„ Pentru contabilitate și salarizare – recomandăm NextUp ”
Guvernul a aprobat azi, la propunerea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, noul sistem online REGES-ONLINE pentru evidența salariaților. Acesta simplifică procedura de acces a angajatorilor și salariaților în sistem, reduce birocrația, eficientizează resursele și permite actualizarea mai rapidă a datelor aferente raportului de muncă.
NEWS –
HG nr. 295/2025
– privind Registrul general de evidență a salariaților – REGES-ONLINE (text integral) – click aici
Noul sistem permite salariaților să verifice dacă toate condițiile negociate cu angajatorul, cum ar fi salariul sau programul, se regăsesc în contractul individual de muncă. De asemenea, angajații pot opta să primească notificări online atunci când angajatorul transmite noi înregistrări în sistem cu privire la raportul de muncă.
“Astăzi facem un pas major în digitalizarea gestionării relațiilor de muncă în România. Înregistrarea elementelor contractului de muncă va fi complet digitalizată, printr-un sistem informatic nou, ce va permite accesul online la datele actualizate privind relația de muncă și face acest proces mai simplu și mai eficient. REGES-ONLINE va înlocui vechiul sistem, care era depășit raportat la volumul de informații aferente relației de muncă, complexitatea acestora și evoluția tehnologiei.”, a declarat ministrul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, Simona Bucura-Oprescu.
REGES-ONLINE aduce beneficii majore pentru angajatori, angajați și autorități:
– Digitalizare completă, fără să mai fie nevoie de alte programe instalate pe calculator. Noul sistem permite gestionarea datelor angajaților direct printr-un portal web securizat;
– Acces online în timp real pentru angajatori, salariați și autorități;
– Interoperabilitate cu alte baze de date naționale;
– Obligația angajatorilor de a înregistra toate elementele contractelor individuale de muncă în timp real;
– Acces direct pentru salariați la datele proprii, inclusiv posibilitatea de verificare în timp real a înregistrării corecte a elementelor contractului individual de muncă, cum ar fi durata timpului de muncă și salariul, și descărcarea unui extras pentru dovedirea vechimii în muncă;
– Notificarea în aplicație sau prin e-mail a salariaților la orice înregistrare pe care o transmite angajatorul cu privire la raportul de muncă;
– Eliminarea birocrației și a deplasărilor la inspectoratele teritoriale de muncă pentru informații;
– Securitate cibernetică sporită și protecție avansată a datelor.
-Angajatorii vor avea la dispoziție 6 luni pentru a face tranziția de la Revisal la REGES-ONLINE, procedura de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din registru urmând să fie stabilită prin ordin al ministrului muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a hotărârii de guvern, iar HG nr. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților să fie abrogată după expirarea perioadei de tranziție.
REGES-ONLINE este finanțat din fondurile Planului Național de Redresare și Reziliență, în cadrul proiectului ”REFORMA EVIDENȚEI ȘI MONITORIZĂRII RELAȚIILOR DE MUNCĂ – Componenta 7. Transformarea digitală, investiția 6. Digitalizarea în domeniul muncii și protecției sociale”.
NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOK – CLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Abonare la blog – via e-mail”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOK – CLICK AICI, DAR SI UNUL DE TELEGRAM – CLICK AICI.
ALTE RESURSE UTILE – DIN ULTIMA PERIOADA:
– HAI SA AJUTAM! – Solicitare sprijin pentru Asociația Literata. Va mulțumim anticipat tuturor! – click aici sau click aici (F 177)
– ONRC – informare privind termenul de actualizare a obiectului de activitate în registrul comerțului, conform CAEN Rev.3 – a href=”https://www.cabinetexpert.ro/2025-03-26/onrc-informare-privind-termenul-de-actualizare-a-obiectului-de-activitate-in-registrul-comertului-conform-caen-rev-3.html”>click aici
INFO
– Mai poți să creditezi firma ca asociat/administrator, având în vedere restricțiile de pe casierie ? – info rapid si model contract creditare firmă – click aici
INFO
– Firma poate credita/împrumuta un asociat/administrator – baza legală, model contract de împrumut, monografie contabilă – click aici
– OPANAF nr. 382/2025 – o nouă obligație LUNARĂ pentru activitățile de transport alternativ (Uber, Bolt, etc.) – Declarația informativă 397 – CLICK AICI
– ATENTIE – Precizări ANAF – referitoare la impozitarea ”sumelor date între rude” – click aici
– RESURSE UMANE / CODUL MUNCII – ULTIMELE NOUTATI – CLICK AICI
– TOTUL DESPRE BILANTUL LA 31.12.2024 – CLICK AICI
- NOUTATILE LEGISLATIVE (LA ZI) – CLICK AICI
– SECTIUNE MODIFICARI IN DOMENIUL TVA – click aici
– CUM STAI LA CURENT CU NOUTATILE FINANCIAR-CONTABILE – CLICK AICI
ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE
– click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM!
CONTABILI PE FACEBOOK
– CLICK AICI