Incepând cu obligaţiile aferente lunii iulie a.c., formularul 112 „Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate” va fi depus numai prin mijloace electronice de depunere la distanţă.
Deoarece procedura de obţinere a certificatului digital calificat necesită parcurgerea mai multor etape, DGFP-urile invită contribuabilii să urgenteze acest demers. Atenţie! Formularul 112 va fi depus on-line până joi, 25 august a.c., inclusiv.
După obţinerea formularului 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, pentru utilizarea serviciului „Depunere declaraţii on-line”, contribuabilii vor depune la orice unitate fiscală din subordinea ANAF:
– formularul 150 listat, semnat şi ştampilat de contribuabilul pentru care se depun declaraţiile fiscale;
– documentul de identitate al titularului certificatului calificat, în original şi copie;
– documentul în original şi copie, care atestă calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotărârea Adunării Generale a Acţionarilor sau Statutul societăţii comerciale);
– documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil, în situaţia în care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.
După depunerea documentaţiei, contribuabilii vor primi o confirmare pe adresa de e-mail menţionată în formularul 150 pentru utilizarea serviciului „Depunere declaraţii on-line”. Apoi, se accesează website-ul ANAF, www.anaf.ro, secţiunea Declaraţii electronice, categoria Descărcare declaraţii, parcurgând etapele prezentate în ghidul Instrucţiuni de utilizare a serviciului de depunere a declaraţiilor on-line, publicat pe website.
via – www.finantevalcea.ro
-Bancile cu care lucreaza firma ta/unde lucrezi tu, au legatura cu una dintre firmele care acorda certificatul de semnatura. Am scutit alergatura si mi-au facut chiar un discount, totul s-a rezolvat online, dupa ce am dat actele la banca.
-Concomitent trebuie actionat pentru imputernicire, daca esti reprezentant oficial al firmei, sau procura notariala daca esti angajat.
-Dupa ce oficializezi cu firma de certificare, semnatura digitala, descarci Formularul 150 si il trimiti, deoarece iti trebuie acea recunoastere de la firma de certificare, precum ca tu esti titularul/posesorul semnaturii digitale.
-Cu formularul 150 printat + certificarea + Certificatul firmei+ imuternicire/procura original + copie CI administrator firma + copie CI al imputernicit, puse toate intr-un dosar mergi la TREZ de care apartii, predai dosar (sa ai si o copie dupa F150 sa-ti dea numar de inregistrare) si astepti pana vine ok de la ANAF pe mailul cu care te-ai inregistrat.
A durat in iunie 10 zile, de cand m-am apucat si pana la OK!
Sa aveti bafta!
Atentie la adresa contribuabilului pt care depuneti formularul 150. Adresa sediului trebuie sa fie la fel ca pe certificatul de inregistrare (CUI) . Daca ati omis sa scrieti scara , nr. apartament etc va trebui refacut formularul 150
@all – multumim pentru informatii.
La DGFP Cluj au pretentia ca toate declaratiile sa fie depuse digital. Am vrut sa depun azi declaratia 300 si la ghiseu au zis ca nu o iau decat daca le dau o declaratie ca o sa imi iau certificat digital. Ma intreb ce baza legala au ca sa ceara depunerea tuturor declaratiilor online.
@eva – baza legala este de mult in vigoare, doar ca s-a mai amanat cu o luna, adica pana pe 25.08.2011
@admin,
eva se refera la celelalte declaratii ce „POT” fi depuse online, aka: 100,101,300,301,700, sunt nominalizate pe site ANAF.
@eva,
Nu este obligatoriu, dar din moment ce ai certificatul de semnatura, este pacat sa nu-l folosesti,.
Nefolosindu-l este o dovada de masochism, iti place sa stai la cozi, sa mirosi picioare nespalate, duhneli de bautaura si transpiratie, moaca trista, sinistra a funtionarei/functionarului de la ghiseu.
EU i-as obliga pe contribuabili sa depuna totul on-line.
De cand am luat semnatura digitale dau totul online.
Si OP le dau tot online pentru tovarasul buget de stat, plata o fac pe 25 pana in ora 10.30, intra in aceeasi zi in trez, si nu se foloseste nime de banii mei pe parcursul transferului bancar.
Problema e alta. Sunt o gramada de firme mici, fara angajati. Si eu am o mica firma cu care imi mai suplimentez veniturile. Nu vad de ce trebuie sa dau 2,5 milioane pentru cerficatul digital ca sa depun declaratii de 4 ori pe an (depun la trimestru). Inseamna ca ma costa 62 lei la fiecare termen
@gelu – pai contacteaza un contabil si iti depune el, si iesi mai ieftin
[…] – Formularul 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat” – info inregistrare – click aici […]