AcasăCodul munciiNEWS - documentele și procedurile pentru facilitarea integrării persoanelor cu dizabilități, prevăzute...

NEWS – documentele și procedurile pentru facilitarea integrării persoanelor cu dizabilități, prevăzute prin OUG nr. 127/2024 (oficial)

Pentru contabilitate și salarizare recomandăm NextUp

Potrivit ANOFM – documentele și procedurile pentru facilitarea integrării persoanelor cu dizabilități, prevăzute prin 𝐎𝐔𝐆 𝐧𝐫.𝟏𝟐𝟕/𝟐𝟎𝟐𝟒 privind unele măsuri în domeniul social, au fost publicate în Monitorul Oficial.

Au fost aprobate și publicate procedurile, inclusiv formatul documentelor și obligațiile specifice ale angajatorilor, ONG-urilor și autorităților, pentru facilitarea integrării persoanelor cu dizabilități pe piața muncii.
𝐎𝐫𝐝𝐢𝐧𝐮𝐥 𝐧𝐫. 𝟐𝟖/𝟏𝟏 din 𝟐𝟎𝟐𝟓, emis de președintele Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități (ANPDPD) și de președintele Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), care reglementează aplicarea prevederilor art. 78 alin. (2²)-(2⁴) din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu dizabilități, a fost publicat Monitorul Oficial nr.68 din 28.01.2025.

Potrivit prevederilor legale, entitățile publice și private care au cel puțin 50 de angajați sunt obligate să angajeze persoane cu dizabilități într-un procent de cel puțin 4% din numărul total de angajați. Pentru respectarea acestei obligații, angajatorii trebuie să transmită, printr-o cerere scrisă, o solicitare de sprijin către cel puțin trei organizații nonguvernamentale, care potrivit statutului acestora, prestează servicii în folosul persoanelor cu dizabilități.

Cererea trebuie transmisă organizațiilor nonguvernamentale în termen de 10 zile de la data la care angajatorii devin obligați, conform legislației, să angajeze persoane cu dizabilități. Modelul cererii este prevăzut în 𝐀𝐧𝐞𝐱𝐚 𝐧𝐫. 𝟏 𝐚 𝐎𝐫𝐝𝐢𝐧𝐮𝐥𝐮𝐢 nr. 𝟐𝟖/𝟏𝟏 din 𝟐𝟎𝟐𝟓 – click aici.

La rândul lor, organizațiile nonguvernamentale sunt obligate să informeze persoanele cu dizabilități cu privire la oportunitățile de angajare, calificările sau competențele necesare ocupării posturilor vacante, condițiile de angajare, datele de contact ale angajatorilor și ale agenției pentru ocuparea forței de muncă din raza teritorială în care se află sediul angajatorilor.

După primirea răspunsului de la organizațiile nonguvernamentale, angajatorii vor stabili procedura de încadrare în muncă a persoanelor cu dizabilități în măsura în care acestea dețin calificările sau competențele necesare ocupării posturilor vacante.

Totodată, în vederea comunicării posturilor vacante destinate persoanelor cu dizabilități, angajatorii sunt obligați să transmită la ANPDPD și la agențiile pentru ocuparea forței de muncă din raza teritorială în care se află sediul social cererea scrisă, precum și dovada transmiterii acesteia către organizaţiile nonguvernamentale.

Ordinul mai prevede ca angajatorii să transmită anual, până la 31 ianuarie pentru anul anterior, o situație centralizată a funcţiilor ocupate de persoanele cu dizabilităţi angajate şi un inventar al competenţelor solicitate la angajare. Modelul acestei raportări este prevăzut în 𝐀𝐧𝐞𝐱𝐚 𝐧𝐫. 𝟐 𝐚 𝐎𝐫𝐝𝐢𝐧𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐧𝐫. 𝟐𝟖/𝟏𝟏 din 𝟐𝟎𝟐𝟓 – click aici.

Link-uri utile:

– pentru Registrul Național ONG – LINK, gestionat de Ministerul Justiției,
– pentru Registrul național al furnizorilor de servicii de ocupare (activi), acreditați de ANOFM – LINK,
– textul complet al Ordinului nr. 28/11 din 2025 – TEXT ORDIN.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneare la blog – via e-mail”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI UNUL DE TELEGRAM CLICK AICI.

Sursa – ANOFM

🔍 ALTE RESURSE UTILE – DIN ULTIMA PERIOADA: 🔍

✅HAI SA AJUTAM! – Solicitare sprijin pentru Asociația Literata. Va mulțumim anticipat tuturor!click aici sau click aici (F 177)

▶️Bilanț contabil anual la 31.12.2024 – ANAF a publicat PDF-ul inteligent necesar pentru generarea formularelor în 2025 (NOU) – CLICK AICI
💡Termen depunere bilanț la 31.12.2024 (situații financiare/raportări contabile) – în anul fiscal 2025 (info util) – click aici

⏰ – ANAF (tabel comparativ) – modificări aduse Legii Contabilitaţii nr. 82/1991 de OUG nr. 138/2024 – CLICK AICI
▶️ – OUG nr. 138/2024 – info oficial despre diversele modificări fiscale ce vor aparea din 01.01.2025 (e-Transport, e-TVA, e-Factura, contabilitate, etc.) – CLICK AICI
💡- Modificări contabile din 01.01.2025 – detalii din proiectul oficial de OUG al Ministerului Finantelor (balanţa de verificare lunară, termene/semnare situații financiare anuale, etc.) CLICK AICI
⏰ – Modificări CF, CPF, accize, noutăți stimulente financiare salariați ANAF – care sunt modificările aduse de OUG nr. 132/2024 (oficial) – click aici
💡 Modificări aduse de OMF nr. 6438/2024, asupra OMF nr. 5521/2024 pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligaţii bugetare, modificat prin OMF nr. 6410/2024 – click aici
💡 NEWS (oficial ANAF) – incepând cu data de 01.01.2025 și contribuabilii mici vor transmite fișierul standard de control fiscal prin depunerea Declarației informative D 406 (SAF-T) click aici
⏰ – OUG nr. 129/2024 – noile modificări la ANAF e-Transport (text integral) – click aici
⏰ – HG nr. 1393/2024 – noi modificari la normele metodologice de aplicare a Codului Fiscal (profit, micro, etc.) – click aici
⏰ – OUG nr. 128/2024 – noi modificari la Codul Fiscal (impozit venit si contrib. soc. obligatorii, masuri digitalizare, etc.) – CLICK AICI
⏰ UTIL – Broșură privind Decontul precompletat RO e-TVA – destinat persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA – click aici
✅ NOU – ANAF – ghid explicativ cu privire la prevederile/scopul Directivei 2011/16/UE privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal (”DAC 7”) – click aici
💡 Sărbători legale începând cu 01.01.2024 – sau zilele libere în care legal nu se lucrează (info util, conform legislație în vigoare, actualizat) – click aici
💡 Temenele legale de transmitere a facturii electronice în sistemul național RO e-Factura (nivel amenzi) – oficial ANAF – click aici
⏰ IMPORTANT (oficial) – răspuns ANAF cu privire la aplicare plafon casierii (pentru societățile cu mai multe puncte de lucru)click aici
✅ Reguli de circulație a numerarului începând cu data de 13.11.2023 – fișier util si pe înțelesul tuturor – click aici
⏰ Câte zile lucrătoare sunt în fiecare luna din anul 2024 (inclusiv detaliere pe ore lucrătoare) – INFO UTIL ANUAL – click aici
💡 Temenele legale de transmitere a facturii electronice în sistemul național RO e-Factura (nivel amenzi) – oficial ANAF – click aici

✅ ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM! ⚠️ CONTABILI PE FACEBOOK ⚠️CLICK AICI

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.
Very Good
    

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
" Pentru contabilitate și salarizare - recomandăm NextUp " Potrivit ANOFM - documentele și procedurile pentru facilitarea integrării persoanelor cu dizabilități, prevăzute prin 𝐎𝐔𝐆 𝐧𝐫.𝟏𝟐𝟕/𝟐𝟎𝟐𝟒 privind unele măsuri în domeniul social, au fost publicate în Monitorul Oficial. Au fost aprobate și publicate procedurile, inclusiv...NEWS - documentele și procedurile pentru facilitarea integrării persoanelor cu dizabilități, prevăzute prin OUG nr. 127/2024 (oficial)
error: Conținutul este protejat !!