In Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 646/2013, a fost publicat Ordinul viceprim-ministrului, ministrul Finanţelor Publice nr. 1.711/2013 privind modificarea şi completarea Instrucţiunilor de completare a numărului de evidenţă a plăţii, aprobate prin Ordinul ministrului Finanţelor Publice nr. 1.870/2004 , motiv pentru care prezentăm (in sinteza oficiala de mai jos) cele mai importante modificări referitoare la completarea numărului de evidenţă a plăţii, reglementate prin actul normativ menţionat mai sus.
Numărul de evidenţă a plăţii în cazul unei obligaţii fiscale stabilite suplimentar prin decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite prin inspecţia fiscală, în cazul unei amenzi de orice fel stabilite potrivit legii prin documentul de constatare a acesteia, în cazul sumelor înscrise în deciziile privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule, precum şi în cazul unei obligaţii fiscale înscrise în deciziile de amânare la plată a obligaţiilor fiscale, emise în temeiul prevederilor art. V din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2013, se obţine de către contribuabili astfel:
– prin accesarea programului de asistenţă pentru formarea numărului de evidenţă a plăţii, caz în care programul afişează o fereastră în care contribuabilul selectează unul din cele patru documente fiscale menţionate mai sus, pentru care doreşte să efectueze plata şi completează numărul şi data emiterii acestui document. Ulterior, alege tipul obligaţiei fiscale pe care doreşte să o achite şi apoi categoria de obligaţie fiscală, respectiv debit, dobândă sau penalitate de întârziere;
– prin înscrierea numărului de evidenţă a plăţii menţionat în decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare stabilite de inspecţia fiscală, în decizia privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule, în decizia de amânare la plată a obligaţiilor fiscale, emisă în temeiul prevederilor art. V din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2013;
– prin solicitarea numărului de evidenţă a plăţii la organul fiscal competent.
NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE – CLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”.
Pin excepţie de la prevederile art. II alin. (1) din Ordinul viceprim-ministrului, ministrul Finanţelor Publice nr. 1.485/2012 privind modificarea şi completarea Instrucţiunilor de completare a numărului de evidenţă a plăţii, aprobate prin Ordinul ministrului Finanţelor nr. 1870/2004, dispoziţiile acestui act normativ se aplică în mod corespunzător şi pentru contribuabilii care aleg să plătească o obligaţie fiscală cuprinsă într-o decizie de amânare la plată a obligaţiilor fiscală, emisă în temeiul prevederilor art. V din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2013.
Numărul de evidenţă a plăţii format se înscrie de către contribuabil în ordinul de plată la rubrica „Număr de evidenţă a plăţii” sau se comunică de către contribuabil unităţii Trezoreriei Statului în vederea înscrierii în chitanţa pentru încasarea de impozite, taxe şi contribuţii la rubrica „Număr de evidenţă a plăţii”, în cazul plăţilor în numerar efectuate la ghişeele unităţilor Trezoreriei Statului.
Pentru documentele de plată, altele decât ordine de plată sau chitanţă pentru încasarea de impozite, taxe şi contribuţii, numărul de evidenţă a plăţii se înscrie de contribuabil la rubrica „Explicaţii”.
Reamintim că prevederile referitoare la numărul de evidenţă a plăţii se aplică pentru obligaţii fiscale stabilite suplimentar prin decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite prin inspecţia fiscală, pentru amenzi de orice fel stabilite potrivit legii prin documentul de constatare a acesteia, pentru sume înscrise în deciziile privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule, precum şi în cazul unei obligaţii fiscale înscrise în deciziile de amânare la plată a obligaţiilor fiscale, emise în temeiul prevederilor art. V din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2013.
Programul de asistenţă cu ajutorul căruia este generat numărul de evidenţă a plăţii este pus la dispoziţia contribuabililor pe website-ul ANAF, la adresa www.anaf.ro, secţiunea Asistenţă contribuabili, meniul Formulare şi programe utile, submeniul Programe utile.
Sursa – www.finantevalcea.ro