AcasăTVA - modificari si noutatiProcedura solicitării rambursării TVA - din state membre ale Uniunii Europene

Procedura solicitării rambursării TVA – din state membre ale Uniunii Europene

Contribuabilii persoane impozabile din punct de vedere al taxei pe valoarea adăugată (TVA) stabilite în România care efectuează importuri si achizitii de bunuri/servicii în alt stat membru – trebuie sa stie că data de 30 septembrie a.c. – este termen limită pentru depunerea “Cererii de rambursare a TVA achitate pentru importuri si achizitii de bunuri/servicii, efectuate în alt stat membru, în cursul anului 2013″, formular 318.

Într- serie de documentare oficiale (link-uri in articol) – sursa (cu multumiri – AJFP Valccea) – o sa va prezentăm Procedura de primire a cererilor de rambursare a TVA achitate de către persoanele impozabile stabilite în România pentru importuri si achizitii de bunuri/servicii efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene.

Cererea de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile stabilite în România, formular 318, se depune în format electronic la organul fiscal competent din România, prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de ANAF.

Atentie! Cererea se consideră că a fost depusă în conditile în care solicitantul a furnizat toate informatiile cerute.

În vederea completării „Cererii de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile stabilite în România”, formular 318, contribuabilii trebuie să detină un certificat digital calificat obtinut în conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică de la furnizorii acreditati si să se înregistreze pe portalul ANAF.

Operatiuni care fac obiectul rambursării TVA – din state membre ale Uniunii Europene – click aici

Cererea depusă initial se rectifică prin depunerea unei noi cereri, pe acelasi format, bifând căsuta corespunzătoare de pe formular. În cazul în care o cerere initială se rectifică, se înscrie în căsuta corespunzătoare, numărul de referintă al cererii initiale.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

În cererea rectificativă, se înscriu facturile/documentele de import care au fost acoperite de o cerere de rambursare precedentă. Cererea rectificativă nu trebuie, astfel, să contină facturi/documente de import noi.

Important! Se completează câte o cerere rectificativă pentru fiecare perioadă de raportare pentru care se operează rectificări.

Organul fiscal competent din România nu înaintează cererea statului membru de rambursare în cazul în care, pe parcursul perioadei de rambursare, solicitantul se încadrează în oricare dintre situatiile următoare:


– nu este persoană impozabilă în sensul TVA;
– efectuează numai livrări de bunuri sau prestări de servicii care sunt scutite de TVA fără drept de deducere în temeiul art. 141 din Codul Fiscal;
– beneficiază de scutirea pentru întreprinderi mici prevăzută la art. 152 din Codul Fiscal.

Bunuri si servicii pentru care se poate solicita rambursarea TVA – din state membre ale Uniunii Europene – click aici

Bază legală:

– art. 147^2 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificările si completările ulterioare,
– pct. 49^1 din Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificările si completările ulterioare,
– Ordinul presedintelui ANAF nr. 3/2010 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA achitate de către persoanele impozabile stabilite în România pentru importuri si achizitii de bunuri/servicii efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene, cu modificările si completările ulterioare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!