„ Pentru contabilitate și salarizare – recomandăm NextUp ”
👉Autorizarea 𝙖𝙧𝙩𝙞𝙛𝙞𝙘𝙞𝙚𝙧𝙞𝙡𝙤𝙧, respectiv a 𝙥𝙞𝙧𝙤𝙩𝙚𝙝𝙣𝙞𝙘𝙞𝙚𝙣𝙞𝙡𝙤𝙧, se face în baza unui examen susţinut în faţa unei comisii formate din reprezentanţi ai inspectoratului teritorial de muncă pe raza căruia solicitantul îşi are domiciliul, reşedinţa sau rezidenţa.
🔹 Pentru a putea participa şi susţine examenul în vederea autorizării ca 𝙖𝙧𝙩𝙞𝙛𝙞𝙘𝙞𝙚𝙧, respectiv ca 𝙥𝙞𝙧𝙤𝙩𝙚𝙝𝙣𝙞𝙘𝙞𝙖𝙣, candidatul trebuie să transmită comisiei un dosar care să conţină următoarele documente:
▪️ cerere, care va cuprinde pe lângă datele personale şi lucrările pentru care solicită autorizarea;
▪️ copie de pe actul de identitate;
▪️ copie de pe certificatul de calificare în meseria de artificier, respectiv de pirotehnician, certificată de către solicitant;
▪️ certificat de cazier judiciar care să dovedească faptul că nu a fost condamnat prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă la o pedeapsă cu închisoarea mai mare de 2 ani, pentru infracţiuni comise cu intenţie;
▪️ certificat medical din care să rezulte faptul că solicitantul este clinic sănătos;
▪️ aviz psihologic din care să rezulte că solicitantul este apt pentru meseria de 𝙖𝙧𝙩𝙞𝙛𝙞𝙘𝙞𝙚𝙧 sau 𝙥𝙞𝙧𝙤𝙩𝙚𝙝𝙣𝙞𝙘𝙞𝙖𝙣;
▪️ două fotografii 3 x 4 cm.
🔹 Cererea de autorizare ca 𝙖𝙧𝙩𝙞𝙛𝙞𝙘𝙞𝙚𝙧 sau 𝙥𝙞𝙧𝙤𝙩𝙚𝙝𝙣𝙞𝙘𝙞𝙖𝙣 se adresează inspectoratului teritorial de muncă din judeţul de domiciliu sau de reşedinţă şi va fi însoţită de actele doveditoare privind îndeplinirea condiţiilor prevăzute de prezentele norme tehnice.
NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOK – CLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneare la blog – via e-mail”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOK – CLICK AICI, DAR SI UNUL DE TELEGRAM – CLICK AICI.
🔹 Examinarea în vederea autorizării se face în funcţie de tipul de lucrări pe care solicitantul intenţionează să le execute.
🔹 După promovarea examenului, solicitantul trebuie să efectueze o practică timp de două luni sub supravegherea unui 𝙖𝙧𝙩𝙞𝙛𝙞𝙘𝙞𝙚𝙧 autorizat, respectiv 𝙥𝙞𝙧𝙤𝙩𝙚𝙝𝙣𝙞𝙘𝙞𝙖𝙣 autorizat şi cu experienţă, timp în care va executa lucrări cu explozivi sau articole pirotehnice care să îi permită să desfăşoare singur activitatea pentru care a fost autorizat.
🔹 Eliberarea carnetului de 𝙖𝙧𝙩𝙞𝙛𝙞𝙘𝙞𝙚𝙧, respectiv de 𝙥𝙞𝙧𝙤𝙩𝙚𝙝𝙣𝙞𝙘𝙞𝙖𝙣 autorizat se face după ce acesta face dovada că a parcurs perioada de practică şi constă în eliberarea acestuia, sau înscrierea unei noi operaţiuni, după caz.
🔹 Eliberarea carnetelor de 𝙖𝙧𝙩𝙞𝙛𝙞𝙘𝙞𝙚𝙧, respectiv de 𝙥𝙞𝙧𝙤𝙩𝙚𝙝𝙣𝙞𝙘𝙞𝙖𝙣 sau înscrierea unor noi activităţi în acestea se face de către inspectoratul teritorial de muncă.
🔹 Exercitarea activităţii pentru care s-a obţinut autorizaţia este permisă numai pentru tipul de lucrări înscrise în carnet.
🔹 Extinderea autorizaţiei pentru alte operaţiuni decât cele pentru care o persoană a fost autorizată la o anumită dată ca 𝙖𝙧𝙩𝙞𝙛𝙞𝙘𝙞𝙚𝙧 𝙨𝙖𝙪 𝙥𝙞𝙧𝙤𝙩𝙚𝙝𝙣𝙞𝙘𝙞𝙖𝙣 implică o nouă examinare, urmată de o nouă perioadă de practică de două luni.
Baza legala – 𝘏𝘖𝘛𝘈̆𝘙𝘈𝘙𝘌𝘈 𝘯𝘳. 536/2002 – 𝘕𝘰𝘳𝘮𝘦𝘭𝘦 𝘵𝘦𝘩𝘯𝘪𝘤𝘦 𝘱𝘳𝘪𝘷𝘪𝘯𝘥 𝘥𝘦𝘵̧𝘪𝘯𝘦𝘳𝘦𝘢, 𝘱𝘳𝘦𝘱𝘢𝘳𝘢𝘳𝘦𝘢, 𝘦𝘹𝘱𝘦𝘳𝘪𝘮𝘦𝘯𝘵𝘢𝘳𝘦𝘢, 𝘥𝘪𝘴𝘵𝘳𝘶𝘨𝘦𝘳𝘦𝘢, 𝘵𝘳𝘢𝘯𝘴𝘱𝘰𝘳𝘵𝘶𝘭, 𝘥𝘦𝘱𝘰𝘻𝘪𝘵𝘢𝘳𝘦𝘢, 𝘮𝘢𝘯𝘶𝘪𝘳𝘦𝘢 𝘴̧𝘪 𝘧𝘰𝘭𝘰𝘴𝘪𝘳𝘦𝘢 𝘮𝘢𝘵𝘦𝘳𝘪𝘪𝘭𝘰𝘳 𝘦𝘹𝘱𝘭𝘰𝘻𝘪𝘷𝘦 𝘶𝘵𝘪𝘭𝘪𝘻𝘢𝘵𝘦 𝘪𝘯 𝘰𝘳𝘪𝘤𝘦 𝘢𝘭𝘵𝘦 𝘰𝘱𝘦𝘳𝘢𝘵̧𝘪𝘶𝘯𝘪 𝘴𝘱𝘦𝘤𝘪𝘧𝘪𝘤𝘦 𝘪𝘯 𝘢𝘤𝘵𝘪𝘷𝘪𝘵𝘢̆𝘵̧𝘪𝘭𝘦 𝘥𝘦𝘵̧𝘪𝘯𝘢̆𝘵𝘰𝘳𝘪𝘭𝘰𝘳, 𝘱𝘳𝘦𝘤𝘶𝘮 𝘴̧𝘪 𝘢𝘶𝘵𝘰𝘳𝘪𝘻𝘢𝘳𝘦𝘢 𝘢𝘳𝘵𝘪𝘧𝘪𝘤𝘪𝘦𝘳𝘪𝘭𝘰𝘳 𝘴̧𝘪 𝘢 𝘱𝘪𝘳𝘰𝘵𝘦𝘩𝘯𝘪𝘤𝘪𝘦𝘯𝘪𝘭𝘰𝘳
Sursa (cu multumiri) – Inspectoratul Teritorial de Munca Caras-Severin
🔍 ALTE RESURSE UTILE – DIN ULTIMA PERIOADA: 🔍
✅ – HAI SA AJUTAM! – Solicitare sprijin pentru Asociația Literata. Va mulțumim anticipat tuturor! – click aici sau click aici (F 177)
– ⚠️ ULTIMA ORA (oficial) – informații cu privire la majorarea salariul angajaților încadrați cu salariul minim, cu vechime de peste 24 de luni la aceeași societate – CLICK AICI
– 💡 Termenul de depunere a bilanțului la 31.12.2023 – se aplica tuturor entităților, indiferent de sistemul de impozitare aplicabil (oficial MF/ANAF) – CLICK AICI
– ⏰ Câte zile lucrătoare sunt în fiecare luna din anul 2024 (inclusiv detaliere pe ore lucrătoare) – INFO UTIL ANUAL – click aici
– ✅ Termen depunere bilanț la 31.12.2023 (situații financiare/raportări contabile) – în anul fiscal 2024 (info util) – CLICK AICI
– 💡 Temenele legale de transmitere a facturii electronice în sistemul național RO e-Factura (nivel amenzi) – oficial ANAF – click aici
– 📣 Dosarul inventarierii anuale a patrimoniului la data de 31.12.2023 – recapitularea resurselor gratuite, publicate de noi (necesare la dosar) – click aici
– ⏰ IMPORTANT (oficial) – răspuns ANAF cu privire la aplicare plafon casierii (pentru societățile cu mai multe puncte de lucru) – click aici
– ✅ Reguli de circulație a numerarului începând cu data de 13.11.2023 – fișier util si pe înțelesul tuturor – click aici
– ⏰ DE INTERES – ANAF – clarificări privind salariul minim valabil pentru calculul contribuțiilor sociale datorate de persoanele fizice în anul 2023 , etc. – CLICK AICI
– ✅ FOARTE UTIL ✅ – Prezentare comparativă a modificărilor fiscale (Cod Fiscal, CPF, case marcat, disciplină financiară, e-Factura, conformare fiscală, etc.) – 17 fișiere utile (oficial) – click aici
✅ ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM! ⚠️ CONTABILI PE FACEBOOK ⚠️ – CLICK AICI
💡 – Sărbători legale începând cu 01.01.2024 – sau zilele libere în care legal nu se lucrează (info util, conform legislație în vigoare, actualizat) – click aici
💡 – Stabilirea salariului de bază minim brut sub nivelul celui prevăzut de HG nr. 900/2023 (3.300 lei) – nivelul contravențiilor (sancțiunilor) – CLICK AICI
💡 – Care este termenul transmitere în Revisal a modificărilor la noul salariul minim de 3.300 lei … 20 de zile lucrătoare (calculate începând cu 01.10.2023) – CLICK AICI
💡 – Ce întocmim pentru aliniere la noul salariu minim din 01.10.2023 (3.300 lei) – “Decizie colectivă de mărire a salariilor” sau „Act adițional” ? – CLICK AICI
💡 – Act Adițional majorare salariu minim din 01.10.2023 – model gratuit, editabil … pentru angajatori (util) – CLICK AICI
💡 – Decizie colectivă majorare salariu minim angajați (cu anexă semnături) – MODEL (începând cu 01.10.2023) – CLICK AICI
💡 – HG nr. 900/2023 – salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, începând cu 01.10.2023, majorat la 3.300 de lei – CLICK AICI