Va propunem in continuare un material sinteza (official), cu privire la depunerea “Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate (D 112)”, începând cu luna ianuarie 2012.
CÂND SE DE DEPUNE D112?
Platitorii de salarii si de venituri assimilate salariilor au obligatia sa depuna “Declaratia 112 prin mijloace electronice de transmitere la distanta LUNAR pâna la data de 25 inclusiv, a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza contributiile
Baza legala – Prevederi ale CODULUI FISCAL astfel cum a fost modificat prin OG nr. 30/2011 si OUG .nr. 125/2011 – art. 296 (indice 19), alin.1, alin. 4
CARE SUNT EXCEPTIILE DE LA DEPUNEREA LUNARA A D112?
Urmatorii platitori de venituri din salarii si asimilate salariilor depun TRIMESTRIAL “Declaratia 112” aferenta fiecarei luni a trimestrului, pâna la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului:
a) asociatii, fundatii sau alte entitati fara scop patrimonial, persoane juridice, cu exceptia institutiilor publice, care în anul anterior au avut un numar mediu de pâna la 3 salariati exclusiv;
b) persoanele juridice platitoare de impozit pe profit care, în anul anterior, au înregistrat venituri totale de pâna la 100.000 euro si au avut un numar mediu de pâna la 3 salariati exclusiv;
c) persoanele juridice platitoare de impozit pe veniturile microîntreprinderilor care, în anul anterior, au avut un numar mediu de pâna la 3 salariati exclusiv;
d) persoanele fizice autorizate si întreprinderile individuale, precum si persoanele fizice care exercita profesii libere si asocierile fara personalitate juridica constituite între persoane fizice, care au, potrivit legii, personal angajat pe baza de contract individual de munca.
Baza legala – Prevederi ale CODULUI FISCAL astfel cum a fost modificat prin OG nr. 30/2011 si OUG .nr. 125/2011 – art .58 (alin. 2), art. 296 (indice 19), alin.1 (indice 1), OG 30/2011.
ATENTIE! Ori de câte ori în cursul trimestrului persoanele prevazute la art. 296 (indice 3), lit. a) si b) beneficiaza de concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate sau le înceteaza calitatea de asigurat, platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor prevazuti la art. 58 alin. (2), în calitate de angajatori ori de persoane asimilate angajatorului, depun declaratia prevazuta la alin. (1) pâna la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei în care a intervenit concediul medical sau încetarea calitatii de asigurat. În acest caz, declaratia/declaratiile aferenta/aferente perioadei ramase din trimestru se depune/se depun pâna la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului. În cazul în care încetarea calitatii de asigurat are loc în luna a doua a trimestrului, se vor depune atât declaratia pentru prima luna a trimestrului, cât si cea pentru luna a doua, urmând ca dupa încheierea trimestrului sa se depuna numai declaratia pentru luna a treia.”
Baza legala – Prevederi ale CODULUI FISCAL astfel cum a fost modificat prin OG nr. 30/2011 si OUG .nr. 125/2011 – art. 219 (indice 19), alin. 8 (OG 30/2011 si OUG 125/2011)
PERSOANELE CARE DEPUN TRIMESTRIAL D112 POT OPTA PENTRU DEPUNEREA LUNARA A D112?
Persoanele care depun trimestrial D112 pot opta pentru depunerea LUNARA a Declaratiei daca depun declaratia privind optiunea pâna la data de 31 ianuarie inclusiv.
Optiunea se declara in formularul 010 (prevazut de OMFP nr. 2706/2011) care se depune pe support hârtie, la sediul organului fiscal competent.
MODEL OFICIAL D 010 (ULTIMUL MODEL VALABIL) – CLICK AICI
Baza legala – Prevederi ale CODULUI FISCAL astfel cum a fost modificat prin OG nr. 30/2011 si OUG .nr. 125/2011 – art. 219 (indice 19), alin.15, alin.4 (OG 30/2011)
CAND DEPUN D112 PERSOANELE INFIINTATE IN CURSUL ANULUI?
Persoanele, care se care se înfiinteaza în cursul anului si care folosesc personal angajat, cu exceptia persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale si persoanelor fizice care exercita profesii libere, precum si a asocierilor fara personalitate juridica constituite între persoane fizice, aplica regimul trimestrial de declarare începând cu anul înfiintarii daca, odata cu declaratia de înregistrare fiscal, declara ca în cursul anului estimeaza un numar mediu de pâna la 3 salariati exclusiv si, dupa caz, urmeaza sa realizeze un venit total de pâna la 100.000 euro.
Baza legala – Prevederi ale CODULUI FISCAL astfel cum a fost modificat prin OG nr. 30/2011 si OUG .nr. 125/2011 – art. 219 (indice 19), alin.17 (OG30/2011)
Sursa info – DGFP Brasov
Dar in cazul in care se face o angajare, nu trebuie depusa declaratia 112 (de catre platitorii trimestriali)?
@adyna – da, trebuie dpusa 112. cel mai bine este sa vezi in 010 cum te-ai inscris in vector.
Cel mai simplu pentru cei trecuti in vector cu D112 trimestrial e sa depuna lunar declaratiile, doar plata facandu-o trimestrial (pentru ca asta e de fapt avantajul/facilitatea). Asa se evita orice neclaritate.
Dar dacă eu ma incadrez sa depun la trimestru D112, dar eu o depun in fiecare lună şi la fel şi plăţile, este vreo problema (sancţiune) ??
pai si asta ar insemna ca toti sa depuna pana la urma tot lunar, nu?
Si, cand depui trimestrial, trimiti 3 declarii separate, nu? ms
@marius – dificil de spus.
administratorii de la asociatiile de proprietari, angajati cu contract conventie civila, depun decl 112?
@monica – pune te rog intrebarea pe http://finance.groups.yahoo.com/group/contacafe_club/
daca in trim 4 2011 m-am incadrat la d112 lunar (in 2010 CA<100.000 euro dar nr angajati 3), in 2011 am avut tot CA<100.000 euro dar nr mediu angajati sub 3, cum depun d112 ??? adica cf lg trebuie sa depun trimestrial, dar inca la anaf nu apare in evidenta doar CA declarata prin 094, nr mediu de angajati nu apare inca pana la depunerea bilantului. De unde stiu ei ca eu trebuie sa depun trimestrial in acest an si nu lunar ca si in 2011.
Am o firma infiintata in mai 2011, microintreprindere, 4 angajati, platitoare de tva. Pana acum am depus 112 lunar. Cum trebuie sa depun 112 de acum incolo si trebuie sa depun acum 010 pentru a opta varianta respectiva? Mentionez ca nu am depasit cifra de afaceri de 100 000 de euro.
[…] ALTE ARTICOLE UTILE: – Precizări aplicabile după 1 ianuarie 2012 in ceea ce priveste “Declaratia 112″ – CLICK AICI – Declaratia 112 – noutati privind depunerea acesteia incepand cu anul 2012 – CLICK AICI […]
Buna,
daca continuii sa depun 112 desi am primit instiintare sa depun trimestiral ( nu am depus 010), ce se intampla??
Multumesc.
buna ziua,
pentru o firma infiintata in 2012, ianuarie cu 3 salariati , daca s-a optat pentru depunere declaratii lunare in 010 fara sa stiu ca se poate depune si trimestrial, pot opta sa le depun trimestrial?sau trebuie sa insttintez fiscul?
multumesc.
@maria – nu cred ca se mai poate acum, insa intreaba la DGFP la tine.
@nancy – nu e OK
[…] ALTE ARTICOLE UTILE: – Precizări aplicabile după 1 ianuarie 2012 in ceea ce priveste “Declaratia 112″ – CLICK AICI – Declaratia 112 – noutati privind depunerea acesteia incepand cu anul 2012 – CLICK AICI […]
[…] ALTE ARTICOLE UTILE: – Precizări aplicabile după 1 ianuarie 2012 in ceea ce priveste “Declaratia 112″ – CLICK AICI – Declaratia 112 – noutati privind depunerea acesteia incepand cu anul 2012 – CLICK AICI […]
[…] ALTE ARTICOLE UTILE: – Precizări aplicabile după 1 ianuarie 2012 in ceea ce priveste “Declaratia 112″ – CLICK AICI – Declaratia 112 – noutati privind depunerea acesteia incepand cu anul 2012 – CLICK AICI […]
[…] – Stare D112 – unde se poate verifica starea Declaratiei 112 pe site-ul ANAF (informatii actualizate august 2012) – CLICK AICI – Noul model al “Declaratiei 112″ (AUGUST 2012) – info oficial – CLICK AICI – Precizări aplicabile după 1 ianuarie 2012 in ceea ce priveste “Declaratia 112″ – CLICK AICI – Declaratia 112 – noutati privind depunerea acesteia incepand cu anul 2012 – CLICK AICI […]
In cazul in care societatea a avut pana in luna oct inclusiv 2 angajati si platea trimestrial contributiile, iar in luna nov a mai angajat inca 2 persoane, va trebui depusa in dec decl 112 si pt oct si pt nov? Daca da, plata pt contributii se va face tot acum , pt ult 2 luni?
De asemenea mai tb depusa vreo alta declaratie, care sa mentioneze faptul ca sc va depune de acum inainte lunar decl 112?
Multumesc!
Am si eu o intrebare daca la 2014 nu am avut nici un angajat iar in 2015 am unul depun lunar sau trimestrial ?