Multumita colegilor de pe grupul – contacafe_club – am aflat ca in cazul in care aveti imobile reevaluate, trebuie sa va conformati CODULUI FISCAL, care prevede la ART. 253 urmatoarele aspecte cu privire la „Calculul impozitului datorat de persoanele juridice”:
(6) În cazul unei clădiri care nu a fost reevaluată, cota impozitului pe clădiri se stabileşte de consiliul local/Consiliul General al Municipiului Bucureşti între:
a) 10% şi 20% pentru clădirile care nu au fost reevaluate în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinţă;
b) 30% şi 40% pentru clădirile care nu au fost reevaluate în ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinţă.
(6^1) Cota impozitului pe clădiri prevăzută la alin. (6) se aplică la valoarea de inventar a clădirii înregistrată în contabilitatea persoanelor juridice, până la sfârşitul lunii în care s-a efectuat prima reevaluare. Fac excepţie clădirile care au fost amortizate potrivit legii, în cazul cărora cota impozitului pe clădiri este cea prevăzută la alin. (2).
IN CONCLUZIE – Este necesara depunerea declaratiei la Primarie pana la 31.01.2013, declaratie pe care o gasiti la fiecare primarie.
ALTE PRECIZARI (tot de la colegii de pe grup):
– raportul TREBUIE semnat de un membru ANEVAR cu stampila valabila pe 2012
– trebuie anexate la dosar si – balanta, raportul de evaluare, delegatie, copie dupa buletinul delegatului, Hotararea AGA si nota contabila
– atentie si la H. 1553 / 18 dec 2003, care la art.1 din Norme specifica:
(3) Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza, de regula, de evaluatori autorizati.
(4) In cazul reevaluarii efectuate de specialisti din cadrul persoanelor juridice prevazute la art. 1 din hotarare, componenta comisiilor de reevaluare va fi astfel stabilita incat sa asigure un numar corespunzator de cadre cu pregatire tehnica in domeniu, care sa poata aprecia starea acestora, respectiv gradul de uzura fizica si morala a bunurilor inventariate supuse reevaluarii, utilitatea sau valoarea de piata, dupa caz.
– pentru a urmari subiectul pe grup – click aici