Dupa cum stiti, in Monitorul Oficial nr. 960 din 07 Octombrie 2021, a fost publicata Ordonanța de Urgență a Guvernului României nr. 120 din 04 Octombrie 2021 – TEXT INTEGRAL – privind administrarea, funcționarea și implementarea sistemului național privind factura electronică RO e-Factura și factura electronică în România, precum și pentru completarea Ordonanței Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărții de identitate a vehiculului și certificarea autenticității vehiculelor rutiere în vederea introducerii pe piață, punerii la dispoziție pe piață, înmatriculării sau înregistrării în România, precum și supravegherea pieței pentru acestea.
AVAND IN VEDERE CELE DE MAI SUS, VA SUPUNEM ATENTIEI UN INFO OFICIAL (VIA AJFP DAMBOVITA – INSTITUTIE CAREIA II MULTUMIM PENTRU POSIBILITATEA PRELUARII INFORMATIILOR. SPERAM SA VA FIE DE FOLOS (atentie si la resursele din articol).
✅ ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM!
IMPLEMENTARE FACTURĂ ELECTRONICĂ
Prin Planul National de Redresare și Reziliență (PNRR), a fost prevăzut faptul că la nivelul ANAF va fi dezvoltat pe deplin în următorii ani un sistem de management integrat al riscului. Alături de pașii deja întreprinși în acest sens, prin demararea proiectelor referitoare la conectarea caselor de marcat la sistemul informatic ANAF, respectiv introducerea sistemului de raportare a fișierului standard de control fiscal SAF-T (Standard Audit File for Tax), implementarea sistemului național privind factura electronică RO e-Factura este un pas fundamental pentru realizarea cu succes a reformei amintite.
Mecanismele tradiționale de conformare în materie de TVA care se bazează pe raportarea periodică a datelor agregate și inspecții fiscale s-au dovedit în mai mică măsură adecvate pentru detectarea și eliminarea activităților frauduloase. Activitatea de colectare a taxelor si impozitelor poate fi îmbunătățită dacă ANAF primește în timp real date referitoare la operațiunile și tranzacțiile din economie, spre deosebire de raportarea tradițională a TVA, unde declarațiile TVA și documentele justificative sunt transmise către ANAF la ceva timp după ce au avut loc operațiunile economice. Înregistrarea unei facturi pe o platformă guvernamentală permite administrației fiscale să detecteze tranzacțiile frauduloase în timp util.
IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI
Actul normativ vizează modalitatea de utilizare a Sistemului național privind factura electronică RO e-Factura de către operatorii economici și autoritățile și entitățile publice, prin descrierea regulilor generale de transmitere, recepționare și prelucrare a facturii electronice.
Ministerul Finanţelor, prin Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare (CNIF), creează, dezvoltă şi administrează sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura.
Sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura devine operaţional în termen de maximum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă. Procedura de utilizare şi funcţionare a sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor în termen de 15 zile de la data publicării prezentei ordonanţe de urgenţă.
Ordonanța reglementează în mod distinct: a) Facturarea electronică în domeniul achiziţiilor publice (B2G); b) Facturarea electronică în relaţia dintre operatorii economici privați (B2B). Utilizarea sistemului este opțională în această fază.
🔍 ITM (oficial) – Codul Muncii a fost modificat cu următoarele prevederi … incluse in OUG nr. 117/04.10.2021 🔍 – click aici
Pentru utilizarea sistemului în relație B2B (între agenții economici), operatorii vor trebui să se înregistreze în Registrul RO e-Factura, registru ținut de ANAF (va fi emis un ordin al președintelui ANAF).
MODIFICARE RELAȚIE RAR – ANAF – O.G. nr. 78/2000 privind omologarea și eliberarea cărţii de identitate a vehiculului (CIV), a fost completată.
Pentru vehiculele rutiere provenite din ţări membre UE, R.A.R. va transmite către ANAF , în format electronic, documentele prezentate de persoana care a efectuat achiziţia intracomunitară, inclusiv documentele de provenienţă, anterior eliberării cărţii de identitate a vehiculului. Procedura de aplicare a prezentului alineat se stabileşte prin protocol încheiat între cele două instituţii.
În cazul unui vehiculul rutier care provine din ţări membre UE, solicitarea de eliberare a cărții de identitate a vehiculului (CIV) va putea fi realizată doar de către persoana care a efectuat achiziţia intracomunitară a vehiculului.
🔍 HG nr. 1071/2021 – stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată (2.550 lei din 01.01.2022) 🔍 – click aici
Eliberarea CIV poate fi suspendată pe o perioadă de maximum 5 zile la solicitarea motivată a ANAF. Procedura de eliberare a cărţii de identitate a vehiculului va fi reluată din oficiu după expirarea acestui termen.
Prevederilor au fost introduse în vederea combaterii fraudei în domeniul comerţului cu autoturisme rulate de provenienţă intracomunitară, prejudiciile cauzate bugetului general al statului fiind semnificative şi, în multe cazuri, TVA rămânând nerecuperabilă.