Iata cu ce trebuie sa mergeti la ONRC pentru suspendarea/intreruperea activitatii unei societati comerciale:
– cerere inregistrare pentru persoane juridice – model aici (click) sau aici
– declaratie pe propria răspundere dată în temeiul prevederilor art. 15 alin. (2) din Legea nr. 359/2004 cu modificările şi completările ulterioare – model aici (click)
– hotararea adunarii generale a asociatilor/actionarilor – model aici (click)
– declaratie cu privire la numarul de caractere (cu tot cu spatii) continut de hotararea adunarii generale a asociatilor/actionarilor – model aici (click)
Toate trebuie puse intr-un dosar cu sina, iar pe langa acestea va mai trebuie si un timbru judiciar de 0,15 RON (eu de asta am pus, desi am inteles ca trebuie de 0,10 RON).
Ca si costuri – eu am platit cca. 270 ron pentru o firma cu asociat unic.
UPDATE – trebuie sa aveti cu voi si „Certificatele constatatoare” (original – deoarece vi le vor opri acolo) eliberate de ONRC cu ocazia modificarilor facute de SC-ul pentru care vreti sa depuneti dosarul. Ideal ar fi sa va faceti si voi copie dupa ele ca sa le opriti pentru voi.
PS – grabiti-va!
CONSULTATII ULTIMELE INFORMATII CU PRIVIRE LA PROCEDURA DE SUSPENDARE A UNEI FIRME – CLICK AICI
Altatura-te si tu grupului nostru de contabilitate – contacafe_club
Buna ziua.Vreau sa depun si eu un dosar pt suspendarea activitatii. As vrea sa stiu daca firma mea e una de consultanta, mai trebuie sa depun cererea de la pct 2 din continutul dosarului enumerat mai sus? Multumesc
da. dosarul tau trebuie sa contina tot ce am spus mai sus.
multumesc de info
[…] – prin care s-a luat decizia de suspendare a activitatii societatii comerciale – model – Declaratie pe propria raspundere din care sa reiasa ca societatea comerciala – nu are control […]
Multumesc de ajutor. Azi am depus si eu un dosar. Completare la actele de mai susu:
– hotararea actionarului/(-lor) in doua exemplare
– declaratie contor era listat la unii cu chenarul din word (print screen).
– imputernicirea pt contabil sa depuna actele.
La Iasi e destul de aglomerat la ORC, asa ca trebuie mers dimineata.
Taxa – 276 lei
Sa compeltez – trebuie sa duc certificatele constatatoare pt sediu principal si secundar si copie dupa certificat de inregistrare.
multam pentru lamuriri.
Deci, taxa este fixa, de 276 de lei sau difera in functie de societate???
difera in functie de SC si de numarul de caractere din hotararea AGA. o sa iti spuna ei acolo, dar e indicat sa iei mai multi bani cu tine.
E intr-adevar in functie de numarul de caractere, HAga compusa de mine a avut cam 1100 caractere cu spatii, dar tariful e la 1000 caractere cu spatii, asa ca diferenta de 6 lei poate veni de acolo. Oricum trebuie sa ai la tine cam 300 ron ca mai trebuie sa faci copii dupa cerere/chitante…
Important e sa ai la tine toate actele firmei de la infiintare, ca poate mai vrea ceva inspectorul si sa nu te tot intorci.
da. multumim pentru informatii.
[…] nu stiti cu ce acte trebuie sa mergeti la ONRC pentru suspendarea firmei, gasiti informatii aici – link Articole similare:Acte necesare pentru suspendare activitate firma la Administratia […]
Pt ONRC, decizia asociatului unic suna cam asa (varianta garanteaza plata sumei minime de 217,50 lei),; nu mai este necesara nici o contorizare a cuvintelor. Decizia se face pe hartie cu antetul firmei. Orice cuvant in plus duce intra-devar la calculul unor sume suplimentare peste cea sus-mentionata.
Oricum , indiferent de data cand veti depune documentatia la ONRC, la Admin. Fin. se va calcula o suma -impozit aferenta perioadei 1 mai 2009 – data efectiva a incheierii judecatorului ONRC.
DECIZIA ASOCIATULUI UNIC
Nr. ___/ _______ (din registrul intrari-iesiri al societatii)
Subsemnatul ___, avand calitatea de asociat unic al S.C. ____ S.R.L. , cu sediul în (adresa completa), inregistrata la Registrul Comerţului sub nr. J____, CUI ___, am decis urmatoarele:
Art.1. Se suspenda temporar activitatea pe o perioada de 3 ani incepand cu data de ____.05.2009.
Celelalte prevederi din statut raman neschimbate drept pentru care am incheiat prezenta decizie.
ASOCIAT UNIC, nume, semnatura; fara stampila
multumesc de info, dar la Gorj modelul facut de mine a fost studiat initial de cei de la ONRC (cand am fost prima data cu el), deoarece vroiau ca acesta sa contina cat mai multe detalii.
deci, in urma pretentilor lor am ajuns la modelul asta.
pot fi printate informatiile dvs?am incercat dar nu pot printa nicio informatie sau formular va multumesc
direct din browser – mergi in bara de meniu de sus – apoi files/fisier si print/printeaza. sau copiaza si pasteaza intr-un MS Word.
Am fost cu dosarul la ONRC de pe langa Tribunalul Bucuresti pe modelul de mai sus. In completare mi-au spus ca declaratia (contorul de cuvinte) trebuie sa contina datele de identificare ale celui care declara (ale administratorului) respectiv adresa lui din buletin, seria si numarul buletinului + celelalte date din exemplul de mai sus.
Totusi, mie deocamdata mi-au respins dosarul pt motivul mentionat + ca nu am depus certificat constatator. Ideea e ca eu nu am scos niciodata un astfel de certificat de la infiintare (din 2004) si pana azi pentru ca nu am facut nicio modificare firmei. Ce sa fac in situatia asta ?
pai cere-le sa iti elibereze unul acum, dupa care in depui iar la ei in original pentru suspendarea firmei.
Am fost si am depus dosarul fara act constatator intrucat nu am inregistrat modificari de la infiintare pana acum. A fost suficienta anexa de la certificatul de inmatriculare al firmei (acela cu stampilele de la pompieri, mediu samd cum ca functionez in baza declaratiei pe proprie raspundere). Am mai facut o completare si la decizia asociatului unic, in sensul ca aceasta trebuie sa contina si datele personale ale asociatului (adresa si buletin intocmai ca si declaratia contor de cuvinte) dupa care am refacut si declaratia cu noul nr de caractere rezultat. In rest, am fost chemat cam peste o saptamana sa ridic actele. Taxele m-au costat 214 lei. Sper ca totul sa fie OK. O sa revin dupa ce depun si la Adm Financiara pentru ca oricate exemple am da aici, vorba aceea „cate bordeie, atatea obicee” si ce e valabil intr-o zona nu e valabil si in alta. C-asa e-n Romania 🙂 Bafta multa la suspendari ! Si sa dea Domnu sa vedem si vremuri mai bune pentru micile noastre afaceri
multumim pentru informatii.
Cele de mai sus sunt pentru suspendarea activitatii firmei. Dar pentru inchiderea definitiva a unui SRL? In cazul meu cu doi actionari. Multumesc
@misu – atunci trebuie sa depui cerere de dizolvare si e mai complicat. oricum, daca dai un search pe site pe cuvantul „dizolvare” vei gasi un articol cu procedura in cauza.
[…] AGA – click aici – continutul dosarului ce trebuie depus si alte informatii din experienta – link Dupa parcurgerea formalitatilor la ONRC, trebuie sa mergeti la Administratia Financiara, iar […]
Revin cu o precizare fata de ceea ce am spus mai sus cand am pomenit de certificat constatator. Spuneam ca nu am inregistrat modificari de la infiintare si pana la suspendare si ca certificatul nu mi-a fost solicitat. Este adevarat, nu au solicitat certificat constatator dar l-au generat ei si l-au adaugat la dosar. Concluzia este ca daca nu-l aveti nu ar trebui sa va faceti probleme ca vi-l dau ei acolo.
@Vlad – interesant, chiar nu ma gandeam ca sunt ei asa de „ajutatori”. 🙂
[…] Informatii necesare dosar pentru Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul unde isi are firma sediul: – ghid privind procedura de la ONRC (oficial) – click aici – model hotarare AGA privind suspendarea activitatii – click aici – declaratie numar caractere hotarare AGA – click aici – continutul dosarului ce trebuie depus si alte informatii din experienta – link […]
[…] unei societăţi comerciale, la registrul comerţului se depune: – cerere de înregistrare – model – hotărârea adunării generale a asociaţilor/acţionarilor/decizia asociatului unic privind […]
Incredibil a fost ajutorul primit de aici!
Desi sint o mare habarnista in ceea ce priveste detaliile „intestinale” ale relatiei cu oficialitatile, in plenitudinea birocratiei lor, am reusit sa depun dosarul in timp record, fara nicio problema.
Singurele nepotriviri au fost in ceea ce priveste Declaratia de caractere (la Constanta, calculul il face operatorul de dosar, in momentul depunerii acestuia) si taxa totala (276 ron), insa banuiesc ca detaliul asta tine de caracteristicile teritoriale ale fiecarui ORC in parte.
Multumiri masive pentru informatiile oferite!
@dana – ma bucur ca te-am putut ajuta. daca poti, ajuta-ne si tu cu recomandari la prietenii tai.
@admin: Multumesc pt acceptul comentariului 🙂
Recomandarile mele ar fi vizavi de continutul efectiv al dosarului cu pricina si etapele de parcurs întru depunerea sa (detalii pe care trebuie sa recunosc ca nu am avut de unde le afla, nestiinta ce m-a „costat” vreo 25 de minute de umblat lelea prin cladirea ORC…).
PAS I_COMPLETAREA/PREZENTAREA DOSARULUI:
Dosarul poate fi prezentat pt analiza si inregistrare la ghiseele nr. 4, 5 sau 6, etaj 1 (incinta fostei cladiri Romtelecom, linga Liceul de Arta).
Dosarul trebuie sa contina urmatoarele (reiterez: este vb despre ORC Constanta):
1. Dosar cu sina (din carton)
2. Cerere de inregistrare (1 ex., completat in original – am descarcat formularul de aici):
– cu bifele casutelor formularului e un schepsis, dar va poate ajuta operatorul de dosar, daca nu cunoasteti detaliile concrete
– nu bifati casutele dupa „ureche”, pt ca fiecare bifa implica o taxa specifica.
(*pot oferi mostra aproximativa pt completarea acesteia)
3. Declaratie pe proprie raspundere (1 ex., completat in original – am descarcat formularul de aici)
– ATENTIE! Este nevoie doar de modelul 3 (*pot trimite „ghidul” completarii lui)
4. Hotarirea Adunarii Generale a Asociatilor/Actionarilor (3 ex. originale, din care 2 ramin la dosar, iar 1 ex. ramine la sursa)
– antetul trebuie sa contina INTOCMAI datele de identificare ale societatii (adresa completa a sediului, CUI si CIF); de asemenea, continutul cica trebuie redus in masura posibilitatilor (*pot oferi mostra)
5. Certificatele constatatoare emise la infiintarea societatii, depuse in original (2 ex.)
Nota: Daca ati schimbat buletinul, va trebuie o copie dupa noul exemplar (mie mi-a facut tanti de la ghiseu, pt ca nu mai coincideau detaliile cu baza lor de date). Ca sa salvati timp, atasati voi o copie, in avans.
PAS II_PLATA TAXELOR
Dupa ce vi se verifica actele mentionate mai sus, vi se face calculul caracterelor Hotaririi Adunarii Generale si se emite calculul taxelor de achitat. Cu hirtia respectiva mergeti la casierie (parter) si achitati suma aferenta: 276 RON. Se emite un formular in dublu exemplar, din care doar unul ramine la dosar; celalalt ajunge, inevitabil, la contabilul personal.
Nu cred sa conteze detaliile taxelor de plata, dat fiind ca suma nu poate fi negociata :))
PAS III_DEPUNEREA DOSARULUI COMPLET
Reveniti la acelasi ghiseu de unde ati plecat si prezentati, din nou, dosarul (de data aceasta, avind atasata dovada efectuarii platii – adica formularul de calcul cu care ati plecat+chitanta primita de la casierie). Daca totul este in regula, vi se comunica si data si nr ghiseului unde trebuie sa va prezentati ca sa ridicati certificatul constatator de suspendare (ghiseul nr 3, in situatia mea). In acelasi timp, vi se da si o fituica pe care va trebui s-o prezentati in momentul ridicarii documentelor pt care v-ati zbatut 🙂
Cam astea ar fi detaliile vizavi de procesul depunerii unui dosar de suspendare a activitatii unui SRL.
Daca ajuta la ceva, voi reveni si cu circuitul depunerii actelor necesare la Administratia Finanaciara (saptamina viitoare :D).
PS: Sper sa fie de folos toata descrierea detaliata de mai sus.
@dana – o sa fac un articol cu recomandarile tale. thanks.
maine trebuie si eu sa ma duc si eu la orc sa suspend o firma.
ce trebuie sa fac mai intai?am facut hotararea aga,cu contorul de cuvinte,sper ca e bine.am toate actele firmele in original.trebuie sa imi fac copie dupa ele,sa imi ramana si mie?firma este a logodnicului meu,o sa imi faca o imputernicire de mana,dar am o intrebare,trebuie legalizata la notar,sau pot merge eu cu delegatie?
taxele care trebuie platite se platesc toate la registrul comertului sau si la posta?nu am mai facut niciodata asa ceva,nu stiu cum se procedeaza.
deci am asa:certific.constatator,certif de inregistrare,hotararea aga+contor cuvinte,imputernicire,delegatie,copie ci al administratorului,unic asociat,cererea tip o so completez la onrc,mai trebuie ceva lei,am uitat ceva?
astept raspunz azi daca se poate.maine in 22.04.2010 trebuie sa merg cu hartiile.am uitat sa intreb cu marfa din magazin ce se intampla?este un mag cu materiale de constructii,vopsele,adezivi la tara.cu casa de marcat,cantarul ce se intampla?
@alina – iti trebuie imputernicire – la mine a mers si neautentificata la notar, taxele le platesti la ei – nu la posta, cu privire la marfa – ramane in stoc.
daca am pierdut certificatele constatatoare si la suspendare cei de la registrul comertului mi-au cerut sa dau anunt intr-un ziar national cum ca am pierdut aceste cerificate si le declar nule , atunci cand o sa redeschid activitatea o sa ma coste mai mult pt. ca o sa trebuiasca sa imi emita alte cetificate ?
multumesc!
@bianca – nu cred. la reluarea activitatii iti vor da doar certificat de reluare a acesteia.