„ Pentru contabilitate și salarizare – recomandăm NextUp ”
Angajatorii din domeniile 𝑐𝑢𝑙𝑡𝑖𝑣𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑠𝑖 𝑐𝑜𝑚𝑒𝑟𝑡̗𝑢𝑙 𝑝𝑙𝑎𝑛𝑡𝑒𝑙𝑜𝑟, 𝑐𝑜𝑚𝑒𝑟𝑡̗ 𝑐𝑢 𝑎𝑛𝑖𝑚𝑎𝑙𝑒 𝑑𝑒 𝑐𝑜𝑚𝑝𝑎𝑛𝑖𝑒 𝑠𝑖 ℎ𝑟𝑎𝑛𝑎̃ 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑎𝑐𝑒𝑠𝑡𝑒𝑎 au făcut obiectul unei campanii naționale, desfășurată de Inspecția Muncii în perioada 14-17.05.2024, care a urmărit verificarea modului în care sunt respectate prevederile legale privind încheierea și executarea contractelor individuale de muncă, precum și în privința de securității şi sănătății în muncă.
✍ Campania s-a finalizat cu 1.530 de controale, în urma cărora au fost dispuse 766 sancțiuni contravenționale, din care 131 de amenzi. Valoarea totală a amenzilor aplicate este de 817.300 de lei, din care 328.000 de lei pentru muncă nedeclarată. Au fost identificate 16 persoane care lucrau fără forme legale.
✅Obiectivele campaniei au fost eliminarea riscurilor la care ar putea fi expuși angajații și respectarea prevederilor legale în domeniul relațiilor de muncă.
În domeniul securității și sănătății în muncă, au fost aplicate 589 de sancțiuni contravenționale din care amenzi în valoare totală de 328.500 de lei.
Pentru deficiențele constatate cu ocazia controalelor desfășurate, inspectorii de muncă au dispus 1.424 de măsuri cu termene concrete de remediere și al căror mod de îndeplinire va fi monitorizat.
🔴Cele mai frecvente neconformități constatate în domeniul 𝐫𝐞𝐥𝐚𝐭̗𝐢𝐢𝐥𝐨𝐫 𝐝𝐞 𝐦𝐮𝐧𝐜𝐚̃ au fost:
· Nerespectarea prevederilor referitoare la datele transmise în REVISAL: transmiteri tardive sau incomplete, date eronate.
· Lipsa evidenței orelor de muncă prestate zilnic de fiecare salariat și neacordarea sporului de repaus săptămânal;
· Nerespectarea modelului cadru al contractului individual de muncă;
· Nerepartizarea programului de lucru în contractele de muncă cu timp parțial și program de lucru inegal;
· Lipsa contractului individual de muncă la locul de desfășurare a activității;
NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOK – CLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneare la blog – via e-mail”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOK – CLICK AICI, DAR SI UNUL DE TELEGRAM – CLICK AICI.
🔴Cele mai frecvente neconformități constatate în domeniul 𝐬𝐞𝐜𝐮𝐫𝐢𝐭𝐚̃𝐭̗𝐢𝐢 𝐬𝐢 𝐬𝐚̃𝐧𝐚̃𝐭𝐚̃𝐭̗𝐢𝐢 𝐢́𝐧 𝐦𝐮𝐧𝐜𝐚̃ au fost:
· Instruire incompletă în domeniul securității şi sănătății în muncă, organizare necorepunzătoare a activității de prevenire și protecție;
· Evaluare a riscurilor incompletă, nefiind luat în considerare riscul biologic în cadrul activităților unde sunt prezente animale;
· Instrucțiunile proprii neadaptate la particularitățile activităților și ale locului de muncă, neafișarea instrucțiunilor pe echipamentele de muncă;
· Lipsa informării inspectoratului teritorial de muncă referitor la substanţele chimice periculoase utilizate;
· Neasigurarea controlului medical periodic;
· Neasigurarea echipamentelor individuale de protecție sau echipamente de muncă necorespunzătoare etc.
· Nu a fost realizată verificarea instalației electrice pentru prevenirea pericolului de accidentare prin electrocutare;
· Nu s-a asigurat organizarea activității pentru acordarea primului ajutor la locurile de muncă, lipsă truse de prim ajutor, lucrători desemnați neinstruți corespunzător să aplice măsurile de prim ajutor;
· Lipsa controlului medical periodic;
· Depozitarea incorectă a materialelor, căi de acces obstrucționate cu marfă.
💬 ”Am dispus o campanie națională de control în aceste domenii de activitate, întrucât lucrătorii din domeniile menționate se confruntă, în anumite condiții, cu riscuri de accidentare sau de îmbolnăvire profesională, fapt ce determină un număr mare de accidente cu incapacitate de muncă, aproximativ 7% din totalul de accidente din economia națională. Printre cele mai importante riscuri se numără cele de: electrocutare, tăiere, expunere la agenți chimici periculoși, lovire prin căderea sau răsturnarea obiectelor depozitate greșit, solicitare fizică excesivă din cauza manipulării de mase grele și foarte grele, cu potențial de crea probleme de sănătate și afecțiuni asociate acestor manevre, dar și accidentări grave uneori. Situațiile de neconformitate au fost semnalate și sancționate corespunzător de inspectorii de muncă, prin aplicarea de sancțiuni și dispunerea a 751 de măsuri vizînd eliminarea neconformităților”, a declarat Mihai Nicolae Ucă, inspector general de stat adjunct în domeniul securității și sănătății în muncă.
Sursa (cu multumiri) – ITM Caras-Severin
🔍 ALTE RESURSE UTILE – DIN ULTIMA PERIOADA: 🔍
✅ – HAI SA AJUTAM! – Solicitare sprijin pentru Asociația Literata. Va mulțumim anticipat tuturor! – click aici sau click aici (F 177)
– ⚠️ Legea nr. 126/2024 – noi infracțiuni de evaziune fiscală (nereținerea impozitelor și/sau contribuțiilor, evidențiere operațiuni fictive/nereale, folosirea cu rea-credință a RO e-Factura, etc.) – click aici
– ⚠️ HG nr. 451/2024 – modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal – click aici
– ✅ OUG nr. 43/2024 – modificari la RO e-TVA, la RO e-Case de marcat electronice, la RO e-Transport, etc. – click aici
– ⏰ OUG nr. 31/2024 – reglementare măsuri fiscal-bugetare și modificarea și completarea unor acte normative (întreprinderi legate/microîntreprinderi) ⏰ – CLICK AICI
– 💡 OUG nr. 30/2024 – modificari la Codul Fiscal si Legea nr. 296/2023 (extindere neaplicare sanctiuni RO e-Factura până la data de 31 mai 2024) 💡 – CLICK AICI
– ⚠️ NOU ⚠️ – Declarația privind situația de trezorerie la ONG-uri – modelul editabil pentru Anexa 1 si Anexa 2 (util) – click aici
– 💡 Temenele legale de transmitere a facturii electronice în sistemul național RO e-Factura (nivel amenzi) – oficial ANAF – click aici
– ⏰ IMPORTANT (oficial) – răspuns ANAF cu privire la aplicare plafon casierii (pentru societățile cu mai multe puncte de lucru) – click aici
– ✅ Reguli de circulație a numerarului începând cu data de 13.11.2023 – fișier util si pe înțelesul tuturor – click aici
– ⏰ DE INTERES – ANAF – clarificări privind salariul minim valabil pentru calculul contribuțiilor sociale datorate de persoanele fizice în anul 2023 , etc. – CLICK AICI
– ✅ FOARTE UTIL ✅ – Prezentare comparativă a modificărilor fiscale (Cod Fiscal, CPF, case marcat, disciplină financiară, e-Factura, conformare fiscală, etc.) – 17 fișiere utile (oficial) – click aici
– ⏰ UPDATE ⏰ – Declarația privind situația de trezorerie la ONG-uri – cine trebuie să o depună, cum se depune, care este termenul de depunere, cine semnează, etc. – click aici
– ⚠️ ULTIMA ORA (oficial) – informații cu privire la majorarea salariul angajaților încadrați cu salariul minim, cu vechime de peste 24 de luni la aceeași societate – CLICK AICI
– 💡 Termenul de depunere a bilanțului la 31.12.2023 – se aplica tuturor entităților, indiferent de sistemul de impozitare aplicabil (oficial MF/ANAF) – CLICK AICI
– ⏰ Câte zile lucrătoare sunt în fiecare luna din anul 2024 (inclusiv detaliere pe ore lucrătoare) – INFO UTIL ANUAL – click aici
– ✅ Termen depunere bilanț la 31.12.2023 (situații financiare/raportări contabile) – în anul fiscal 2024 (info util) – CLICK AICI
– 💡 Temenele legale de transmitere a facturii electronice în sistemul național RO e-Factura (nivel amenzi) – oficial ANAF – click aici
– 📣 Dosarul inventarierii anuale a patrimoniului la data de 31.12.2023 – recapitularea resurselor gratuite, publicate de noi (necesare la dosar) – click aici
– ⏰ IMPORTANT (oficial) – răspuns ANAF cu privire la aplicare plafon casierii (pentru societățile cu mai multe puncte de lucru) – click aici
– ✅ Reguli de circulație a numerarului începând cu data de 13.11.2023 – fișier util si pe înțelesul tuturor – click aici
– ⏰ DE INTERES – ANAF – clarificări privind salariul minim valabil pentru calculul contribuțiilor sociale datorate de persoanele fizice în anul 2023 , etc. – CLICK AICI
– ✅ FOARTE UTIL ✅ – Prezentare comparativă a modificărilor fiscale (Cod Fiscal, CPF, case marcat, disciplină financiară, e-Factura, conformare fiscală, etc.) – 17 fișiere utile (oficial) – click aici
✅ ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM! ⚠️ CONTABILI PE FACEBOOK ⚠️ – CLICK AICI
💡 – Sărbători legale începând cu 01.01.2024 – sau zilele libere în care legal nu se lucrează (info util, conform legislație în vigoare, actualizat) – click aici
💡 – Stabilirea salariului de bază minim brut sub nivelul celui prevăzut de HG nr. 900/2023 (3.300 lei) – nivelul contravențiilor (sancțiunilor) – CLICK AICI
💡 – Care este termenul transmitere în Revisal a modificărilor la noul salariul minim de 3.300 lei … 20 de zile lucrătoare (calculate începând cu 01.10.2023) – CLICK AICI
💡 – Ce întocmim pentru aliniere la noul salariu minim din 01.10.2023 (3.300 lei) – “Decizie colectivă de mărire a salariilor” sau „Act adițional” ? – CLICK AICI
💡 – Act Adițional majorare salariu minim din 01.10.2023 – model gratuit, editabil … pentru angajatori (util) – CLICK AICI
💡 – Decizie colectivă majorare salariu minim angajați (cu anexă semnături) – MODEL (începând cu 01.10.2023) – CLICK AICI
💡 – HG nr. 900/2023 – salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, începând cu 01.10.2023, majorat la 3.300 de lei – CLICK AICI