AcasăSituatii financiare anualePrincipalele aspecte legate de întocmirea și depunerea situațiilor financiare și raportărilor contabile...

Principalele aspecte legate de întocmirea și depunerea situațiilor financiare și raportărilor contabile anuale aferente exercițiului financiar 2015

ANAF informează contribuabilii că în Monitorul Oficial nr. 81 din 4 februarie 2016 a fost publicat Ordinul Ministrului Finanţelor Publice nr. 123/28.01.2016, privind principalele aspecte legate de întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare si raportărilor contabile anuale aferente exercitiului financiar 2015.

Potrivit actului normativ menţionat, termenele de depunere a Situaţiilor financiare şi a raportărilor contabile anuale aferente exerciţiului financiar 2015 sunt:

– pentru societăţile comerciale, societăţile/companiile naţionale, regiile autonome, institutele naţionale de cercetare-dezvoltare, 150 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, respectiv 30 mai 2016;
– pentru celelalte persoane prevăzute la art. 1 din Legea nr. 82/1991, republicată, 120 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, respectiv 29 aprilie 2016;
– pentru subunităţile din România care aparţin unor persoane juridice cu sediul sau domiciliul în străinătate (cu excepţia subunităţilor deschise în România de societăţi rezidente în state aparţinând Spaţiului Economic European) 150 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, respectiv 30 mai 2016;
– pentru persoanele juridice aflate în lichidare, o raportare anuală, în termen de 90 de zile de la încheierea fiecărui an calendaristic, respectiv 30 martie 2016;

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

Au obligaţia depunerii de raportări contabile anuale in termen de 150 de zile de la încheierea exerciţiului financiar şi:

– entităţile care au optat pentru un exerciţiu financiar diferit de anul calendaristic. Acestea au obligaţia de a întocmi raportări contabile anuale la 31 decembrie distinct de situaţiile financiare anuale încheiate la data aleasă pentru acestea, cu respectarea prevederilor Legii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
– subunităţile deschise în România de societăţi rezidente în state aparţinând Spaţiului Economic European

Entităţile care nu au desfăşurat activitate de la constituire până la sfârşitul exerciţiului financiar de raportare, vor depune o declaraţie pe propria răspundere a persoanei care are obligaţia gestionării entităţii, în termen de 60 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, respectiv 29 februarie 2016.

Declaraţiile de inactivitate se vor depune în format electronic. În vederea depunerii declaraţiilor de inactivitate în formă electronică, având ataşată o semnătură electronică extinsă, sau numai în format hârtie şi în format electronic, entităţile folosesc programul de asistenţă pus la dispoziţie gratuit de către Ministerul Finanţelor Publice pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

Declaratie de inactivitate (S1046) – PDF inteligent necesar generare, valabil 2016 (pentru raportare 31.12.2015) – click aici

Situaţiile financiare anuale, se întocmesc cu ajutorul programului de asistenţă elaborat de MFP care conţine formularistica necesară şi programul de verificare cu documentaţia de utilizare aferentă.

Programul de asistenţă este pus la dispoziţia entităţilor gratuit de MFP şi poate fi procurat direct de la unităţile fiscale teritoriale sau poate fi descărcat de pe portalul MFP, de la adresa www.mfinante.ro.

Situaţiile financiare anuale si documentele cerute de lege, se depun în format hârtie şi în format electronic la registratura unităţilor teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice sau la oficiile poştale, prin scrisori cu valoare declarată, sau numai în formă electronică pe portalul www.e-guvernare.ro, având ataşată o semnătură electronică extinsă.

Important! – Formatul electronic al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale simplificate, generat prin programele de asistenţă, constă într-un fişier de tip PDF având ataşat un fişier xml precum şi un fişier cu extensia zip. Fişierul cu extensia zip va conţine documentele cerute de lege scanate alb-negru, lizibil şi cu o rezoluţie care să permită încadrarea în limita a 10 MB a fişierului PDF la care este ataşat fişierul zip.

Programul de asistenta pentru raportările contabile anuale la 31 decembrie este elaborat distinct de programul de asistenţă aplicabil pentru întocmirea situaţiilor financiare anuale, respectiv situaţiilor financiare anuale simplificate.

Baza legală:
– Legea contabităţii nr.82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
– OMFP nr.123/2016, publicat in MO nr.81/04.02.2016 privind principalele aspecte legate de întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare anuale şi a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice
– OMFP nr.1802/2014 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind situaţiile financiare anuale individuale şi situaţiile financiare anuale consolidate, cu modificările şi completările ulterioare.

Sursa (cu multumiri) – Administraţia judeţeană a Finanţelor Publice Bistriţa-Năsăud

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!