aferente, atât persoane fizice care au vândut online en-detail produse achiziționate angro, cât şi persoane juridice care au achiziționat intracomunitar sau au importat bunuri, pentru care s-au emis bonuri fiscale sau facturi cu valori subevaluate către cumpărători a căror identitate este dificil de verificat, apoi le-au comercializat prin intermediul platformelor on line cu livrare direct către cumpărători.
IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI
Astfel, în perioada 1 septembrie – 06 noiembrie, inspectorii ANAF-Antifraudă au finalizat verificările la 233 contribuabili care au efectuat comerţ electronic, fiind identificate abateri pentru sancționarea cărora au dispus amenzi şi confiscări în valoare totală de 608.157 lei. De asemenea, au fost calculate impozite și taxe datorate în valoare totală de 15,7 milioane lei, iar pentru asigurarea recuperării creanțelor au fost instituite măsuri asigurătorii în valoare totală de 7,63 milioane lei.
⚠️ ALTE ARTICOLE UTILE: ⚠️
🔵 – Legea nr. 238/2020 – pentru modificarea Legii contabilității nr. 82/1991 (eliminare bilanț/raportare la 30.06.2021) – click aici
✅ – Cerința privind cap. soc. de minim 200 RON (la constituirea unui SRL) a fost eliminată, însă ONRC spune ca valoarea cap. soc. nu poate fi mai mica de 1 leu – click aici
🎯 – Legea nr. 222/2020 – abrogare declarare adaos comercial (info și text integral) – click aici
📌 – OMFP nr. 2814/2020 – modificări noi la Declarația/Formularul 112 (MO nr. 1005/29.10.2020) – click aici
📌 – Reducere impozit clădiri, prelungire termene restructurare obligații, deductibilitate teste COVID – noutăți OUG 181/2020 – CLICK AICI
🔵 – Decontul de Taxă pe Valoarea Adăugată (Formular/Declarația 300) – material informativ oficial ANAF – CLICK AICI
🔵 – ANAF – care sunt modificările aduse de OUG nr. 181/2020 (in ceea ce privește prorogarea termenelor) – CLICK AICI
🎯 – Eșalonare la plata specială – ce a adus nou OUG nr. 181/2020 (precizări oficiale) – click aici
🎯 – Scutire pe impozitul specific unor activități – noutățile aduse de OUG nr. 181/2020 (precizări oficiale) – click aici
✅ – Ce trebuie să se afișeze la orice magazin/punct de lucru (actualizat 2020) – afișe obligatorii comercianți/prestatori servicii/etc. – click aici
✅ – Limite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscal – oficial ANAF (oct. 2020) – CLICK AICI
✅ – OMFP nr. 2809/2020 – tipurile de creanțe fiscale care pot fi plătite prin intermediul cardurilor bancare – click aici
✅ – Postere/Afișe COVID-19 – de folosit la sediul social sau punctele de lucru – click aici