„ Pentru contabilitate și salarizare – recomandăm NextUp ”
1) Pentru entităţile care aplică Reglementările contabile privind situaţiile financiare anuale individuale şi situaţiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr.1.802/2014, cu modificările şi completările ulterioare, care la data bilanţului nu depăşesc limitele a cel puţin două dintre următoarele trei criterii de mărime, respectiv:
– totalul activelor: 1.500.000 lei;
– cifra de afaceri netă: 3.000.000 lei;
– numărul mediu de salariaţi în cursul exerciţiului financiar: 10,
întocmesc situaţii financiare anuale care cuprind:
1. bilanţ prescurtat (cod 10 – în structura prevăzută la pct. 599 din reglementările contabile);
2. cont prescurtat de profit şi pierdere (cod 20 – în structura prevăzută la pct. 601 din reglementările contabile).
Acestea vor fi însoţite de formularul „Date informative” (cod 30) şi formularul „Situaţia activelor imobilizate” (cod 40) – cuprinse în structura prevăzută la pct. 6, respectiv 8 din anexa nr. 4 la Ordin MF 5394/2023.
NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOK – CLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneare la blog – via e-mail”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOK – CLICK AICI, DAR SI UNUL DE TELEGRAM – CLICK AICI.
Situaţiile financiare anuale vor fi însoţite de:
– raportul administratorilor, raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, după caz;
– propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile;
– declaraţie scrisă a persoanelor prevăzute la art. 10 alin.1) din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin care îşi asumă răspunderea pentru întocmirea situaţiilor financiare anuale şi confirmă că: politicile contabile utilizate la întocmirea situaţiilor financiare anuale sunt în conformitate cu reglementările contabile aplicabile; situaţiile financiare anuale oferă o imagine fidelă a poziţiei financiare, performanţei financiare şi a celorlalte informaţii referitoare la activitatea desfăşurată; persoana juridică îşi desfăşoară activitatea în condiţii de continuitate;
– raport adunare generala a asociatilor/actionarilor;
– recomandam atasarea balantei la 31.12.2023 (n.r.) – la fisierul .zip ce se anexeaza la PDF-ul oficial pentru bilant.
Microentităţile prezintă informaţii potrivit pct. 576 alin. (2) din reglementările contabile.
✅ ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM! ⚠️ CONTABILI PE FACEBOOK ⚠️ – CLICK AICI
2) Entităţile care la data bilanţului nu se încadrează în categoria microentităţilor şi care nu depăşesc limitele a cel puţin două dintre următoarele trei criterii de mărime şi anume:
– totalul activelor: 17.500.000 lei;
– cifra de afaceri netă: 35.000.000 lei;
– numărul mediu de salariaţi în cursul exerciţiului financiar: 50,
întocmesc situaţii financiare anuale care cuprind:
1. bilanţ prescurtat (cod 10 – în structura prevăzută la pct. 599 din reglementările contabile);
2. cont de profit şi pierdere (cod 20 – în structura prevăzută la pct. 600 din reglementările contabile);
3. note explicative la situaţiile financiare anuale.
Opţional, ele pot întocmi situaţia modificărilor capitalului propriu şi/sau situaţia fluxurilor de trezorerie. Acestea vor fi însoţite de formularul „Date informative” (cod 30) şi formularul „Situaţia activelor imobilizate” (cod 40) – cuprinse în structura prevăzută la pct. 7, respectiv 8 din anexa nr. 4 la Ordin MF 5394/2023.
NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOK – CLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Abonare la blog – via e-mail”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOK – CLICK AICI, DAR SI UNUL DE TELEGRAM – CLICK AICI.
Situaţiile financiare anuale vor fi însoţite de:
– raportul administratorilor, raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, după caz;
– propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile;
– declaraţie scrisă a persoanelor prevăzute la art. 10 alin.1) din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin care îşi asumă răspunderea pentru întocmirea situaţiilor financiare anuale şi confirmă că: politicile contabile utilizate la întocmirea situaţiilor financiare anuale sunt în conformitate cu reglementările contabile aplicabile; situaţiile financiare anuale oferă o imagine fidelă a poziţiei financiare, performanţei financiare şi a celorlalte informaţii referitoare la activitatea desfăşurată; persoana juridică îşi desfăşoară activitatea în condiţii de continuitate;
– raport adunare generala a asociatilor/actionarilor;
– recomandam atasarea balantei la 31.12.2023 (n.r.) – la fisierul .zip ce se anexeaza la PDF-ul oficial pentru bilant.
TOT CE AI NEVOIE PENTRU BILANTUL LA 31.12.2023 (ARTICOLE, INFORMATII OFICIALE, MODELE, ETC.) – CLICK AICI
3) Entităţile care la data bilanţului depăşesc limitele a cel puţin două dintre următoarele trei criterii de mărime, şi anume:
– totalul activelor: 17.500.000 lei;
– cifra de afaceri netă: 35.000.000 lei;
– numărul mediu de salariaţi în cursul exerciţiului financiar: 50,
întocmesc situaţii financiare anuale care cuprind:
1. bilanţ (cod 10 – în structura prevăzută la pct. 598 din reglementările contabile);
2. cont de profit şi pierdere (cod 20 – în structura prevăzută la pct. 600 din reglementările contabile);
3. situaţia modificărilor capitalului propriu;
4. situaţia fluxurilor de trezorerie;
5. notele explicative la situaţiile financiare anuale.
Acestea vor fi însoţite de formularul „Date informative” (cod 30) şi formularul „Situaţia activelor imobilizate” (cod 40) – cuprinse în structura prevăzută la pct. 7, respectiv 8 din anexa nr. 4 la Ordin MF 5394/2023.
Situaţiile financiare anuale vor fi însoţite de:
– raportul administratorilor, raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, după caz;
– propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile;
– declaraţie scrisă a persoanelor prevăzute la art. 10 alin.1) din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin care îşi asumă răspunderea pentru întocmirea situaţiilor financiare anuale şi confirmă că: politicile contabile utilizate la întocmirea situaţiilor financiare anuale sunt în conformitate cu reglementările contabile aplicabile; situaţiile financiare anuale oferă o imagine fidelă a poziţiei financiare, performanţei financiare şi a celorlalte informaţii referitoare la activitatea desfăşurată; persoana juridică îşi desfăşoară activitatea în condiţii de continuitate;
– raport adunare agenerala a asociatilor/actionarilor;
– recomandam atasarea balantei la 31.12.2023 (n.r.) – la fisierul .zip ce se anexeaza la PDF-ul oficial pentru bilant.
NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOK – CLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Abonare la blog – via e-mail”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOK – CLICK AICI, DAR SI UNUL DE TELEGRAM – CLICK AICI.
Acelaşi tip de situaţii financiare (de la punctul 3) se întocmesc şi de către entităţile de interes public.
Pentru întocmirea situaţiilor financiare anuale la 31 decembrie 2023, încadrarea în criteriile de mărime anterior enumerate se efectuează la sfârşitul exerciţiului financiar, pe baza indicatorilor determinaţi din situaţiile financiare anuale aferente exerciţiului financiar precedent şi a indicatorilor determinaţi pe baza datelor din contabilitate şi a balanţei de verificare încheiate la finele exerciţiului financiar curent.
Entităţile care au ales un exerciţiu financiar diferit de anul calendaristic determină criteriile respective pe baza indicatorilor determinaţi din situaţiile financiare anuale aferente exerciţiului financiar precedent şi a indicatorilor determinaţi pe baza datelor din contabilitate şi a balanţei de verificare întocmite la finele exerciţiului financiar astfel ales, şi care se încheie la o dată ulterioară datei de 1 ianuarie 2023.
În cazul entităţilor nou-înfiinţate, acestea pot întocmi pentru primul exerciţiu financiar de raportare situaţii financiare anuale prevăzute fie la pct. 20, fie la pct. 21 din Reglementările contabile aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.802/2014, cu modificările şi completările ulterioare.
Sursa (cu multumiri) – AJFP Neamt
🔍 ALTE RESURSE UTILE – DIN ULTIMA PERIOADA: 🔍
✅ – HAI SA AJUTAM! – Solicitare sprijin pentru Asociația Literata. Va mulțumim anticipat tuturor! – click aici sau click aici (F 177)
– ⏰ UPDATE ⏰ – Declarația privind situația de trezorerie la ONG-uri – cine trebuie să o depună, cum se depune, care este termenul de depunere, cine semnează, etc. – click aici
– ⚠️ ULTIMA ORA (oficial) – informații cu privire la majorarea salariul angajaților încadrați cu salariul minim, cu vechime de peste 24 de luni la aceeași societate – CLICK AICI
– 💡 Termenul de depunere a bilanțului la 31.12.2023 – se aplica tuturor entităților, indiferent de sistemul de impozitare aplicabil (oficial MF/ANAF) – CLICK AICI
– ⏰ Câte zile lucrătoare sunt în fiecare luna din anul 2024 (inclusiv detaliere pe ore lucrătoare) – INFO UTIL ANUAL – click aici
– ✅ Termen depunere bilanț la 31.12.2023 (situații financiare/raportări contabile) – în anul fiscal 2024 (info util) – CLICK AICI
– 💡 Temenele legale de transmitere a facturii electronice în sistemul național RO e-Factura (nivel amenzi) – oficial ANAF – click aici
– 📣 Dosarul inventarierii anuale a patrimoniului la data de 31.12.2023 – recapitularea resurselor gratuite, publicate de noi (necesare la dosar) – click aici
– ⏰ IMPORTANT (oficial) – răspuns ANAF cu privire la aplicare plafon casierii (pentru societățile cu mai multe puncte de lucru) – click aici
– ✅ Reguli de circulație a numerarului începând cu data de 13.11.2023 – fișier util si pe înțelesul tuturor – click aici
– ⏰ DE INTERES – ANAF – clarificări privind salariul minim valabil pentru calculul contribuțiilor sociale datorate de persoanele fizice în anul 2023 , etc. – CLICK AICI
– ✅ FOARTE UTIL ✅ – Prezentare comparativă a modificărilor fiscale (Cod Fiscal, CPF, case marcat, disciplină financiară, e-Factura, conformare fiscală, etc.) – 17 fișiere utile (oficial) – click aici
✅ ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM! ⚠️ CONTABILI PE FACEBOOK ⚠️ – CLICK AICI
💡 – Sărbători legale începând cu 01.01.2024 – sau zilele libere în care legal nu se lucrează (info util, conform legislație în vigoare, actualizat) – click aici
💡 – Stabilirea salariului de bază minim brut sub nivelul celui prevăzut de HG nr. 900/2023 (3.300 lei) – nivelul contravențiilor (sancțiunilor) – CLICK AICI
💡 – Care este termenul transmitere în Revisal a modificărilor la noul salariul minim de 3.300 lei … 20 de zile lucrătoare (calculate începând cu 01.10.2023) – CLICK AICI
💡 – Ce întocmim pentru aliniere la noul salariu minim din 01.10.2023 (3.300 lei) – “Decizie colectivă de mărire a salariilor” sau „Act adițional” ? – CLICK AICI
💡 – Act Adițional majorare salariu minim din 01.10.2023 – model gratuit, editabil … pentru angajatori (util) – CLICK AICI
💡 – Decizie colectivă majorare salariu minim angajați (cu anexă semnături) – MODEL (începând cu 01.10.2023) – CLICK AICI
💡 – HG nr. 900/2023 – salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, începând cu 01.10.2023, majorat la 3.300 de lei – CLICK AICI
[…] 💡 – Ce depunem obligatoriu pentru bilanțul la 31.12.2023, dar și în plus, pe lângă formularele stabilite prin OMF nr. 5394/2023 (info 2024) – click aici […]