„ Pentru contabilitate și salarizare – recomandăm NextUp ”
Angajatorii au obligația să ia toate măsurile necesare pentru acordarea primului ajutor. Potrivit Legii nr.319/2006 a securității și sănătății în muncă acordarea acestuia se efectuează de către lucrătorii din unitate desemnați și instruiți corespunzător, al căror număr trebuie să fie adecvat dimensiunii și riscurilor specifice unității.
Potrivit legii și a normelor de aplicare ale acesteia (HG nr. 1425/2006), angajatorii trebuie să asigure instruirea lucrătorilor cu privire la primul ajutor înainte de începerea activității și să o actualizeze, în mod regulat, în funcție de schimbările intervenite în procesul tehnologic și în organizarea muncii. Instruirea trebuie să fie adaptată la specificul activității și la riscurile existente la locul de muncă.
Măsurile privind acordarea primului ajutor, stingerea incendiilor şi evacuarea lucrătorilor trebuie incluse în instruirea introductiv-generală care se efectuează în cazul lucrătorilor nou-angajați, a celor delegați sau detașați ori puși la dispoziție prin agent de muncă temporară.
Apoi, în cadrul instruirii la locul de muncă, se vor cuprinde măsurile la nivelul locului de muncă sau postului de lucru privind acordarea primului ajutor, stingerea incendiilor şi evacuarea lucrătorilor, precum şi în cazul pericolului grav şi iminent, alături de exerciții practice de prim ajutor.
De asemenea, angajatorii au obligația de a asigura accesul lucrătorilor la echipamente și materiale necesare pentru acordarea primului ajutor. Acestea pot include truse de prim ajutor, defibrilatoare și alte dispozitive medicale specifice.
PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI – DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. – IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI.
În completarea prevederilor de bază referitoare la acordarea primului ajutor, Ministerul Sănătăţii a emis Ordinul nr. 427/2002 pentru aprobarea componenței trusei sanitare și a baremului de materiale, ce intră în dotarea posturilor de prim ajutor fără cadre medicale care prevede, în mod expres, obligativitatea firmelor de a avea truse medicale.
Ordinul prevede, de asemenea, numărul de truse necesare, de la caz la caz, conținutul minim și modul de păstrare.
În multe situații, măsurile de prim ajutor pot face diferența, salvând vieți și reducând severitatea leziunilor. Prezența trusei de prim ajutor la locul de muncă este foarte importantă pentru că viața unei persoane poate depinde într-o situație limită de existența și de dotarea corespunzătoare a acesteia. Împreună cu stingătorul de incendiu și echipamentul individual de protecție, trusa de prim ajutor face parte din minimul necesar pentru asigurarea siguranței lucrătorului.
Legislația în domeniul securității și sănătății în muncă pune accent pe importanța instruirii și a echipării lucrătorilor cu privire la acordarea primului ajutor. Întrucât accidentele și evenimentele neprevăzute pot apărea în orice moment, este esențial ca angajatorii să fie pregătiți și să asigure lucrătorilor instruirea și resursele necesare pentru a face față acestor situații.
Sursa (cu multumiri) – ITM Salaj
✅ ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM! ⚠️ CONTABILI PE FACEBOOK ⚠️ – CLICK AICI
💡 DE INTERES: 💡
✅ – HAI SA AJUTAM! – Solicitare sprijin pentru Asociația Literata. Va mulțumim anticipat tuturor! – click aici sau click aici (F 177)
🗓️ – Ce trebuie să se afișeze la orice magazin/punct de lucru (actualizat 2023) – afișe obligatorii comercianți/prestatori servicii/etc. – CLICK AICI
⏰ – Legea nr. 69/2023 – pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (nomazi digital) – CLICK AICI
💡 – OMF nr. 1178/2023 – pentru aprobarea Procedurii privind emiterea soluției fiscale individuale anticipate – CLICK AICI
⏰ – ANAF – registrul de evidență fiscală se eliberează contra cost de unitățile fiscale din raza teritorială în care contribuabilul își are declarat domiciliul fiscal – click aici
💡 – ANAF – opțiunea de păstrare a regimului de impunere pe venitul microintreprinderilor, când datele din vectorul fiscal nu se modifică, nu se comunică organului fiscal – click aici
⏰ – ANAF – întocmirea Registrului de evidentă fiscală (in formă scrisă) … este obligatorie pentru societățile comerciale plătitoare de impozit pe profit (2023) – click aici
💡 – Termene legale REVISAL (valabile pentru 2023) – pentru transmitere inițială (CIM nou), dar și pentru modificări (AA, etc.) – click aici
⏰ – ANAF (oficial) – neachitarea obligațiilor fiscale restante cu reținere la sursă poate constitui infracțiune – click aici
💡 – ANAF (oficial 2023) – subcriteriile de risc în baza cărora se va stabili situația unui contribuabil – click aici
⏰ – ANAF (2023) – broșură privind tratamentul fiscal al veniturilor obținute de persoanele fizice din postări realizate pe diferite rețele de socializare – click aici
💡 – Legea nr. 52/2023 – „Botezul Domnului – Boboteaza” si „Soborul Sfântului Proroc Ioan Botezătorul” – zi libere legal (sărbători legale) – click aici
✅ – REMINDER (INFO UTIL) – ce trebuie făcut la începutul anului 2023 (în domeniul contabilitate, fiscalitate, salarizare/HR, etc.) – click aici