Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (A.N.A.F.) informează că, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr.1397/2010 – text integral – contribuabilii persoane fizice şi juridice care au calitatea de angajator sau entităţi asimilate angajatorului, începând cu data de 1 iulie 2011, vor completa şi depune formularul 112 – “Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”, numai prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-România, nemaifiind acceptat formatul hârtie.
ATENŢIE: Pentru depunerea declaraţiei prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, angajatorii trebuie să deţină un certificat calificat, eliberat în condiţiile Legii nr.455/2001 privind semnătura electronică sau să împuternicească persoane care deţin acest certificat.
Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica si depunerea formularului 150 – click aici
Detalii privind obţinerea certificatelor calificate se găsesc pe site-ul ANAF, modulul “Declaraţii electronice”. Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate se completează/ validează cu ajutorul programelor de asistenţă puse la dispoziţia contribuabililor gratuit de unităţile fiscale sau descărcate de pe site-ul ANAF, la adresa www.anaf.ro, sau de aici – link aplicatie.
Obţinerea certificatului calificat este în avatajul companiilor, deoarece dă posibilitatea depunerii electronice şi a următoarelor formulare :
· 100 – Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat
· 710 – Declaraţie rectificativă
· 101 – Declaraţie privind impozitul pe profit
· 300 – Decont de taxă pe valoarea adăugată
· 301 – Decont special de taxă pe valoarea adăugată
· 120 – Decont privind accizele
· 130 – Decont privind impozitul la ţiţeiul din producţia internă
· 200 – Declaraţie privind veniturile realizate
Cum se depun on-line declaraţiile fiscale ?
– Prima etapă : Descărcarea, completarea şi semnarea electronică
Pasul 1 : Se descarcă declaraţiile pe care doriţi să le transmiteţi electronic, accesând pe portalul ANAF calea : Declaraţii electronice/ Descărcare declaraţii
Pasul 2 : Utilizând aplicaţia Acrobat Reader, completaţi, validaţi şi semnaţi electronic cu certificatul digital declaraţiile
– A doua etapă : Transmiterea declaraţiilor on-line
Pasul 1 : Se accesează pagina Declaraţii electronice/Transmitere declaraţii
Pasul 2 : Pentru fiecare declaraţie în parte, veţi primi un mesaj ce confirmă succesul operaţiunii, care conţine numărul şi tipul documentului, data depunerii, recipisa cu semnătura electronică care atestă depunerea declaraţiei fiscale respective.
Temei legal :
· HG nr.1397/2010
· Ordinul preşedintelui ANAF nr.2568/2010 – text integral
· OMEF nr.858/2008, cu modificările şi completările ulterioare
Nedepunerea sau depunerea cu întârziere a formularului 112 constituie contravenţie şi se sancţionează potrivit prevederilor art. 219 din Codul de procedură fiscală. Informaţii detaliate se pot obţine la:
– birourile pentru asistenţa contribuabililor din cadrul administratiilor finantelor publice;
– telefonic, la Centrul de asistenţă a contribuabililor, la nr.0314039160;
– accesând pagina de Internet, www.anaf.ro.
Sursa – anaf.ro si http://www.finantearges.ro/
explicatie:
-declaratiile se downloadeaza de pe http://www.anaf.ro
-se completeza, se semneaza si…
-declaratiile se uploadeaza pe http://www.e-guvernare.ro
Exista certitudinea ca toate declaratiile mentionate pot fi transmise cu aceeasi semnatura electronica online, cu acelasi certificat digital?
Intrebare:
-am transmis cui-uri pentru mai multe firme, transmiterea 150 facandu-se unul dupa altul, cum mai adaug cui-uri/aka firme? Cine a mai adaugat? Trebuie transmis, din nou, certificatul cu semnatura certificata?
@danjoe – si noi suntem incurs de lamurire pe problema asta.
Faptul ca declaratiile se upload-eaza pe e-guvernare e un fel de a ne scarpina la urechea stanga cu mana dreapta………….oricum suntem redirectionati catre anaf.ro. Din pacate, insa, pe e-guvernare apar ceva mai multe probleme tehnice decat pe anaf.ro…………
Referitor la celalalte aspecte, eu utilizez cetificatul digital de catve luni si nu am avut probleme (am depus D112, D300, D100). Se poate utiliza pentru oricate CUI-uri si se obtine confirmarea depunerii, respectiv a prelucrarii acestora (se obtin recipisa si informatiile dupa prelucrare).
Ca sa mai adaugati firme, intrati pe anaf.ro, Declaratii electronice, Inregistrare certificate calificate (exact cum ati facut si pentru primele firme inregistrate). De fiecare data, insa, va trebui sa prezentati confirmarea certificatului (transmisa de catre furnizorii certificatului digital).
@cami – ne poti oferi detalii si cu link-uri?
De la 1 iulie 2011 -Declaratiile 100, 300 (trimestriale) se depun obligatoriu online? (pt. o firma mica)…Cum se depune declaratia 394, ca nu o vad in lista cu declaratiilor care se depun online?…Iar bilantul la 30.06.2011 nu se depune , daca cifra de afaceri pe 2010 este <35000 Euro?…
va rog sa ma lamuriti si pe mine! Multumesc!
@sanda – pai pe moment ne facem toti semn. digitala pentru D 112, 100, 300 si dupa aia vedem ce dispoz. mai da ANAF 🙂
am inteles ca se va prelungi termenul de depunere prin semnatura electronica
@floriana – nu am auzit nimic in sensul asta
O sa apara mie mi-a spus cineva care lucreaza in domeniu
Buna , am si eu o problema ,am o SC suspendata de 2 ani , ca sa pot depune decl.trim.100 online , administratorul ar trebui sa imi faca o imputernicire la notar,problema este ca acesta este plecat din tara .cum pot rezolva problema?
@gabi – greu de spus. intreaba un notar ca sa gasesti o solutie de mijloc.
pentru firmele mici, doar D112 se depune obligatoriu online, restul declaratiilor se pot depune la ghiseu ca si pana acum
Ieri (30.06.2011) a aparut noutatea: nu mai e obligatorie depunerea online nici pentru D112 (teoretic, se amana doar cu o luna, dar cine mai poate stii……….).
Referitor la link-uri, scuze pentru intarzierea raspunsului. Nu prea se justifica link-urile, deoarece am descris deosebit de plastic toti pasii care trebuiesc parcursi dupa accesarea http://www.anaf.ro 🙂 . Link-ul aferent Inregistrarii certificatelor digitale arata in felul urmator: http://www.anaf.ro/public/wps/portal/!ut/p/c1/hY5PC4IwAMU_UeztT7MdzWmbUkk0Ui-xQ8QgtUP0-Zt0CaF67_jj_SEdiR78M1z9I4yDv5GGdPJc8qU6ZlJLA0HBDrksLCiwFZG3H1zVZQHGc-Us1xxI_qRP097v_MTxRSnevEqMdlYwrFRNYTf7zPG1jBOY9c8eVJzszNhfyL1vEOwifQFyA7f2/dl2/d1/L2dJQSEvUUt3QS9ZQnB3LzZfSzdIRFVJNDIwT0UzRTBJVUtWSExVRjAwMDA!/
Din pacate, pe calculatorul unde lucrez acum functioneaza ca browser doar Mozilla Firefox si nu stiu cum sa creez un hyperlink aici………….. Scuze nepriceperea. Poate reusiti Dvs.
Daca va mai pot ajuta cu ceva, o fac cu toata placerea.
Am si eu o intrebare, din alta categorie, e adevarat. Dupa aparitia minunatului ordin 1616 (referitor la CIM) trebuie sa facem si acte aditionale cu toate modificarile pentru CIM existente?
multumim