Dupa cum știți – răspunderea pentru buna organizare a lucrarilor de inventariere, potrivit prevederilor Legii nr. 82/1991, republicata – text actualizat 2016 aici – si în conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii entitatii.
Pentru efectuarea inventarierii, aceste persoane aproba proceduri scrise, adaptate specificului activitatii, pe care le transmit comisiilor de inventariere. Ca si in ceilalti ani, va supunem atentiei un model de proceduri, care sunt pasul initial inainte de adoptarea la nivelul fiecarei entitati a deciziei de numire a comisiei ce efectueaza inventarierea anuala (la 31.12.2016) – model actualizat al deciziei in curand pe acest site.
PENTRU A DESCARCA MODELUL DE MANUAL CU PROCEDURI PENTRU INVENTARIEREA LA 31.12.2016 – CLICK AICI
Problematica procedurilor si a inventarierii este reglementata de OMFP nr. 2861/09.10.2009 – text integral – pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii (publicat in Monitorul Oficial nr. 704/20.10.2009).
ALTE RESURSE UTILE INVENTARIERE ANUALA 31.12.2016:
– Inventarierea patrimoniului la 31.12.2016 – informații utile cu privire la aspectele importante de care trebuie ținut cont – click aici
– Comisia de inventariere la 31.12.2016 – ce condiții corespunzătoare de lucru trebuie create pentru aceasta (important) – click aici