Prima parte a episodului 4 (publicat anterior – link) care are în centru conturarea minighidului de funcționalitate a aplicației NextUP Salarii Cloud a punctat, sub manieră complexă, aspectele legate de configurarea datelor societății a cărei evidență a gestiunii personalului este reflectată prin intermediul softului, adăugarea salariaților precum și a contractelor de muncă aferente acestora, generarea diverselor rapoarte cu privire la principalele caracteristici ale salariaților, generarea statului de plată etc.
Cea de-a doua parte a episodului 4 continuă să pună sub lumină aspecte legate de posibilitatea filtrării informațiilor legate de gestiunea resuselor umane, configurarea fișei individuale, configurarea fluturașului de salariu, generarea notelor contabile, întocmirea diverselor rapoarte care să cuprindă punctual detalii legate de diverși parametrii ai resurselor umane, finalul materialului fiind marcat de generarea declarației D112 Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate conform Ordinului comun nr. 6330/1587/1630/3121 al ANAF/CNPP/CNASS/ANOFM.
Continuăm seria cu un element important de diferențialitate care este reprezentat de posibilitatea filtrării informațiilor afișate în cadrul statului de plată. Se poate realiza astfel filtrarea datelor funcție de puncte de lucru, centre de cost, echipe, departament, model contract, mod plată, etc. Un aspect de interes pentru factorii decizionali și utilizatorii aplicației.
Un alt aspect de interes este reprezentat de posibilitatea generării unei fișe individuale care să cuprindă o serie de date legate de: salariul de bază al angajatului, zilele de concediu de odihnă, salariul realizat, concediile medicale, ore suplimentare, venit brut realizat, șomaj, CASS, deducere personală, rețineri nete, avans etc. Toate acestea se realizează din meniul Configurare fișă individuală.
Odată configurată, aceasta este exportată pentru angajatul dorit.
Fluturașii de salariu pot fi configurați din cadrul secțiunii Configurare fluturași. Secțiunea Adaugă cuprinde toate datele care vor fi ilustrate prin intermediul fluturașului de salariu, și anume: salariul de bază, sumă bază neimpozabilă, norma de lucru, ore lucrate în condiții normale, zile lucrate, valoare zile lucrate, număr de ore suplimentare, valoare ore suplimentare, valoare concediu de odihnă, valoare concediu medical, număr tichete de masă, valoare tichete de masă, suma în lună neimpozabilă, deducere de bază, valoare venituri salariale, inclusiv sporurile nepermanente, venit brut real cu alte sume, total sporuri, alte drepturi etc.
Exportul fluturașilor de salarii pentru angajații companiei se poate realiza în forma unui pdf standard ori pdf configurat. De asemenea, aceștia pot fi transmiși angajaților prin intermediul adresei de e-mail.
Posibilitatea de trimitere a fluturașului prin intermediul e-mailului apare în cazul salariaților pentru care am introdus în datele personale adresa de e-mail. Astfel, este afișată automat lista cu acești salariați.
În cadrul secțiunii State de plată, Tranzacții, putem genera raportul privind plățile realizate către persoanele angajate ale entității.
Notele contabile aferente salariilor pot fi vizualizate în cadrul secțiunii Note contabile.
Din cadrul secțiunii Rapoarte, pot fi exportate o serie de situații care reflectă aspecte legate de orele lucrate, personal, tichete, casa de sănătate. Acestea sunt exportate în format excel.
Raportul de personal cuprinde aspecte legate de datele de identificare ale angajaților, funcția deținută în cadrul entității, salariul tarifar, modelul și numărul de contract precum și tipul acestuia, data contractului alături de data începerii activității în cadrul companiei, funcția de bază, norma de lucru, condiții de lucru, persoane în întreținere etc. Iată mai jos un extras din cadrul acestui raport:
Raportul cu privire la orele lucrate ilustrează o serie de aspecte complexe legate de orele lucrate, valoarea orelor lucrate, ore concediu de odihnă, valoare ore concediu de odihnă, ore concediu medical, valoare ore concediu medical, ore concediu fără plată, ore weekend, ore de noapte etc. Iată mai jos un extras din cadrul acestui raport:
Raportul privind veniturile salariale include date legate de datele de identificare ale salariaților, contribuțiile sociale datorate, avans, rest de plată, deducere de bază, deducere suplimentară, rețineri etc. Un extras din cadrul acestui raport poate fi vizualizat mai jos:
Din secțiunea Centralizatoare pot fi generate două situații, și anume: centralizatorul pe sexe și funcție de nivelul de studii. Centralizatorul pe sexe surprinde aspecte legate de datele de identificare ale salariaților, număr mediu de salariați, număr mediu de salariați cu normă întreagă, număr mediu de salariați cu normă parțială, număr mediu de salariați fără studii, număr mediu de salariații cu studii medii, număr mediu de salariați fără studii universitare, număr mediu de salariați cu studii postuniversitare, număr total ore lucrate, etc.
Un ultim raport care poate fi evidențiat este reflectat de centralizatorul pe nivelul de studii. Acesta cuprinde date legate de nivelul de studii, numărul mediu de salariați, numărul mediu de salariați cu normă întreagă, număr mediu de salariați cu normă parțială, numărul total de ore lucrate funcție de tipul activității efectuate etc.
Ultimul aspect despre care vom discuta, pentru a contura imaginea completă a operațiunilor efectuate în cadrul softului de gestiune a salariaților face referire la posibilitatea generării D112-Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate. Aceasta poate fi generată din secțiunea D112. Pașii pe care trebuie să îi parcurgem sunt:
1. Descărcarea documentului în format pdf;
2. Exportul datelor în format xml;
3. Accesarea fișierului pdf descărcat anterior și importul datelor din cadrul fișierului xml.
Astfel, după deschiderea fișierului în format pdf, accesăm Meniu, Opțiuni pentru formulare, Import data.
Alegem apoi fișierul xml descărcat anterior.
Declarația D112 este astfel completată automat pe baza datelor generate de către NextUp Salarii. Iată mai jos un extras al acesteia.
Cele două materiale pe tema gestiunii resurselor umane în sistem informatizat având la bază softul NextUP reflectă capacitatea aplicației de a genera situații complexe acoperind nevoi de informare avansate ale utilizatorilor cu privire la forța de muncă și fluxul de personal. La finalul celor două părți este bine să reții faptul că această aplicație poate genera plusvaloare reală asupra afacerii condusă de tine pe baza următoarelor atribute principale:
Funcționează exclusiv prin intermediul internetului (accesul în cadrul acesteia este neîngrădit de limite spațiale ori temporale);
Interfața este intuitivă, ușor de gestionat și foarte prietenoasă cu utilizatorul;
Pot fi generate o serie de situații și rapoarte care să contribuie real la facilitarea deciziilor adoptate de către manageri;
Sunt generate date exacte, calcule precise pe baza normelor în vigoare cu privire la fiscalitatea salarială;
Este posibilă generarea declarației D112 dintr-un singur click;
Este posibilă utilizarea variantei demo a programului timp de 7 zile.
Astfel, cele două părți ale episodului 4 pun un fundament solid cu privire la decizia imediată de adoptare a softului NextUP Salarii Cloud în cadrul proceselor organizaționale. O decizie care nu suportă amânare și care poate propulsa afacerea deținută de tine spre culmile optimizării digitale.
Referință principală de informare – NextUP Salarii Cloud, accesat prin intermediul Softului NextUp ERP, versiunea 8.74.0.0.