AcasăNewsProcedura de înrolare în SPV a unei persoane fizice autorizate -...

Procedura de înrolare în SPV a unei persoane fizice autorizate – super util (2024)

Pentru contabilitate și salarizare recomandăm NextUp

Tehnologia a revoluționat modul de comunicare în mediul de afaceri. Nu mai reprezintă o noutate pentru nimeni faptul că începând cu luna martie a anului 2022, transmiterea documentelor de către companii către autoritățile fiscale se realizează exclusiv prin intermediul Spațiului Public Virtual (SPV).

Pentru un antreprenor la început de drum, poate însă reprezenta o noutate procedura privind aderarea în cadrul sistemului. Astfel, pentru ca drumul să nu ți se mai pară anevoios, vei regăsi în cele ce urmează pașii necesari de urmat din statutul de persoană fizică autorizată pentru obținerea dreptului de utilizare a acestei platforme informatice indispensabile în vederea comunicării cu Fiscul.

▶️ Ce reprezintă Spațiul Public Virtual?

Spațiul Public Virtual este o platformă de comunicare digitală cu Agenția Națională de Administrare Fiscală, sub forma unui serviciu gratuit cu disponibilitate nelimitată. Prin intermediul acestuia contribuabilii transmit și solicită o serie de documente, verifică situația fiscală, depun declarații, cereri, realizează programări precum și plăți online etc.

▶️ Căror categorii de entități le revine responsabilitatea înregistrării în SPV?

Nu există o delimitare privind anumite categorii de entități cărora le survine obligativitatea înregistrării în SPV. Toți contribuabilii, indiferent de forma juridică au această responsabilitate. Ba mai mult, cei care nu parcurg această etapă riscă să fie amendați sau să nu primească beneficii privitor la anumite facilități fiscale.

Dacă ești titularul unui PFA sau intenționezi demararea unei activități economice sub acest statut, este necesar să fii informat cu privire la obținerea dreptului de acces în Spațiul Public Virtual. Chiar dacă profesionistul contabil care se ocupă de gestiunea documentelor financiar-contabile ale afacerii tale utilizează acest sistem este esențial ca și tu, în calitate de titular, să ai activat contul SPV pentru a verifica statusul obligațiilor fiscale precum și cel al declarațiilor transmise.

▶️ Înrolarea PFA în cadrul Spațiului Public Virtual. Care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi?

Un prim aspect care trebuie menționat dacă ai pornit pe drumul înregistrării în SPV ca PFA, este legat de posibilitatea obținerii dreptului de utilizare. Acesta poate fi primit pe baza:

• Unui certificat de semnătură electronică digitală; sau
• Credențialelor de logare (nume de utilizator și parolă), fără a fi nevoie de certificatul de semnătură electronică.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA “Aboneare la blog – via e-mail”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI UNUL DE TELEGRAM CLICK AICI.

Accesarea SPV prin intermediul numelui de utilizator oferă posibilități limitate de utilizare a platformei, comparativ cu situația utilizării acestuia pe baza certificatului digital. Evident, obținerea unui certificat de semnătură digitală implică o serie de costuri legate de achiziționarea și utilizarea acestuia primite de la un furnizor calificat.

Înainte de înregistrarea efectivă a PFA-ului în SPV sunt necesare anumite clarificări. De exemplu, dacă deții un PFA neplătitor de TVA și fără salariați, vei recurge la crearea contului pe baza credențialelor de logare, prin numele de utilizator și parolă. În această situație vei avea nevoie de această platformă doar pentru depunerea declarației unice, cheltuiala cu achiziționarea unui certificat digital calificat nefiind necesară. Totuși, vei avea nevoie de acest certificat pentru transmiterea facturilor emise în sistemul RO e-factura, care începând cu 1 ianuarie 2024 reprezintă un alt aspect cu caracter obligatoriu în relațiile dintre parteneri, de tip B2B. Astfel, vom delimita procedura de înrolare în Spațiul Public Virtual al unei persoane fizice autorizate funcție de cele două modalități de înscriere menționate anterior, și anume pe bază de credențiale și, respectiv pe baza unui certificat digital calificat. Adiacent, noutățile legislative recente mai dau naștere la încă o formă de înrolare în SPV descrisă la finele materialului.

▶️ Înregistrarea în SPV pe baza credențialelor (nume de utilizator și parolă)

Dacă PFA-ul tău nu deține salariați și nu este înregistrat în scopuri de TVA și astfel nu este necesară depunerea declarațiilor pe CUI, este suficientă înscrierea în SPV cu CNP-ul personal al titularului. Deci, în această situație nu este necesară realizarea cheltuielii cu achiziționarea certificatului de semnătură electronică.

Iată mai jos 4 pași simpli pe care trebui să îi urmezi pentru înregistrare:

– #1 accesezi site-ul ANAF, secțiunea servicii online, subsecțiunea înregistrare utilizatori, Spațiul Public Virtual, înregistrare/înrolare persoane fizice/juridice și alte entități fără personalitate juridică în Spațiul Privat Virtual
– #2 selectezi opțiunea Persoane Fizice, Înregistrare cu parolă în nume propriu

– #3 completezi formularul de înscriere în SPV. Astfel, vei completa câmpurile libere cu toate datele personale de identificare. Pentru validarea formularului vei avea nevoie de aprobarea ANAF, acțiune care se poate realiza în 4 moduri concrete:

 Verificare număr document;
 Aprobare la ghișeu;
 Verificare număr înregistrare decizie;
 Identificare la distanță prin mijloace video.

Aprobarea la ghișeu presupune deplasarea la unul dintre cele mai apropiate sedii ANAF pentru identificarea titularului PFA-ului pe baza documentului de identificare și a numărului de Aprobarea la ghișeu presupune deplasarea la unul dintre cele mai apropiate sedii ANAF pentru identificarea titularului PFA-ului pe baza documentului de identificare și a numărului de înregistrare primit ca urmare a completării formularului de înscriere. Ulterior, inspectorul ANAF acordă accesul în SPV pe baza mail-ului de confirmare. Dacă optezi însă pentru aprobarea online, vei programa o întâlnire pe zoom cu unul dintre reprezentanții ANAF pentru identificarea electronică.

Ulterior aprobării, vei primi două mailuri care îți vor acorda posibilitatea utilizării Spațiului Public Virtual, în vederea depunerii declarației unice (D212). Iată mai jos interfața pentru accesarea SPV pe baza numelui de utilizator și al parolei. Conectarea se realizează prin intermediul site-ului ANAF, la secțiunea Autentificare utilizator. Vei primi un cod de autentificare pe adresa de e-mail iar apoi vei putea accesa contul tău de SPV.

În acest caz platforma SPV are următoarea interfață grafică:

Înregistrarea în SPV pe baza certificatului digital calificat

Procedura privind înregistrarea în Spațiul Public Virtual al unui PFA pe baza numelui de utilizator și parolă este relativ simplă. Lucrurile devin însă mai complicate dacă activitatea afacerii tale este mai complexă. Astfel, trecerea la statutul de plătitor de TVA și recrutarea personalului are implicații privitor la calcul, declararea și plata unor obligații fiscale specifice. Pentru depunerea acestor declarații este necesară procurarea certificatului de semnătură electronică. Modalitatea de obținere a acestuia prin intermediul furnizorilor acreditați este subiectul unei alte discuții. Așadar, care este procedura de înregistrare dacă deții deja un astfel de certificat calificat? Iată mai jos pașii:

– #1 accesezi site-ul ANAF, secțiunea servicii online, subsecțiunea înregistrare utilizatori, Spațiul Public Virtual, Înregistrare/Înrolare persoane fizice/juridice și alte entități fără personalitate juridică în Spațiul Privat Virtual
– #2 selectezi opțiunea Persoane Fizice, Înregistrare cu certificat digital

Se va deschide astfel formularul de înscriere care trebuie completat cu datele de identificare ale titularului PFA-ului. De data aceasta însă este solicitat documentul de confirmare obținut de la furnizorul certificatului de semnătură digitală. După completarea tuturor câmpurilor obligatorii și încărcarea documentului de confirmare, va trebui să introduci un cod primit pe adresa de e-mail introdusă. Ulterior, vei primi un sumar al informațiilor solicitate, urmând ca aprobarea utilizării contului SPV să fie realizată pe baza e-mailului de confirmare.

– #3 primești aprobarea pentru utilizarea contului de SPV pe baza certificatului digital. După primirea mesajului de confirmare, poți să te bucuri de toate funcționalitățile platformei.
– #4 te loghezi în cadrul sistemului pe baza certificatului digital.

În acest caz, platforma SPV are următoarea interfață grafică:

Astfel, pe baza înregistrării cu certificatul digital calificat de bucuri de o serie de alte funcționalități ale sistemului decât prin logarea cu ajutorul credențialelor.

De ce mai trebuie să ții cont când vine vorba de contul tău SPV?

Noutățile legislative ale anului 2024 în materie de obligativitate a utilizării sistemului RO e-factura între relațiile de tip B2B conferă o altă notă utilității SPV-ului. Care este impactul acestei modificări asupra afacerii tale? Ce presupune ea și care sunt pașii pentru a te conforma la normele legislative actuale ale RO e-facturii? Vei regăsi mai jos o sinteză a pașilor necesari de urmat:

– #1 Din statutul de PFA, pentru ralierea la această schimbare legislativă este necesar să te înregistrezi în SPV pe CUI. Pentru aceasta, trebuie să achiziționezi un token (certificat de semnătură electronică digitală). Poți sări peste acest pas, dacă ai obținut deja semnătura electronică
– #2 Pentru a te înregistra în SPV cu Codul de identificare al PFA-ului, accesezi site-ul ANAF, secțiunea servicii online, subsecțiunea înregistrare utilizatori, Spațiul Public Virtual, Înregistrare/Înrolare persoane fizice/juridice și alte entități fără personalitate juridică în Spațiul Privat Virtual
– #3 selectezi opțiunea Persoane Juridice, Înregistrare cu certificat digital (atenție! De data aceasta vei alege înregistrarea pentru persoane juridice)
– #4 Reiei procedura de înregistrare cu certificat digital (este similară celei de la Înregistrarea în SPV pe baza certificatului digital calificat) și completezi formularul de înscriere

Mai departe va fi afișat formularul de înscriere cu care deja te-ai familiarizat la secțiunile anterioare. De această dată însă remarcăm un aspect particular cu privire la completare. Pe lângă documentul de confirmare este solicitată anexarea unei arhive de documente.

După încărcarea documentelor specificate mai sus, vei primi un e-mail de confirmare urmat de posibilitatea accesării contului tău SPV. Interfața aplicației este similară celei de mai sus.

Astfel în toate cele 3 situații descrise mai sus Înregistrarea în SPV a unui PFA pe baza credențialelor, Înregistrarea în SPV a unui PFA pe baza unui certificat digital și Înregistrarea în SPV a unui PFA cu token (pe CUI) identifici 4 pași simpli pe care poți să îi parcurgi rapid și fără impedimente.

Referințe principale de informare – Site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, disponibil la adresa: https://www.anaf.ro/anaf, Viviana Popa, Înregistrarea PFA în SPV, Universul Fiscal, disponibil la adresa: https://universu lfiscal.ro/inregistrarea-unui-pfa-in-spv/.

Autor – Botar (Leba) Claudia Florina

🔍 ALTE RESURSE UTILE – DIN ULTIMA PERIOADA: 🔍

✅ – HAI SA AJUTAM! – Solicitare sprijin pentru Asociația Literata. Va mulțumim anticipat tuturor!click aici sau click aici (F 177)

– ▶️ Hotărârea Guvernului României nr. 598 din 06 iunie 2024 – pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată ▶️ – text integralMonitorul Oficial nr. 529 din 06 iunie 2024
– ⚠️ Legea nr. 126/2024 – noi infracțiuni de evaziune fiscală (nereținerea impozitelor și/sau contribuțiilor, evidențiere operațiuni fictive/nereale, folosirea cu rea-credință a RO e-Factura, etc.) – click aici
– ⚠️ HG nr. 451/2024 – modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal – click aici
– ✅ OUG nr. 43/2024 – modificari la RO e-TVA, la RO e-Case de marcat electronice, la RO e-Transport, etc. – click aici
– ⏰ OUG nr. 31/2024 – reglementare măsuri fiscal-bugetare și modificarea și completarea unor acte normative (întreprinderi legate/microîntreprinderi) ⏰ – CLICK AICI
– 💡 OUG nr. 30/2024 – modificari la Codul Fiscal si Legea nr. 296/2023 (extindere neaplicare sanctiuni RO e-Factura până la data de 31 mai 2024) 💡 – CLICK AICI
– ⚠️ NOU ⚠️ – Declarația privind situația de trezorerie la ONG-uri – modelul editabil pentru Anexa 1 si Anexa 2 (util)click aici
– 💡 Temenele legale de transmitere a facturii electronice în sistemul național RO e-Factura (nivel amenzi) – oficial ANAF – click aici
– ⏰ IMPORTANT (oficial) – răspuns ANAF cu privire la aplicare plafon casierii (pentru societățile cu mai multe puncte de lucru)click aici
– ✅ Reguli de circulație a numerarului începând cu data de 13.11.2023 – fișier util si pe înțelesul tuturor – click aici
– ⏰ DE INTERES – ANAF – clarificări privind salariul minim valabil pentru calculul contribuțiilor sociale datorate de persoanele fizice în anul 2023 , etc. – CLICK AICI
– ✅ FOARTE UTIL ✅ – Prezentare comparativă a modificărilor fiscale (Cod Fiscal, CPF, case marcat, disciplină financiară, e-Factura, conformare fiscală, etc.) – 17 fișiere utile (oficial) – click aici

– ⏰ UPDATE ⏰ – Declarația privind situația de trezorerie la ONG-uri – cine trebuie să o depună, cum se depune, care este termenul de depunere, cine semnează, etc.click aici
– ⚠️ ULTIMA ORA (oficial) – informații cu privire la majorarea salariul angajaților încadrați cu salariul minim, cu vechime de peste 24 de luni la aceeași societate – CLICK AICI
– 💡 Termenul de depunere a bilanțului la 31.12.2023 – se aplica tuturor entităților, indiferent de sistemul de impozitare aplicabil (oficial MF/ANAF) – CLICK AICI
– ⏰ Câte zile lucrătoare sunt în fiecare luna din anul 2024 (inclusiv detaliere pe ore lucrătoare) – INFO UTIL ANUAL – click aici
– ✅ Termen depunere bilanț la 31.12.2023 (situații financiare/raportări contabile) – în anul fiscal 2024 (info util) – CLICK AICI
– 💡 Temenele legale de transmitere a facturii electronice în sistemul național RO e-Factura (nivel amenzi) – oficial ANAF – click aici

– 📣 Dosarul inventarierii anuale a patrimoniului la data de 31.12.2023 – recapitularea resurselor gratuite, publicate de noi (necesare la dosar) – click aici
– ⏰ IMPORTANT (oficial) – răspuns ANAF cu privire la aplicare plafon casierii (pentru societățile cu mai multe puncte de lucru)click aici
– ✅ Reguli de circulație a numerarului începând cu data de 13.11.2023 – fișier util si pe înțelesul tuturor – click aici
– ⏰ DE INTERES – ANAF – clarificări privind salariul minim valabil pentru calculul contribuțiilor sociale datorate de persoanele fizice în anul 2023 , etc. – CLICK AICI
– ✅ FOARTE UTIL ✅ – Prezentare comparativă a modificărilor fiscale (Cod Fiscal, CPF, case marcat, disciplină financiară, e-Factura, conformare fiscală, etc.) – 17 fișiere utile (oficial) – click aici

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE “SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM! ⚠️ CONTABILI PE FACEBOOK ⚠️ – CLICK AICI

💡 – Sărbători legale începând cu 01.01.2024 – sau zilele libere în care legal nu se lucrează (info util, conform legislație în vigoare, actualizat) – click aici
💡 – Stabilirea salariului de bază minim brut sub nivelul celui prevăzut de HG nr. 900/2023 (3.300 lei) – nivelul contravențiilor (sancțiunilor) – CLICK AICI
💡 – Care este termenul transmitere în Revisal a modificărilor la noul salariul minim de 3.300 lei … 20 de zile lucrătoare (calculate începând cu 01.10.2023) – CLICK AICI
💡 – Ce întocmim pentru aliniere la noul salariu minim din 01.10.2023 (3.300 lei) – “Decizie colectivă de mărire a salariilor” sau „Act adițional” ? – CLICK AICI
💡 – Act Adițional majorare salariu minim din 01.10.2023 – model gratuit, editabil … pentru angajatori (util) – CLICK AICI
💡 – Decizie colectivă majorare salariu minim angajați (cu anexă semnături) – MODEL (începând cu 01.10.2023) – CLICK AICI
💡 – HG nr. 900/2023 – salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, începând cu 01.10.2023, majorat la 3.300 de lei – CLICK AICI

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
" Pentru contabilitate și salarizare - recomandăm NextUp " Tehnologia a revoluționat modul de comunicare în mediul de afaceri. Nu mai reprezintă o noutate pentru nimeni faptul că începând cu luna martie a anului 2022, transmiterea documentelor de către companii către autoritățile fiscale...Procedura de înrolare în SPV a unei persoane fizice autorizate - super util (2024)
error: Conținutul este protejat !!