Doua solutii electronice accesibile oricarui IMM pot reduce cheltuielile de procesare a documentelor cu peste 75%, le elimina pe cele de transport si permit pastrarea documentelor in siguranta, la indemana, fara a-ti aglomera biroul.
Cele doua solutii sunt semnatura electronica (generata cu ajutorul certificatului digital calificat) si serviciul de arhivare electronica cu valoare legala si sunt oferite de certSIGN, cel mai mare furnizor de certificate digitale din Romania.
Daca certificatul digital calificat permite semnarea electronica si transmiterea online a oricarui tip de document cu valoare legala (de la fotografii digitale, la contracte), si este folosit deja de IMM-uri pentru depunerea declaratiilor fiscale online, serviciul de arhivare electronica cu valoare legala este extrem de putin utilizat. Insa, avantajele pe care le presupune acest serviciu sunt semnificative.
Cu ajutorul serviciului de arhivare electronica cu valoare legala poti arhiva documentele electronice pe termen lung, in conformitate cu cerintele legale, in siguranta (nu poti pierde sau deteriora documentele), mai eficient (poti gasi orice document in cateva secunde) si mai elegant – documentele nu iti ocupa spatiu in birou.
Folosind aceste doua solutii, nu mai este nevoie sa tiparesti, sa indosariezi, sa arhivezi documentele intr-un spatiu fizic, sa pierzi timp si bani pe consumabile si pe transport in timp ce, foaie cu foaie, dosar cu dosar, iti reduci spatiul din birou. In acelasi timp, ai garantia faptului ca documentele tale au, potrivit Legii nr 135/2007 privind arhivarea electronica, valoarea legala a celor semnate olograf si stampilate.
Serviciul este extrem de util pentru pastrarea declaratiilor fiscale depuse online. Pentru fiecare declaratie depusa online, contribuabilii trebuie sa pastreze un exemplar pentru eventuale controale din partea ANAF. Cu ajutorul serviciului de arhivare electronica cu valoare legala se arhiveaza chiar originalul declaratiei – creat si semnat in mediu electronic – si nu doar o copie a acesteia. De asemenea, certificatul digital calificat si serviciul de arhivare electronica cu valoare legala iti permit sa semnezi orice tip de document, sa il transmiti oriunde, oricand si sa gasesti documentele arhivate in doar cateva secunde.
Mai mult, aceste solutii, impreuna cu serviciul de marcare temporala si cu o aplicatie de facturare electronica, iti permit emiterea de facturi, bonuri si chitante electronice, pe care le poti genera, transmite si arhiva in format electronic. Fara hartie si fara cheltuieli inutile.
certSIGN ofera la cumpararea sau reinnoirea unui certificat calificat serviciul de arhivare electronica cu valoare legala inclus in pretul certificatului. Astfel, poti sa-ti arhivezi toate declaratiile fiscale transmise online timp de un an fara un cost suplimentar. In plus, certSIGN este singura companie din Romania care furnizeaza toate elementele necesare emiterii acestor documente in format electronic (www.certsign.ro).