Episoadele din seria minighidului aplicabilității unui soft de tip ERP dețin, cu prioritate, rol de călăuzitor în drumul spre înțelegerea mecanismelor principale de funcționare a unei astfel de aplicații. Acestea, te invită să pășești în lumea aplicațiilor integrate, inteligente care pot să transforme substanțial maniera de lucru a proceselor companiei. Ținând cont de faptul că în procesul de conformare a afacerii la digitalizare nu există scuze, este necesar să îți mobilizezi toate resursele pentru a te asigura asupra adoptării celor mai adecvate decizii privind implementarea soluțiilor inteligente.
Materialele anterioare au reprezentat pași esențiali pentru introducerea în maniera de funcționare a softului NextUP ERP. Episodul de intro – DETALII AICI – a pus în lumină toate rațiunile pentru a migra către adoptarea softului NextUP ERP. Cea mai importantă caracteristică a acestuia este de departe redată de capacitatea de satisfacere a cerințelor informaționale funcție de rolul deținut de tine în lumea de afaceri. Acest aspect se traduce în termeni de performanță și profesionalism. Episodul 1 – DETALII AICI – a subliniat maniera de configurare a unei societăți în cadrul softului prin oglindirea tuturor aspectelor legate de parametrizarea entității Smart Solution SRL, utilizată cu titlu de exemplu pe întreg parcursul exemplificărilor. Al doilea episod – DETALII AICI – a marcat operațiunea de import a diverselor categorii de date în cadrul softului analizat. Am reflectat astfel, maniera de realizare a operațiunii de import de date prin prisma diverselor paliere la care aceasta se realizează.
În acest episod, ne vom opri asupra operațiunii inverse a importului de date, și anume exportul datelor.
▶️ La ce se referă exportul de date?
Exportul face trimitere la expedierea datelor într-o anumită formă astfel încât acestea să poată fi citite prin intermediul altor aplicații sau să poată fi utilizate în alte scopuri în afara celor legate de softul din cadrul cărora acestea se exportă.
▶️ Care sunt principalele aspecte corelate la exportul de date raportat la aplicația NextUP ?
Exportul la nivelul aplicației poate fi concretizat în transferul de date între modulele principale ale aplicației. Putem vorbi și de exportul listei societăților configurate, exportul adeverinței de concediu medical, exportul adeverinței pentru stagiul de cotizare, export adeverință creștere și îngrijire copil, export adeverință persoană în întreținere etc.
Referitor la funcționalitatea de Export a datelor, vom realiza această operațiune corelat la facturile introduse în cadrul sistemului. Astfel în cadrul meniului Culegere Date, Facturi, vizualizăm lista cu toate documentele introduse pentru o anumită perioadă de referință. Selectăm opțiunea export, alegem varianta unei foi de calcul excel în care dorim transferarea datelor și generăm exportul.
Fișierul astfel exportat cuprinde datele privitoare la facturile înregistrate în cadrul aplicației. Un extras al acestuia poate fi vizualizat mai jos:
De asemenea, putem recurge și la exportarea salariaților din cadrul aplicației. Astfel, accesăm meniul Nomenclatoare, Persoane, Angajați în cadrul căruia vom vizualiza lista salariaților entității introduse.
Această listă poate fi exportată complet în varianta unei foi de calcul, precum poate fi vizualizat mai jos.
Fișierul cu datele exportate îmbracă următoarea formă:
Opțiunile de export ale NextUP ERP sunt identificate și pe latura modulului de Salarii. Accesarea modului de Salarii se realizează în varianta cloud, accesând meniul Salarii Cloud.
Din cadrul acestui modul sunt permise o serie de operațiuni de export. Exportul se poate realiza la nivelul următoarele aspecte: exportul salariaților, exportul contractelor, exportul personalizat al pontajelor (puncte de lucru, centre de cost, echipă, departament), exportul statelor de plată în format personalizat, exportul diverselor rapoarte.
Cu titlu exemplificativ, exportul contractelor este ilustrat mai jos.
Astfel remarcăm faptul că acesta poate fi personalizat, funcție de: data de început, data de sfârșit, salariații pe care dorim să îi exportăm, model contracte, norma de lucru, departamente, echipa, centrele de cost, puncte de lucru etc.
La nivelul statelor de plată, există o serie de operațiuni de export a datelor, și anume: export centralizator, export stat de plată pdf, export stat de plată pdf pe departamente, export salariați zile libere, export salariați persoane suspendate, export stat de plată excel etc.
Privitor la opțiunea de export a Salariaților, selectând buton export, vom vizualiza fișierul denumit Salariați_luna_an care cuprinde datele extrase din foaia de lucru Salariați din cadrul aplicației Salarii Cloud.
Cu referire la exportul datelor de personal, se poate realiza acest aspect pe direcția: export adeverință de venit, export adeverință de colaborare, adeverință carantină, adeverință de vechime, adeverință de lichidare, adeverință CIC, adeverință de stagiu, notă de lichidare, decizie de încetare etc. Dacă alegem, de exemplu, varianta de export a adeverinței de venit, aceasta returnează următoarele rezultate:
Există posibilitatea de export a adeverinței pentru toți angajații sau nominal, pentru fiecare angajat în parte. De asemenea, există posibilitatea exportului pontajului (care este calculat automat de către aplicație), în varianta pdf și excel (condică sau pontaj), asemenea exemplului de mai jos.
Statul de plată exportat poate fi vizualizat în cele ce urmează:
O particularitate a softului NextUP salarii este redată de maniera eficientă de prezentare a informațiilor în cadrul documentelor exportate. Astfel, dacă ne raportăm la statul de salarii, putem să vizualizăm și sinteze ale contribuțiilor, rețineri de la salariați, obligațiile angajatorului etc., aspect care contribuie la claritatea situațională cu privire la un aspect complex precum este cel legat de calculul obligațiilor salariale.
Legat de exportul notelor contabile din cadrul NextUP Salarii, se stabilesc parametrii exportului legat de numărul notei precum și data notei contabile și data scadenței precum și aspecte legate de semnături. Fișierul arată astfel:
Privitor la raportul de personal, acesta poate fi exportat ținând cont de punctele de lucru, centrele de cost, departamente etc. Un astfel de raport poate fi generat în excel și cuprinde date cu privire la numele și prenumele angajaților, datele de identificare ale acestora, luna exportului, funcția, orele lucrate, model contract, sporuri, salariul, norma de lucru, condiții de muncă, funcția de bază etc.
Pot fi de asemenea exportate o serie de date sub formă de rapoarte, precum: rapoarte venituri salariale și contribuții, rapoarte ore lucrate, rapoarte tichete. În aceeași manieră, pot fi exportate o serie de centralizatoare organizate funcție de anumite criterii: centralizator pe sexe, centralizator pe nivel de studii.
Un ultim aspect raportat la partea de export este relaționat la declarația D112 din cadrul NextUP Salarii. Astfel, aplicația ne ajută în exportul declarației D112 pe baza informațiilor prelucrate în cadrul softului. Declarația este exportată sub format xml sau pdf.
Așadar, materialul de mai sus are rolul de călăuzitor în ceea ce privește operațiunea de export de date raportat la o serie de informații in cadrul softului NextUP. Sesizăm astfel completitudinea și complexitatea gamei de informații care pot fi exportate din cadrul acesteia.
Referințe principale de informare
Soft NextUp ERP, versiunea 8.74.0.0.
Soft NextUP Salarii Cloud.