Stimati colegi va informam ca, in Monitorul Oficial nr. 263 din 18 martie 2022, a fost publicat – Ordinul Preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 362 din 08 martie 2022 pentru modificarea şi completarea unor ordine ale preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate în domeniul colectării creanţelor fiscale.
AVAND IN VEDERE CELE DE MAI SUS, VA SUPUNEM ATENTIEI UN INFO OFICIAL, dar si textul integral (VIA AJFP DAMBOVITA – INSTITUTIE CAREIA II MULTUMIM MULT PENTRU FURNIZAREA INFORMATIILOR). SPERAM SA VA FIE DE FOLOS (atentie si la resursele din articol).
✅ ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM!
Pentru aprobarea formularelor utilizate în domeniul colectării creanţelor fiscale a fost adoptat OPANAF nr. 63/2017. Pe de altă parte, pentru comunicarea masivă a actelor administrativ fiscale/de executare silită prin intermediul Unităţii de imprimare rapidă, au fost aprobate două acte normative, respectiv: OPANAF nr. 1155/2016 și OPANAF nr. 967/2017.
Prin prezentul ordin, actele normative anterior menționate au fost modificate astfel încât, pe de o parte să fie îmbunătățită comunicarea cu contribuabilii, iar pe de altă parte activitatea derulată de către organele fiscale să se deruleze cu operativitate.
Formularul ”Adresa de înștiințare privind înființarea popririi” se înlocuiește cu două formulare distincte, respectiv ”Adresa de înștiințare privind înființarea popririi executorii” și ”Adresa de înștiințare privind înființarea popririi asigurătorii”.
Având în vedere necesitatea rectificării unor corelări ale explicațiilor din subsolul formularului ”Adresă de suspendare, temporară, totală sau parțială a indisponibilizării conturilor”, cu informațiile cuprinse în textul acestuia, s-a modificat acest model de formular.
Ținând cont de modificările legislative aduse Codului de procedură fiscală prin Legea nr. 295/2020 și pentru a veni în sprijinul organelor fiscale centrale, formularul ”Decizie de anulare a actului administrativ fiscal” se înlocuiește cu formularul ”Decizie de anulare a actelor administrativ fiscale și/sau de impunere a obligațiilor fiscale/bugetare”. Astfel, acest formular poate fi utilizat în următoarele situații: – anularea actelor administrativ fiscale întocmite eronat; – recuperarea obligațiilor fiscale/bugetare care au fost restituite eronat sau în plus, ca urmare a actelor administrativ fiscale anulate. În acest caz, acest formular reprezintă și titlu de creanță. Această modificare s-a considerat necesară în vederea corectării evidenței fiscale și a recuperării unor sume restituite eronat sau necuvenit.
IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI
S-a introdus un nou formular, respectiv ”Decizie de anulare totală sau parțială a actelor de executare silită”, care va fi utilizat de organele fiscale în vederea anulării totale sau parțiale a actelor de executare silită emise. În practica organelor fiscale s-a constatat că au fost situații când acestea, din eroare, au emis acte de executare silită. Pentru încetarea efectelor juridice ale acestor acte de executare, s-a procedat la aprobarea unui formular care se va comunica părților implicate.
Pentru a veni în sprijinul contribuabililor care solicită compensarea obligațiilor bugetare restante, s-a întocmit modelul formularului ”Cerere privind compensarea obligațiilor fiscale/bugetare”. Formularul se poate folosi și în situația compensărilor efectuate în cadrul grupului fiscal unic constituit în domeniul TVA sau impozitui pe profit, în situația persoanei juridice care are înființate sedii secundare, sau a cesiunii de creanțe, după caz.
Pentru aplicarea dispozițiilor art. 23 și art. 27 din Codul de procedură fiscală, a fost necesară modificarea formularului „Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale stabilite în urma preluării acestora de la contribuabilii radiaţi”. Astfel, pentru a fi utilizat acest formular și în alte situații prevăzute de lege, cum ar fi în cazul preluării obligațiilor bugetare de către succesori, au fost efectuate o serie de modificări în cuprinsul acestuia. De asemenea, pentru o mai bună claritate a obligațiilor ce fac obiectul preluării, a fost completat cu noi informații (scadența, data radierii, data până la care au fost calculate accesorii).
Având în vedere prevederile art. 263 din Codul de procedură fiscală, care reglementează stingerea creanțelor fiscale/bugetare prin dare în plată, a fost reglementat și formularul: „Procesul-verbal pentru trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile”.
PENTRU A DESCARCA OPANAF 362/2022 – CLICK AICI
Modificarea OPANAF nr. 1155/2016 şi a OPANAF nr. 967/2017, a vizat introducerea unor noi acte administrativ fiscale/de executare silită, care să se comunice masiv prin intermediul Unității de Imprimare Rapidă (UIR), ținând cont de volumul documentelor emise în domeniul colectării creanțelor bugetare. Astfel, noile acte administrativ fiscale/de executare silită sunt: Adresă de suspendare, temporară, totală sau parţială a indisponibilizării conturilor; Adresă de suspendare, temporară, totală sau parţială a indisponibilizării reţinerilor; Adresă privind continuarea măsurilor de executare silită prin poprire asupra disponibilităţilor băneşti; Adresă privind continuarea măsurilor de executare silită prin poprire asupra sumelor datorate debitorului de către terţi; Adresă de înştiinţare privind suspendarea măsurilor de executare silită; Adresă de înştiinţare privind continuarea măsurilor de executare silită.
🔍 ALTE RESURSE UTILE – DIN ULTIMA PERIOADA: 🔍
✅ – HAI SA AJUTAM! – Solicitare sprijin pentru Asociația Literata. Va mulțumim anticipat tuturor! – click aici
💡 – Împuternicire (model 2022) – pentru înrolare/înregistrare in SPV a firmei/companiei/entității, cu semnătura electronică a contabilului – click aici
💡 – Ghid pentru autorecenzare – cu pașii ce se parcurg (material oficial INS – 2022) – click aici
💡 – Calcul reducere impozit 2021-2025 (model) – reduceri impozit pe profit conform OUG nr. 153/2020 – click aici
💡 – Registru de Evidenta Fiscala – model util in MS Excel (gratuit si editabil) – click aici
💡 – ITM (oficial 2022) – adeverința de vechime în muncă vs. extras de Revisal – click aici
💡 – Înregistrarea în SPV pe baza certificatului digital calificat – material video oficial ANAF – click aici
💡 – Instrucțiuni video pentru înregistrarea în SPV a persoanelor fizice – pe bază de nume de utilizator și parolă (OFICIAL) – CLICK AICI
💡 – Împuternicire (procură specială) – MODEL – anexa pentru F 150 (declarații electronice) sau pentru SPV – click aici
💡 – Plafoane/praguri fiscale 2022 – pentru fiecare impozit/taxa/contribuție (inclusiv termene ANAF și declarații de depus) – click aici
💡 – Ce trebuie să se afișeze la orice magazin/punct de lucru (actualizat 2022) – afișe obligatorii comercianți/prestatori servicii/etc. – click aici
💡 – Câte zile lucrătoare sunt în fiecare luna din anul 2022 (inclusiv detaliere pe ore lucrătoare) – INFO – click aici
💡 – Contribuții angajat și angajator 2022 – care sunt cotele de contribuții salariale (taxe) aplicabile în anul curent (info util) – CLICK AICI
💡 – Codul Fiscal valabil în 2022 – inclusiv Normele Metodologice de Aplicare ale acestuia (Codul de Procedura Fiscala actualizat 2022) – click aici
💡 – Decizie internă facturi, chitanțe, avize, etc. (pentru alocare serie și număr în 2022) – document necesar de întocmit la început de an (actualizat) – click aici
💡 – Cursul de schimb valutar leu/euro la 31.12.2021 – indicator utilizat la calculul cifrei de afaceri sau alți indicatori (INFO 2022) – click aici
💡 – Decizie internă privind programarea (planificarea) concediilor de odihnă pe anul 2022 – gratuit, editabil și actualizat (model 2021) – CLICK AICI