AcasăCodul munciiServiciul extern de prevenire și protecție - info actualizat de la ITM...

Serviciul extern de prevenire și protecție – info actualizat de la ITM (2021)

Toți lucrătorii – indiferent de meseria practicată și de specificul activității desfășurate la locul de muncă – sunt expuși unor riscuri profesionale. Acestea pot fi însă limitate, cu ajutorul unor măsuri pe care angajatorul trebuie să le ia, iar angajatul, să le respecte, în acord cu legislația în vigoare.

Protecția muncii sau securitatea și sănătatea în muncă se referă la sistemul de măsuri luate ca să controleze riscurile de vătămare și îmbolnăvire a lucrătorului, ca urmare a activității sale profesionale.

Asigurarea planificării, organizării și mijloacelor necesare activității de prevenire și protecție în unitate revine angajatorului în conformitate cu prevederile Legii nr. 319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă.

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM!

Organizarea activităţilor de prevenire şi protecţie se realizează în următoarele moduri:

a) prin asumarea de către angajator a atribuţiilor pentru realizarea măsurilor prevăzute de lege;
b) prin desemnarea unuia sau mai multor lucrători pentru a se ocupa de activităţile de prevenire şi protecţie;
c) prin înfiinţarea unuia sau mai multor servicii interne de prevenire şi protecţie;
d) prin apelarea la servicii externe de prevenire şi protecţie.

Serviciul extern de prevenire şi protecţie asigură, pe bază de contract, activităţile de prevenire şi protecţie în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI

De asemenea, serviciul extern trebuie să fie informat de către angajator asupra factorilor cunoscuţi sau susceptibili de a avea efecte asupra securităţii şi sănătăţii lucrătorilor şi trebuie să aibă acces la informaţiile prevăzute de lege.

Serviciul extern de prevenire și protecție trebuie să îndeplinească următoarele cerințe:

– să dispună de personal adecvat, de mijloacele materiale necesare pentru a-şi desfăşura activitatea;
– să fie abilitat de Comisia de abilitare a serviciilor externe de prevenire și protecție și de avizare a documentațiilor cu caracter tehnic de informare și instruire în domeniul securității și sănătății în muncă constituită la nivelul fiecărui inspectorat teritorial de muncă.

🌏 OPANAF nr. 435/2021 – aprobarea procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale (NOU) 🌏 – click aici

Activitatea din domeniul securității și sănătății în muncă poate fi realizată de servicii externe :

• Atunci când nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de lege pentru a putea realiza în calitate de angajator, activitățile din domeniul securității și sănătății în muncă, trebuie desemnaţi unul sau mai mulți lucrători sau trebuie organizat serviciul intern de prevenire și protecție și/sau contractate servicii externe de prevenire și protecție.
• Atunci când, deși sunt îndeplinite condițiile prevăzute de lege, nici angajatorul, nici lucrătorii desemnați sau serviciul intern nu realizează în totalitate activitățile de prevenire și protecție.
• Atunci când lucrătorii desemnați și/sau serviciul intern de prevenire și protecție nu au capacitățile și aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activităților din domeniul securității și sănătății în muncă.

🌲 Modificări aduse Legii Contabilității nr. 82/1991, de OUG nr.13/2021 – tabel comparativ oficial ANAF 🌲 – click aici

Important! Serviciul extern de prevenire şi protecţie, ca urmare a activității desfășurate, are obligația, ca semestrial, să întocmească un raport de activitate care va fi înaintat, în termen de 15 zile de la încheierea semestrului, inspectoratului teritorial de muncă pe raza căruia îşi are sediul social.

Mai puține accidente la locul de muncă și mai puține cazuri de boală au ca efect direct rezultate mai bune pentru oricare angajator, fie o multinațională sau o microintreprindere.

Locurile de muncă sănătoase și sigure sporesc motivația și angajamentul personalului.

Securitatea și sănătatea în muncă ne privesc pe toți. Sursa (cu multumiri) – ITM Salaj

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
Toți lucrătorii – indiferent de meseria practicată și de specificul activității desfășurate la locul de muncă – sunt expuși unor riscuri profesionale. Acestea pot fi însă limitate, cu ajutorul unor măsuri pe care angajatorul trebuie să le ia, iar angajatul, să le respecte, în...Serviciul extern de prevenire și protecție - info actualizat de la ITM (2021)
error: Conținutul este protejat !!