AcasăCodul munciiITM (informatii actualizate 2024) - protecția ochilor și a vederii

ITM (informatii actualizate 2024) – protecția ochilor și a vederii

Pentru contabilitate și salarizare recomandăm NextUp

Cerinţele minime de securitate şi sănătate în muncă referitoare la utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare sunt prevăzute în H.G. nr.1028/2006, care a transpus Directiva 1990/270/CEE.

Dispozițiile actului normativ se referă la posturile de lucru ce cuprind echipamente cu ecran de vizualizare (calculatoare, laptopuri, alte dispozitive electronice) care trebuie amenajate astfel încât să ofere lucrătorilor confort și libertate de mișcare.

Angajatorii au obligația de a face o analiză a posturilor de lucru pentru a evalua condițiile de securitate și sănătate oferite lucrătorilor, în special în ceea ce privește eventualele riscuri pentru vedere, probleme fizice și solicitare mentală.

În cazul utilizării incorecte a unui echipament cu ecran de vizualizare efectele negative asupra sănătății pot fi multiple: tulburări de vedere, devieri ale coloanei vertebrale, hernie de disc, tulburări musculare și osteo-articulare, etc.

Pentru reducerea riscurilor angajatorii au obligația să ia măsurile corespunzătoare pentru ca posturile de lucru să îndeplinească cerințele minime de securitate și sănătate în muncă referitoare la utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare, privind:

1.Echipamentul

Ecranul de vizualizare – caracterele să fie bine definite, distincte și de dimensiuni corespunzătoare; imaginea de pe ecran să fie stabilă, cu posibilitate de adaptare a strălucirii, contrastului și a fondului ecranului, să nu prezinte străluciri sau reflexii care ar putea deranja utilizatorul. De asemenea, ecranul să poată fi orientat și înclinat cu ușurință pentru a se adapta nevoilor operatorului.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneare la blog – via e-mail”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI UNUL DE TELEGRAM CLICK AICI.

Tastatura – să fie inclinabilă și separată de ecran pentru evitarea oboselii brațelor lucrătorului.. Simbolurile tastelor să prezinte contrast suficient și să fie lizibile din poziția normală de lucru. Pentru a evita reflexiile, suprafața tastaturii să fie mată.

Masa sau suprafața de lucru – să fie puțin reflectantă, să aibă dimensiuni suficiente și să permită o amplasare flexibilă a ecranului, tastaturii, documentelor și echipamentului auxiliar.

Scaunul de lucru – să fie stabil și să asigure operatorului libertate de mișcare, o poziție confortabilă, să poată fi reglat pe vertical, iar spătarul să poată fi înclinat și reglat pe vertical.

2. Mediul de muncă – prin dimensiunile şi amenajarea sa, postul de lucru trebuie să asigure utilizatorului un spaţiu suficient, care să îi permită să își schimbe poziţia, să varieze mișcările, și condiții optime de iluminat, căldură, umiditate.

3. Referitor la interfața operator-computer angajatorul va ține seama ca programul să fie adaptat sarcinii de muncă, uşor de folosit şi adaptat nivelului de cunoştinţe sau experienţei lucrătorului.

De asemenea, angajatorul trebuie să planifice sarcinile lucrătorului astfel încât folosirea zilnică a ecranului de vizualizare să fie întreruptă periodic prin pauze sau schimbări de activitate, care să reducă suprasolicitarea în fața ecranului de vizualizare.

Lucrătorii care utilizează astfel de echipamente beneficieză de un examen al ochilor şi al vederii efectuat înainte de începerea activităţii, prin examenul medical la angajare, ulterior, la intervale regulate, precum şi ori de câte ori apar tulburări de vedere care pot fi cauzate de activitatea la ecranul de vizualizare.

Dacă rezultatele acestui examen arată că este necesar, lucrătorii beneficiază şi de un examen oftalmologic.

Protecția ochilor și a vederii lucrătorilor poate fi asigurată din punctul de vedere al costurilor în cadrul sistemului național de sănătate, astfel că măsurile luate de către angajator nu implică costuri financiare pentru lucrători.

Sursa (cu multumiri) – Inspectoratul Teritorial de Munca Salaj

🔍 ALTE RESURSE UTILE – DIN ULTIMA PERIOADA: 🔍

✅ – HAI SA AJUTAM! – Solicitare sprijin pentru Asociația Literata. Va mulțumim anticipat tuturor!click aici sau click aici (F 177)

– ⚠️ ULTIMA ORA (oficial) – informații cu privire la majorarea salariul angajaților încadrați cu salariul minim, cu vechime de peste 24 de luni la aceeași societate – CLICK AICI
– 💡 Termenul de depunere a bilanțului la 31.12.2023 – se aplica tuturor entităților, indiferent de sistemul de impozitare aplicabil (oficial MF/ANAF) – CLICK AICI
– ⏰ Câte zile lucrătoare sunt în fiecare luna din anul 2024 (inclusiv detaliere pe ore lucrătoare) – INFO UTIL ANUAL – click aici
– ✅ Termen depunere bilanț la 31.12.2023 (situații financiare/raportări contabile) – în anul fiscal 2024 (info util) – CLICK AICI
– 💡 Temenele legale de transmitere a facturii electronice în sistemul național RO e-Factura (nivel amenzi) – oficial ANAF – click aici

– 📣 Dosarul inventarierii anuale a patrimoniului la data de 31.12.2023 – recapitularea resurselor gratuite, publicate de noi (necesare la dosar) – click aici
– ⏰ IMPORTANT (oficial) – răspuns ANAF cu privire la aplicare plafon casierii (pentru societățile cu mai multe puncte de lucru)click aici
– ✅ Reguli de circulație a numerarului începând cu data de 13.11.2023 – fișier util si pe înțelesul tuturor – click aici
– ⏰ DE INTERES – ANAF – clarificări privind salariul minim valabil pentru calculul contribuțiilor sociale datorate de persoanele fizice în anul 2023 , etc. – CLICK AICI
– ✅ FOARTE UTIL ✅ – Prezentare comparativă a modificărilor fiscale (Cod Fiscal, CPF, case marcat, disciplină financiară, e-Factura, conformare fiscală, etc.) – 17 fișiere utile (oficial) – click aici

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM! ⚠️ CONTABILI PE FACEBOOK ⚠️ – CLICK AICI

💡 – Sărbători legale începând cu 01.01.2024 – sau zilele libere în care legal nu se lucrează (info util, conform legislație în vigoare, actualizat) – click aici
💡 – Stabilirea salariului de bază minim brut sub nivelul celui prevăzut de HG nr. 900/2023 (3.300 lei) – nivelul contravențiilor (sancțiunilor) – CLICK AICI
💡 – Care este termenul transmitere în Revisal a modificărilor la noul salariul minim de 3.300 lei … 20 de zile lucrătoare (calculate începând cu 01.10.2023) – CLICK AICI
💡 – Ce întocmim pentru aliniere la noul salariu minim din 01.10.2023 (3.300 lei) – “Decizie colectivă de mărire a salariilor” sau „Act adițional” ? – CLICK AICI
💡 – Act Adițional majorare salariu minim din 01.10.2023 – model gratuit, editabil … pentru angajatori (util) – CLICK AICI
💡 – Decizie colectivă majorare salariu minim angajați (cu anexă semnături) – MODEL (începând cu 01.10.2023) – CLICK AICI
💡 – HG nr. 900/2023 – salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, începând cu 01.10.2023, majorat la 3.300 de lei – CLICK AICI

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
" Pentru contabilitate și salarizare - recomandăm NextUp " Cerinţele minime de securitate şi sănătate în muncă referitoare la utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare sunt prevăzute în H.G. nr.1028/2006, care a transpus Directiva 1990/270/CEE. Dispozițiile actului normativ se referă la posturile de lucru...ITM (informatii actualizate 2024) - protecția ochilor și a vederii
error: Conținutul este protejat !!