1. Beneficiari : Angajatorii care incadreaza pe o perioada nedeterminata absolventi ai unor institutii de invatamant. Prin absolvent se intelege persoana care a obtinut o diploma sau un certificat de studii in conditiile legii, intr-una din institutiile de invatamant gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat sau particular, autorizat sau acreditat in conditiile legii. Absolventii pot fi incadrati o singura data pentru fiecare forma de invatamant, in termen de 12 luni de la data absolvirii studiilor.
2. Subventia : Este o suma lunara acordata pentru fiecare absolvent incadrat iar aceasta suma se acorda pe o perioada de 12 luni, dupa cum urmeaza:
– un salariu de baza minim brut pe tara in vigoare la data incadrarii pentru absolventii ciclului inferior al liceului sau al scolilor de arte si meserii
– 1,2 salarii de baza minime brute pe tara pentru absolventii de invatamant secundar superior sau invatamant postliceal
– 1,5 salarii de baza minime brute pe tara pentru absolventii de invatamant superior In cazul in care sunt incadrati absolventi din randul persoanelor cu handicap, angajatorii primesc pentru fiecare angajat, pe o perioada de 18 luni, sumele prevazute mai sus, diferentiat pe studii. Subventia se acorda incepand cu data incheierii conventiei .
Angajatorii sunt scutiti pe aceeasi perioada de 12 luni, de plata contributiei datorate la bugetul asigurarilor pentru somaj, aferenta absolventilor incadrati.
Conventia cu AJOFM se incheie dupa ce au fost incadrati in munca absolventii. Incadrarea in munca pe perioada nedeterminata a absolventilor se face numai pe posturi vacante. Suma lunara se acorda angajatorilor proportional cu timpul efectiv lucrat de absolventi in luna respectiva. Pentru perioadele in care raporturile de munca sau de serviciu sunt suspendate, subventia nu se acorda.
3. Acte necesare pentru acordarea subventiei:
– copie dupa contractul de munca vizat la ITM (daca este cazul)
– diploma de studii in original si copie sau adeverinta in original
– buletinul de identitate original si copie
– formularul tip de conventie – Anexa 5– complectat in 3 exemplare
– formularul tip – Anexa la conventie – complectat in 3 exemplare
– declaratie a angajatorului (declaratie conform Normelor metodologice)
– declaratie pe propria raspundere a absolventului ca la data absolvirii studiilor nu avea raporturi de munca sau de serviciu
– certificatul eliberat de Comisia de expertiza medicala a persoanelor cu handicap (necesar doar pentru incadrarea absolventilor cu handicap)
– dosar cu sina
4. Obligatiile beneficiarilor de subventii :
– angajatorii care incadreaza pe durata nedeterminata absolventi au obligatia sa mentina raporturile de munca sau de serviciu ale acestora cel putin 3 ani de la data incadrarii in munca a absolventilor.
– angajatorii vor depune lunar pana in data de 25 a fiecarei luni, la AJOFM Gorj, odata cu declaratia lunara privind obligatiile de plata catre bugetul asigurarilor de somaj , un tabel nominal intocmit conform modelului prevazut in anexa 6 in Normele Metodologice de aplicare a Legii 76/2002, impreuna cu o copie dupa statele de plata si foaia lunara de prezenta.
– angajatorii care inceteaza din motive imputabile lor raporturile de munca sau de serviciu ale absolventilor, anterior termenului de 3 ani prevazut in art. 83 din Legea76/2002, sunt obligati sa restituie, in totalitate catre AJOFM Gorj sumele incasate pentru fiecare absolvent, plus dobanzile aferente.
[…] Facilitati pentru angajatori in cazul incadrarii in munca a absolventilor institutiilor de invataman… Tue Sep 07, 2010 8:56 am 1. Beneficiari : Angajatorii care incadreaza pe o perioada nedeterminata absolventi ai unor institutii de invatamant. Prin absolvent se intelege persoana care a obtinut o diploma sau un certificat de studii in conditiile legii, intr-una din institutiile de invatamant gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat sau particular, autorizat sau acreditat in conditiile […] […]
Bine-ati revenit!
@anova – multumim. da de stire mai departe daca poti.
[…] – copie dupa contractul de munca vizat la ITM (daca este cazul) – carnetul de munca in original si copie integrala – buletinul de identitate original si copie; copia buletinului de identitate va fi vizata “pentru conformitate cu originalul” de catre persoana care preia conventia – formularul tip de conventie – Anexa 8 – complectat – formularul tip – tabel anexa la conventie, cu persoanele incadrate – declararie a angajatorului, pe proprie raspundere din care sa rezulte ca in ultimii 2 ani nu au mai fost raporturi de munca sau de serviciu cu persoanele incadrate – copia dupa dispozitia de repartizare eliberata de catre AJOFM – dosar cu sina Facilitati pentru angajatori in cazul incadrarii in munca a absolventilor institutiilor de invatamant – click aici […]
Un absolvent de master poate fi considerat „ABSOLVENT” in sensul incheierii unei conventii?
In cazul in care studentul pleaca/ isi da demisia de la firma in termen mai mic de 3 ani ce se intampla? angajatorul trebuie sa plateasca ceva? dar angajatul?